Reklam sektörü yüzde 25 büyüyecek

Türkiye'de son yıllarda sürekli büyüme eğiliminde olan ve geçen yılı 2,2 milyar dolarlık bir hacimle kapatan reklam sektörünün yıl sonuna kadar yüzde 25 civarında büyüyeceği açıklandı.

ADANA - Türkiye'de son yıllarda sürekli büyüme eğiliminde olan ve geçen yılı 2,2 milyar dolarlık bir hacimle kapatan reklam sektörünün yıl sonuna kadar yüzde 25 civarında büyüyeceği açıklandı.
Reklamcılar Derneği Genel Koordinatörü Aygen Tezcan, markalaşma yatırımının en önemli unsurlarından birinin reklam olduğunu söyledi. Sektörün son yıllarda sürekli büyüme eğiliminde olduğunu, geçen yılı 2,2 milyar dolarlık hacimle kapattıklarını hatırlatan Tezcan, sektörün bu yıl yüzde 25 büyüyeceğini tahmin ettiklerini ifade etti.
Tezcan, reklam yatırımlarında başı çeken sektörlerin gıda, kozmetik ve kişisel bakım, içecekler, finans ve temizlik ürünlerinin olduğunu belirterek, reklam yatırımlarının dağılımındaysa televizyonun toplamdaki payının yüzde 38, yazılı basının yüzde 30, radyoların yüzde 2,7, sinemaların yüzde 0,9, açık hava reklamlarınınsa yüzde 3,7 olduğunu söyledi.