Rekabet yangın branşına kaydı

AXA OYAK Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akyol, sektörde önemini artıran yangın sigortası branşında AXA OYAK'ın ağırlığının her geçen yıl arttığını açıkladı.

AXA OYAK Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akyol, sektörde önemini artıran yangın sigortası branşında AXA OYAK'ın ağırlığının her geçen yıl arttığını açıkladı. AXA OYAK Sigorta'nın 2002 yılı sonunda kaza sigortalarında yüzde 13.37'lik oranla en büyük paya sahip sigorta şirketi konumundayken, yangın sigortalarında sadece yüzde 9.04'lük bir pazar payına sahip olduğunu ve beşinci sırada yer aldığını hatırlatan Akyol, şunları söyledi: "Şirketimiz kaza branşındaki başarısını yangın branşına da taşımayı hedefleyerek, buna uygun stratejiler geliştirdi ve bunun sonucunda her yıl düzenli bir şekilde büyüdü. 2006 yılının ilk altı aylık sonuçlarına göre sektörde en fazla yangın üretimi yapan şirket konumuna geldi ve pazar payını yüzde 60 artırarak yüzde 14.55'e yükseltti." Sektörde en fazla üretim gerçekleştirilen yangın branşının, tüm sigorta şirketlerinin pay alma çabası içinde, kıyasıya rekabet ettiği önemli bir branş olduğunu vurgulayan Akyol, "Bu branştaki ciddi rekabet göz önüne alındığında, AXA OYAK'ın kârlılıktan ödün vermeden uyguladığı büyüme politikasının başarısı daha da dikkat çekici hale geliyor" dedi.
Bunun rastlantısal bir başarı olmadığını aktaran Akyol, başarının ardında güçlü stratejilere dayanan doğru iş politikalarının disiplinli bir şekilde hayata geçirilmesinin yattığını anlattı.
Teşvik edici oldu
AXA OYAK'ın 2002 yılı sonunda tüm organizasyon yapısını değiştirdiğini vurgulayan Akyol, endüstriyel işlerin yazılmasında teknik altyapıyı mükemmel hale getirerek Kurumsal Teknik Genel Müdür Yardımcılığı'nı kurduklarını belirtti. Akyol, Bireysel Teknik Genel Müdürlük Birimi'nin de yeniden yapılandırıldığını ve bireylere yönelik farklı paket ürünler oluşturulduğunu açıkladı Akyol, bu paketlerle ile sigortalıların tüm risklerinin kapsam altına alınmasına çalışıldığını da vurguladı. Işıl Akyol sözlerini şöyle sürdürdü: "2003 yılı başından itibaren hummalı bir eğitimden geçen şirket personeli, yangın branşının teknik altyapısı ve inceliklerinin yanı sıra 'Nasıl yangın poliçesi satılır' konusunda yangın pazarlama eğitimleri aldı. Acentelerin branş ve ürün bilgileri de geliştirildi ve yangın poliçesinin nasıl satılacağı konusunda çeşitli stratejiler oluşturuldu. Şirketin acente ilişki yönetimi ve portföy geliştirilmesinden sorumlu AXA OYAK satış temsilcileri, müşteri ziyaretlerinde ve teklif görüşmelerinde acentelerinin yanında, sahada yer aldı. İşini bilen, konusuna hâkim AXA OYAK acenteleri, ihtiyaç analizi yaparak, sigortalılara doğru ürün ve teminatlar sunuyor.
Bu da AXA OYAK'ın hasarları çok daha hızlı ve sorunsuz ödemesine ivme kazandırıyor. Yangın branşında hasarların sorun çıkarmadan çözümlenmesi sonucu oluşan müşteri memnuniyeti, acenteleri de daha çok yangın poliçesi satmaya teşvik etti."



'Ankara'dan acentelere özel
Ankara Sigorta, acentelerini farklı ve daha kârlı branşlara yönlendirmek amacıyla Milli Piyango İdaresi'nden izinli bir çekiliş gerçekleştiriyor. Düzenlenecek çekiliş çerçevesinde Ankara Sigorta acentelerine ekim ayı sonuna kadar yangın, nakliyat, mühendislik ve ferdi kaza branşlarında yapacakları yeni üretimlere göre birer numara verilecek. 1 Aralık tarihinde noter huzurunda gerçekleştirilecek çekilişle katılımcılara bir adet otomobil, plazma TV ve laptop hediye edilecek.
Çekiliş sonunda çekilişe en fazla katılma hakkı kazanan ancak herhangi bir ikramiye alamayan sigorta acenteleri ise Ankara Sigorta tarafından tatile gönderilecek.


