Renault: AB üyelik süreciniz yatırımlarımızı etkilemez

Renault Grubu Başkanı Carlos Ghosn, Avrupa Birliği (AB) üyelik sürecinin, Renault'un Türkiye'deki yatırımlarını kesinlikle etkilemeyeceğini söyledi.
Haber: SİBEL ÜNLÜ / Arşivi

PARİS - Renault Grubu Başkanı Carlos Ghosn, Avrupa Birliği (AB) üyelik sürecinin, Renault'un Türkiye'deki yatırımlarını kesinlikle etkilemeyeceğini söyledi. Renault Grubu'nun bir numaralı yöneticisi, aralarında Türkiye'nin de bulunduğu çeşitli ülkelerden gelen bir grup yabancı gazeteciye, önümüzdeki dönemdeki stratejilerini açıkladı.
Carlos Ghosn, üyelik süreciyle ilgili bir soru üzerine, "Türkiye üye olsa da olmasa da bizim yatırımlarımız devam edecek. Çünkü Türkiye'deki yatırımlarımızdan çok memnunuz... Türkiye geleceğin ülkesi" dedi. Türkiye'nin AB üyeliğinin yatırım yapan yabancı şirketler için avantajları olduğu kadar dezavantajları da bulunduğunu ifade Ghosn, "Üyelikle birlikte işgücü ücretlerinin artması, üretim maliyeti açısından yatırımcı şirketlerin lehine olmayacaktır" diye konuştu. Türkiye'deki yatırımlarını artırdıklarını ve artırmaya da devam edeceklerini kaydeden Ghosn, Türkiye üzerinden Avrupa, Asya ve Doğu Avrupa pazarlarına açılıp Bursa fabrikasını bir ihracat üssü yapmayı hedefledikleri mesajını verdi. Ghosn, kaliteli, ucuz ve verimli üretim yapıldığı için Bursa fabrikasına büyük önem verdiklerini vurguladı.
'Amaç sinerji yakalamak'
Renault-Nissan Grubu'nun General Motors ile yapacağı ittifakla ilgili soruları da yanıtlayan Carlos Ghosn, iki grubun sinerji yakalamak için çalışmalarını devam ettirdiğini belirtti.
Grupların birbirinden öğreneceği çeşitli konular olduğunu ifade eden Başkan Gohsn, "İttifakın amacı, bir grubun diğer bir grubu kontrolü altına alması ve o grubun kontrolünün altına girmesi değil. Şu anda görüşmelerle ortak çıkarlarımızın nasıl kesişeceğine ve nasıl bir sinerji sağlayacağımıza bakıp değerlendiriyoruz" dedi.



Clio station wagon da Bursa'da üretilecek
Bu arada Renault Grubu'nun sanayi üretimi ve satıştan sorumlu başkan yardımcısı Michel Gornet, düzenlediği basın toplantısında, önümüzdeki dönemde Bursa'da Clio station wagon üretimine geçmek istediklerini söyledi.
Gornet, ilk etapta 40 bin Clio station wagon üretmek istediklerini belirtti. Gornet, Bursa fabrikasında ayrıca K9 tipi küçük ölçekli dizel motor üreteceklerini de açıkladı. Bursa'da üretilecek Clio station wagon'ların tamamına yakınının ihraç edileceği belirtilirken ihracatın ağırlıklı olarak Almanya, İtalya ve İspanya'ya yapılacağı öğrenildi.
Gornet, Bursa'daki mevcut Clio III üretimi nedeniyle maliyet avantajı sağlanacağı için Türkiye'yi seçtiklerini ifade etti. Gornet, daha önce gerçekleşen Nissan ortaklığının da Renault'ya avantaj sağlayacağını söyleyerek, "GM de yola çıkmaya hazırsa 15 Ekim'de nihai karar verilecek" dedi. Gornet, GM ile yapılacak ortaklığın uzun vadede Toyota ile rekabette avantaj sağlayacağını söyledi.



8C Kasım'da İstanbul'da
Alfa Romeo fuarda yalnızca 500 adet üretmeyi planladığı '8C Competizione'yi tanıttı. İlk kez Paris'te sergilenen araç yoğun ilgi gördü. Alfa Romeo Marka Direktörü Altan Aytaç, "Bu otomobil bir ay sonra İstanbul Auto Show'da da olacak" dedi. C8 450 beygirlik bir motora sahip.



Audi'den Ferarri'ye rakip
Audi'nin yeni süper spor otomobili R8, şasinin ortasına yerleştirilmiş 420 beygirlik motoruyla ön plana çıkıyor. Nisan ayında Türkiye'de de satışa sunulacak olan aracın Almanya satış fiyatı 104 bin avrodan başlayacak.





Panda'nın çevreci konsepti
Ocak 2007'de piyasaya çıkacak Fiat 'Panda Panda', doğalgaz ve benzinin birlikte kullanıldığı hibrid motora sahip. Konsept araçtaki 1.2 litrelik motor 52 beygir güç üretiyor.