scorecardresearch.com

Reklam sektöründe 'yaratıcılık' ittifakı

Reklam sektöründe 'yaratıcılık' ittifakı
12/03/2011 00:00
Reklamda yaratıcılığın etki alanını genişletebilmek için 10 meslek örgütü bir araya geldi.
Haber: GÜRÜL ÖĞÜT / Arşivi

Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan geçen günlerde düzenlenen basın toplantısında, yaratıcılığın etki alanını genişletmek amacıyla 10 meslek örgütünün Yaratıcı Endüstriler Platformu altında bir araya geldiğini ve dernekleşmek üzere mutabakat protokolü imzaladıklarını açıkladı.
Özkan, İstanbul Kalkınma Ajansı Mali Destek Programları kapsamında tahsis edilecek ‘Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlara Yönelik Yaratıcı Endüstrilerin Geliştirilmesi Mali Destek Programı’na platform adına fon başvurusu hazırlığı içinde olduklarını söyledi.

2012’de çatı dernek
Ayrıca platformdaki örgütler, 2012’de bir çatı dernek kurmayı planlıyorlar. Özkan, kurulacak derneğin, yaratıcılığın özenilen ve tercih edilen sosyal ve ekonomik bir değer haline gelmesi için çalışacağını belirtti. Dernek çatısı altında bir araya gelecek 10 meslek örgütü şunlar: Doğrudan Pazarlama İletişimcileri, Fotoğrafçılar Meslek Kuruluşu, İletişim Danışmanlığı Şirketleri, Moda Tasarımcıları, Reklamcılar, Reklam Yapımcıları, Reklam Yaratıcıları, Türkiye Halkla İlişkiler Dernekleri ile Grafikerler Meslek Kuruluşu ve Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşu İstanbul Şubesi.

Ev dışı reklamın da reytingi var
Tüketicinin satın alma kararını verme aşamasında marka tercihini etkilemeyi amaçlayan, yer grafiğinden mağaza tanıtım standına kadar her tür faaliyeti kapsayan ‘ev dışı reklam’ mecrasının en önemli eksiği, hedef kitlesinin ölçülememesi. Teknoloji buna da çözüm buldu.
Türkiye ziyaretinde konuştuğumuz, Trumedia şirketinin başkan yardımcısı Oded Levanon, “Artık elektronik tanıtım standının bile reytingini; yani o standı kaç kişinin gördüğünü, ne süreyle incelediğini, bu kişilerin cinsiyet ve yaş grubu dağılımını ölçebiliyoruz” dedi. Ölçüm, Trumedia’nın geliştirdiği video analiz ve yüz tanıma teknolojisiyle yapılıyor. Sistem, ev dışı reklam uygulamasına iliştirilen video kamera ve kamera ile reklama bakan kişilere ait görüntünün analiziyle çalışıyor. Özel yazılım, görüntüdeki kişinin cinsiyetini belirliyor, yüzde 90 doğruluk oranıyla kişinin yaş gurubunu tespit ediyor. Aynı teknolojiyle kişinin cinsiyeti ve yaş grubuna özel içerik sunabiliyor. Trumedia Türkiye temsilcisi Cihan Gürkan: “Bu teknolojiyle, ekran önündeki kişinin cinsiyetine göre reklam yayımlanabiliyor. Tanıtımı kişiye özel kılıyoruz. Örneğin bir kozmetik mağazasında reklam aracının önündeki kadınsa ruj, erkekse tıraş losyonu tanıtım filmi gösterilebilir.” 

Fiyatlar tartışılacak
Diye Danışmanlık’ın 15 Mart’ta düzenleyeceği Medya Enflasyonu Forumu’nda, televizyon mecrasının reklam satış fiyatlarındaki enflasyon tartışılacak. Firmanın kurucusu Murat Yurddaş, TV mecrasındaki enflasyonun sektörde güven unsurunu zedelediğini söylüyor. Konu, her bakış açısından ele alınacak.

AdLeaks
Tuğbay Bilbay, MediaCat’in genel yayın yönetmeni Pelin Özkan’la ‘En Büyük 100 Ajans’ listesi yüzünden Twitter’da kapışmış. Bilbay, “Mediacat’in 100 reklam ajansı sıralama kriterleri geçen yüzyıla ait” diye yazınca, Özkan da “Her yıl aynı şey oluyor. MediaCat’te en büyük 100 ajansı yayımlıyoruz. Sırasını beğenmeyenler hemen araştırmaya çamur atıyor” demiş. Serbest çalışan reklam yazarlarını bir araya toplayacak ‘Yazar Havuzu’nun kurulması için ilk adım atılmış. Sektörün kıdemli reklam yazarlarından birinin önderlik ettiği oluşum, reklamverenlere ve ajanslara hizmet verecekmiş. Yazar Havuzu ayrıca, parasını tahsil edemeyen üyelerine, ihtiyaç doğması halinde yardımcı da olacakmış.

Kadın bnaldırında reklam DDB Yeni Zelanda ofisi, Superette giyim zincirine hazırladığı çalışmada, yaz sezonunun yaşandığı Auckland’in alışveriş bölgelerinde otobüs durağı, AVM, park ve benzeri yerlere, oturanın baldırına denk gelecek şekilde tersten “Superette şortlarında indirim” yazılı özel banklar yerleştirmiş. Banklara oturanların baldırlarına çıkan iz, tüketicileri reklam aracına dönüştürmüş.

http://www.radikal.com.tr/104265810426580

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yazılmamış.