Anadolu Sigorta ilk altı ayın da lideri
Anadolu Sigorta ilk yarı yılda 485 milyon YTL üretimiyle sektör birinciliğini korudu. 2002 yılından beri prim üretiminde sektör liderliğini elinden bırakmayan Anadolu Sigorta, 2006 ilk yarı yılında da sektör birinciliğini kimseye bırakmadı. Bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 31 oranında artışla 484.8 milyon YTL'ye yükselttiği prim üretimiyle Anadolu Sigorta, hayat dışı branşlarda üretim yapan şirketler göz önünde bulundurulduğunda, pazar payını da yüzde 12.4 seviyesine taşıdı.
Anadolu Sigorta, nakliyat branşında 22.6 milyon YTL ve mühendislik branşında 26.3 milyon YTL prim üretimi gerçekleştirerek genel toplamda olduğu gibi 2006 yılı ilk altı ayında sektörde birinci sırada yer aldı. Öte yandan Motorsporları tutkunları 2006 Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix heyecanını İstanbul Park'ta yaşarken başlarına gelebilecek risklere karşı üçüncü şahıs sorumluluk sigortasıyla sigortalandı.
F1'de güvence
Türkiye'de ilki geçen sene düzenlenen Formula 1 bu sene de 25-27 Ağustos tarihleri arasında İstanbul Park'ta gerçekleşti.
Anadolu Sigorta, Türkiye Motor Sporları ve Organizasyon A.Ş. ile yaptığı anlaşma çerçevesinde geçen sene olduğu gibi bu sene de bu büyük organizasyonun izleyicilerini üçüncü şahıs sorumluluk sigortasıyla güvence altına aldı.


'Hedefimiz ilk üç oyuncudan biri olmak'
Aksigorta'nın altı aylık prim üretiminin, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 34 artırarak 264 milyon YTL'den 354 milyon YTL'ye ulaştığını ifade eden Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, "Risk seçimi ve fiyatlama konusunda oldukça hassas davranıyoruz. Hasar yönetimi ve ödeme sürelerindeki koşulsuz müşteri memnuniyeti anlayışımızla sigortacılık faaliyetlerinden elde ettiğimiz yüksek teknik kârımızı, dengeli bir yapıya sahip finansal yatırımlarımızdan elde ettiğimiz mali gelirlerimizle birleştirdiğimizde, yılın ilk yarısı sonunda dönem net kârımız yüzde 140'lık artışla 44.3 milyon YTL' ye yükseldi.
Pazar payı arttı
Geçen yılın ilk yarısında yüzde 7 olan dönem net kârı/ prim oranı bu yılın aynı döneminde yüzde 12.5 oldu" dedi. Yergin, şirketin nihai hedefinin, Aksigorta isminin güvenilr0liğini mükemmel uygulama ve hizmet anlayışıyla pekiştirmek ve böylece tercih edilen, en iyi sigorta markası haline gelmek olduğunu söyledi. Ragıp Yergin şunları söyledi: "İlk altı aylık prim üretimine baktığımızda Aksigorta, elementer branşlardaki ilk 10 şirket arasında pazar payı en fazla artan şirket. Kârlılıktan, müşteri ve acente memnuniyetinden ödün vermeden ilk üç oyuncudan biri olma hedefimize ulaşacağız."


Tarımda 'kayıtlı çiftçi'ye sigorta güvencesi
TARSİM Genel Müdürü Bülent Bora, çiftçileri devlet destekli tarım sigortalarından faydalanmaya çağırdı

Türkiye tarım sektöründe yeni bir çığır açacak Tarım Sigortaları Kanunu'nun yürürlüğe girmesiyle, Türk çiftçisinin kaderi değişiyor. Çiftçi Kayıt Sistemi'ne kayıtlı çiftçilere, arazi ve ürün bilgileri dikkate alınarak bitkisel ürünler ve seralar için, ülke genelinde dolu, yangın, heyelan, fırtına, hortum teminatları veriliyor. Yüzde 50 devlet destekli poliçelerin çiftçinin yüzünü güldüreceğini açıklayan Tarım Sigortaları Havuz İşletmesi (TARSİM) Genel Müdürü Bülent Bora, TARSİM olarak tanıtım toplantılarına başladıklarını ve Türkiye'nin 17 ayrı ilinde bölgesel tanıtım toplantıları planladıklarını dile getirdi. İlk üç toplantıyı Tekirdağ, Balıkesir ve Manisa'da yaptıklarını belirten Bora, tarım kesiminin toplantılara büyük ilgi gösterdiğini duyurdu.
2.7 milyon çiftçi
Tanıtım toplantılarında en çok karşılaştıkları soruların çiftçi kayıt sistemi hakkında olduğunu ifade eden Bülent Bora, şöyle devam etti: "Devletin prim desteğinden faydalanmak için çiftçi kayıt sistemindeki bilgilerin güncel olması gerekiyor. Kayıtlı olmayanlara Devlet Destekli Tarım Sigortası satamıyoruz. Sistem bu şekilde tasarlandı. Çiftçilerin büyük çoğunluğu sisteme kayıtlı. Çünkü kayıt olmaları kendilerine doğrudan gelir desteği, gübre desteği, tohum desteği gibi önemli avantajlar sağlıyor.
Şu anda sisteme kayıtlı 2.7 milyon çiftçimiz var. Kayıtlı çiftçilerin yüzde 10'unu sigortalamamız, 270 bin sigortalı anlamına geliyor. Bu da sistemin ilk yılları için oldukça iyi bir rakam."