Reklamlara 'ballı' müdahale

Reklamlara 'ballı' müdahale
Reklamlara 'ballı' müdahale
Televizyondaki bal reklamları artınca Tarım Bakanlığı devreye girdi. Gelen şikayetleri inceleyen bakanlık, topu RTÜK'e attı.
Haber: DİLEK KÖSEDAĞI / Arşivi

İSTANBUL - Televizyon ve radyo kanallarında dakikalarca süren reklamları ile dikkat çeken ‘organik bal’cılar Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’na takıldı. Doğrudan satış yöntemi ile pazarlanan ve sağlık vaat eden yeni bal markalarının sayısı hızla 10’a kadar çıkınca ilk tepki büyük markalar ve arıcılardan geldi. Buna tüketici şikâyetleri de eklenince, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı bu markalar için inceleme başlatarak, tüketiciyi yanıltma payı nedeniyle RTÜK’e bildirimde bulundu.
Markasına göre değişse de, günde ortalama 100 siparişi bulan firmalar satış için çağrı merkezleri oluştururken, arıcılar bu çeşit balda seri üretim yapılamayacağına dikkat çekiyor. Arıcılar, özellikle sıkça reklamı yapılan karakovan balının ancak yüksek rakım ve iyi arıcılık ile üretilebileceğinin de altını çiziyor. Televizyonda rekabete tutuşan markalar ise bunların aksine üretim sınırlaması olmadan en doğal, en organik, en şifalı balı sattıklarını iddia ediyor. Marketlerde bulunmayan sadece pazarlama yolu ile satılan bu balların paket fiyatı ise ortalama 100-150 TL arasında.
Şikâyetler üzerine devreye giren Tarım Bakanlığı, tüketici destek hattı ‘Alo gıda 174’e gelen çağrılar üzerine inceleme başlattı. 81 ilde ürünlerin satıldığı, depolandığı, imal edildiği bölgelerde denetim ağı oluşturduklarını belirten Tarım Bakanlığı Gıda Kontrol Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Kavak, denetleme başlatıldığını ve analiz sonrası RTÜK’e bildirimde bulunulduğunu açıkladı. Ayrıca tütün hariç gıda ile ilgili her alanda planlı bir denetim ve izleme yapıldığını ifade eden Ahmet Kavak, “Alo gıda hattına üç yıl içinde 560 bin çağrı aldık. 89 bin tanesine denetleme yaptırdık. Gelen şikâyetler doğrultusunda tüketiciyi yanıltma payı içerdiğini düşündüğümüz gıda reklam ürünlerinde RTÜK’e bildirimde bulunduk. Gıda denetim yasasıyla birlikte bu süreci hızlandırmayı planlıyoruz” diyor. 

‘Bu fiyata bal olmaz’
Televizyon reklamlarına tepki gösteren Erzincanlı bal üreticisi Ali Türk ise, karakovan balında üreticinin verdiği en düşük fiyatın 50-80 TL’ye kadar çıktığını ancak televizyonda bu firmalarca üç dört kilosunun 100 TL’ye pazarlandığına dikkat çekiyor. Karakovan balının bu kadar ucuza satılamayacağını belirten Türk, mutlaka analiz yaptırılması gerektiğinin altını çiziyor. Türk, “Ayrıca bizim satışlarımızı da etkiliyor. Müşteriler, daha ucuz olduğu için televizyondan almak istiyor” diyor.

bigPara.com