Reklamcılık okulu kapılarını kasım ayında öğrencilere açıyor

Reklamcılık Vakfı ve Bilgi Üniversitesi işbirliğiyle kurulan AdSchool İstanbul, kasım ayında faaliyete geçiyor. Sektörel bir derneğin önderliğinde kurulan dünyanın ilk reklamcılık akademisi unvanına sahip AdSchool İstanbul...
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Reklamcılık Vakfı ve Bilgi Üniversitesi işbirliğiyle kurulan AdSchool İstanbul, kasım ayında faaliyete geçiyor. Sektörel bir derneğin önderliğinde kurulan dünyanın ilk reklamcılık akademisi unvanına sahip AdSchool İstanbul, Haliç'te bulunan eski Silahtarağa Elektrik Santralı binasında hizmet verecek.
Okulda yüksek lisans ve sertifika programı olacak. Reklamcılık Vakfı ve Reklamcılar Derneği Genel Müdürü Ayşegül Molu, okulun kuruluş amacını, "Reklam sektörünün büyüklüğü 2.2 milyar dolara ulaştı. Önümüzdeki günlerde pazarın daha da büyümesini bekliyoruz. Bu durum reklam sektöründe derinleşmeyi gerektiriyor. Reklam üretenlerin iyi bir tartışma ortamına ve akademik gelişmeye ihtiyacı var. İste AdSchool İstanbul bu amaçla kuruldu" diyerek açıkladı. AdSchool İstanbul'da lisansüstü ve meslek içi eğitime yönelik olarak da sertifika programının olacağını belirten Molu, şöyle devam etti:
"Lisans üstü programa girebilmek için dört yıllık üniversitelerin işletme, ekonomi, iletişim, sosyoloji ve psikoloji bölümlerinden mezun olmak gerekiyor. Toplam üç sömestr sürecek bir program. Burada öğrencilere bütünleşik marka iletişimi, araştırma okuryazarlığı, yaratıcılık ve marka anlayışı, veri analizi ve ötesi gibi dersler okutulacak. Bu derslerle iletişimin köklerine inilecek ve pazarlama problemleri incelenecek. Tüketiciyi Duymak Sertifika Programı'nın hedefiyse pazarlama ileşitimi sektörünün herhangi bir kolunda çalışıp tepe noklara ilerlemek isteyenlere yardımcı olmak. Programa ürün müdürleri, reklamveren yöneticiler, medya yöneticileri, ajans çalışanları ve kreatif direktör adayları katılabilir. Meslek içine verdiğimiz eğitim programı 10 hafta sürecek."
AdSchool İstanbul'un eğitim çalışmasının 40 öğrenciyle sınırlı olacağını ifade eden Ayşegül Molu, "Bu programlarla pazarlama iletişim sektörüne yaratıcı insanlar kazandırmayı hedefliyoruz. Bu amaca ulaşmak için iyi bir akademik kadroyu buluşturduk. Hem akademik çevreden, hem de reklam sektöründen çok değerli hocalarımız var" diye konuştu.
Başarılı öğrenciye destek
Bu arada AdSchool İstanbul'da başarılı olan öğrencilere Reklamcılık Vakfı ve REM İş Kulübü (www.remiskulubu.org) tarafından destek verilecek ve doğrudan bir işe yerleştirilmesi sağlanacak. Türklerin çok yaratıcı olduklarına dair inancın, mesleki ve bilimsel ödüllerle de desteklenmesi gerektiğini söyleyen Molu, 'Türkiye'de yaratıcı mekânlara ihtiyaç var. AdSchool İstanbul'un bir hedefi de yaratıcı trafik alanı oluşturmak olacak" diyerek sözlerini tamamladı.



Eski elektrik santralı artık eğitim merkezi
AdSchool İstanbul, Eski Silahtarağa Elektrik Santralı olarak da bilinen Haliç'teki Santralİstanbul'un içerisinde yer alacak. İstanbul Bilgi Üniversitesi tarafından hayata geçirilen Santral İstanbul, Osmanlı döneminde İstanbul'da kurulan ilk enerji tesisi Silahtarağa Elektrik Santralı'nın aslına uygun korunarak Çağdaş Sanatlar Müzesi, Enerji Müzesi ve bir kültür ve eğitim merkezine dönüştürülmesi projesi.
Santralİstanbul'la aynı dönemde kasım ayında faaliyete geçecek olan AdSchool İstanbul'un açılışında bir dizi konferans düzenlenecek.
13-14 Kasım tarihleri arasında düzenlenecek olan konferansta 'Öldüysek neden cennette değiliz.' konusu tartışılacak. Öte yandan düzenlenecek olan bu konferansa dünyaca ünlü yazar ve eleştirmen Bob Garfield da geliyor.