Rekabetin haritası çıkarıldı

Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) çalışmasının ikinci çeyrek sonuçlarına göre, Pınar, Opet ve Efes Pilsen, müşteri memnuniyetlerinde sektörlerinin birincisi oldu.

İSTANBUL - Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) çalışmasının ikinci çeyrek sonuçlarına göre, Pınar, Opet ve Efes Pilsen, müşteri memnuniyetlerinde sektörlerinin birincisi oldu. 2006'nın ikinci çeyreğinde TMME Ulusal Endeksi 73.9 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ile Ka Araştırma şirketi ortak girişimiyle başlatılan Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi çalışmasının 2006 ikinci çeyrek sonuçları, düzenlenen bir basın toplantısıyla açıklandı. Çalışmada, ölçümü yapılan tüm sektörler arasındaki marka liderlerine bakıldığında, 2006'nın birinci çeyrek birincisi Aygaz, 88 puanla tüm markalar arasındaki liderliğini korudu. İkinciliği 84 puanla bu dönemin marka lideri Pınar aldı.
VW ile Beko paylaştı
Binek otomobil sektörü lideri Volkswagen (VW) ve beyaz eşya sektörü lideri Beko 83 puanla üçüncülüğü paylaşırken, bu markaları 80 puanla akaryakıt istasyonları lideri Opet, TV sektörü liderleri Beko ve Arçelik izledi. Sonuçların açıklandığı toplantıda konuşan TMME Üst Kurul Başkanı Prof. Dr. Ali Rıza Kaylan, bu dönemde alkolsüz ve alkollü içecekler, akaryakıt istasyonları, kişisel bilgisayarlar ve hastanelerin değerlendirildiğini söyledi.
2006 ikinci çeyreği çalışmasına konu olan sektörler esas alındığında TMME Ulusal Endeksi'nin 73.9 seviyelerinde gerçekleştiğini belirten Kaylan, TMME Ulusal Endeksi'nin ABD'nin endeksi 74.4 ile karşılaştırıldığında, iki değerin birbirine çok yakın olduğunu kaydetti. TMME çalışmasında, 2006 ikinci çeyreğiyle birlikte şu anda toplam 14 özel sektör ve dört kamu sektörünün ele alındığını anlatan Kaylan, müşteri memnuniyeti ölçümü yapılan sektörlerin, GSMH'nin yüzde 67'sini oluşturan ekonomik sektörleri temsil ettiğini belirtti. Kalyan, toplam 26 bin 662 kişi ile görüşüldüğünü ve bu verilerin analiz edilerek, sektörel müşteri memnuniyeti endeksleri ve ele alınan sektörlerin lider markalarının belirlendiğini söyledi.
'Bill Clinton başlattı'
Aygaz Genel Müdürü ve KalDer Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Ali Neyzi de, daha önce şirketlerin, müşteri memnuniyeti anketini kendilerinin yaptırdığını ancak bunun KalDer gibi bir kuruluş tarafından tarafsız olarak yapılmasının önemli olduğunu vurguladı. Herkesin bu çalışmaya üye olmasını istediklerini ifade eden Neyzi, "Tamamıyla objektif bir çalışma. Bunu ilk olarak 10 yıl önce eski ABD Başkanı Bill Clinton, vatandaşın devletin verdiği hizmetten memnuniyetini ölçmek için başlatmış. Çok başarılı sonuçlar alınca olay özel sektöre sirayet etmiş. Amerikan borsasında bu endeksi izleyebiliyorsunuz" dedi. Aygaz'ın bu endekste 88 puanla açık ara birinci olduğuna işaret eden Neyzi, ABD'deki endeks analizinde 85'in üzerindeki puanın olağanüstü değerlendirildiğini, bu açıdan mutlu olduklarını belirtti.
KOBİ'leri de kapsamalı
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Yönetim Kurulu Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) çalışmasının KOBİ'lere de yansımasını beklediklerini belirterek, "Sistem KOBİ'lerimizi de kapsayacak şekilde genişlediğinde bu firmalarımızın da küresel ekonomiye entegre olma imkânı artacaktır" dedi.
Hisarcıklıoğlu, tüm dünyada 20'den fazla ülkede kullanılan bu sistemi Türkiye'de uygulayan KalDer'in çok önemli bir hizmeti gerçekleştirdiğini vurguladı.
KalDer Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu da, "Müşterileri açısından en beğenilen markaları ortaya çıkarıyoruz. Böylelikle ölçümlemeyi topluma mal ediyoruz" dedi.