Reklamcıyı 'zor 2012' korkutmuyor

Reklamcıyı 'zor 2012' korkutmuyor
Reklamcıyı 'zor 2012' korkutmuyor
Reklamcılık sektörü 2008 performansını yeniden yakaladığı geçen yılın ardından 2012 için de umutlu.
Haber: ZİYA ÖZIŞIK / Arşivi

Dünyanın en büyük reklam şirketlerinden DDB Worldwide’ın CCO’su Amir Kassaei “2012 yılının genel ekonomi için zor geçeceğini biliyoruz ancak reklamcılık sektörü buhran dönemlerinde farklılık yaratmak isteyen şirketler ile büyüyecektir” dedi. Kassaei Türkiye ’nin de giderek parlayan bir ekonomi olarak öne çıktığını belirterek reklamcılık sektörünün iyimser bir gelecek vaat ettiğini belirtti. Radikal’e konuşan Kassaei reklamcılık sektörünün önemli değişimlerden geçtiğini dile getirdi. Teknolojik gelişmelerdeki hızın sektörü ciddi biçimde etkilediğini belirten Kassaei, “Dijital iletişim alanının giderek genişlediğini göreceğiz” diye konuştu.

Yeni refleksler gelişebilir 
“2011 yılı inovatif, kaliteli işlerin yapıldığı bir yıldı ama tam olarak ‘reklamcılık sektörünün harika bir yılıydı’ diyemeyiz. Ama en azından iyi bir toparlanma yaşandı” diyen Kassaei, 2012’nin bu açından daha olumlu geçeceğine inandığını belirtti ve ekledi: “Avrupa krizinin gerçek etkileri geçen yıl tam hissedilmedi, sanırım bu konudaki esas sıkıntıları bu yıl yaşayacağız. Bu elbette reel ekonomiyi etkilediği gibi reklamcılık sektörünü de özellikle harcamalar boyutunda etkileyecek. Fakat sektör açısından temel mantık şudur; ekonomi krizde iken her zaman yenilikçiliğe odaklanmalısınız. Bu açıdan daha önce yapamadığımız şeyleri yapabileceğimiz bir yıl olabilir. Dolayısıyla reklamcılık sektörü gerek yapılan işler, gerekse büyüme trendi açısından olumlu refleksler geliştirebilir.”

Trend hedefe uygun reklam 
Reklamcılığın, önümüzdeki yıllarda temel konusunun “hedefe uygunluk” olacağını öngördüğünü ifade eden Kassaei “İnsanlar artık temel ihtiyaçların ne olduğunu sorguluyor. Bu da reklamcılığın bu soru etrafında yeniden yorumlanması ihtiyacını doğuruyor. Bana göre yeni dönemin felsefesini bu tip ‘nokta atış’lar içeren insanların ihtiyaçları ile paralellik kuran reklamlar belirleyecek” diye konuştu.
Küresel reklam sektörünü değerlendiren Kassaei, Asya ve gelişmekte olan ülkelerin giderek daha çok önem kazandığının altını çizdi. Bu bakıma Türkiye’nin parladığına işaret eden Kassaei, “Türkiye ekonomisi şimdiye kadar iyi gitti ve iyi gidecek gibi de görünüyor. Avrupa’nın savunmaya geçtiği bir dönemde Türkiye atak yapıyor. Sektör açısından da bu böyle. Dünyanın 120’den çok ülkesinde varız. Kıyaslama yaptığımızda ABD’de istediğimiz seviyede değilken, Asya’da çok iyi performans gösterdiğimizi tespit ediyoruz. DDB Türkiye de harika işler çıkarıyor. Dolayısıyla Türkiye’nin 10 yıl önce öngöremediğimiz kadar iyimser sinyaller verdiğini düşünüyorum” diyor. 

Sektör, harcamalarda artış bekliyor 
Reklamcılık sektörünü bu sene en çok heyecanlandıran Londra’da düzenlenecek 2012 Yaz Olimpiyatları ve ABD’deki başkanlık seçimi. ZenithOptimedia’nın araştırmasına göre bu iki büyük organizasyonun etkisi ile küresel reklam harcamaları yüzde 3.6 oranında artış kaydedecek. Araştırmaya göre televizyon reklamları için yapılan harcamalarının yüzde 6 artarak 200 milyar doları bulması ve toplam harcamalar içindeki payının yüzde 41 olması bekleniyor. İnternet reklamcılığı ise yüzde 15 ile çok hızlı büyüme sergileyecek. 

100’ün üzerinde ülkede
DDB, 1949’da kurucuları Maxwell Dane, Ned Doyle ve William Bernbach’ın isimlerini taşıyan bir ajans olarak doğdu. Dane ajansın idari işlerinden, Doyle finans bölümünden, Bernbach ise yaratıcı işlerden sorumluydu. Şirket daha ilk yıllarında Avis, Heinz, Levi’s, Mobil, Polaroid, Sony ve Volkswagen gibi büyük şirketlerle çalışmaya başladı. 1986 yılında Needham Harper Worldwide ile birleşen ajans, DDB Needham Worldwide adını aldı. 1999 yılındaysa Needham adı atılarak ajansın ismi DDB Worldwide olarak değiştirildi. DDB, bugün 100’ün üzerinde ülkede 200’den fazla ofisi, 14.000 çalışanı ve 5000’i aşkın müşterisiyle dünyanın en büyük ajans ağlarından biri.

 

bigPara.com