'Renault liginde' Türkiye altıncı

Fransız otomobil devi Renault, geçen yıl toplam satışlarını yüzde 4.2 artışla 2 milyon 488 bin 523 adete yükseltti. 2003 yılında 58 bin 934 adetlik satışla Renault'nun en büyük dokuzuncu pazarı olan Türkiye ise...

ANKARA - Fransız otomobil devi Renault, geçen yıl toplam satışlarını yüzde 4.2 artışla 2 milyon 488 bin 523 adete yükseltti. 2003 yılında 58 bin 934 adetlik satışla Renault'nun en büyük dokuzuncu pazarı olan Türkiye ise 2004 sonunda 118 bin 98 adetlik satışla altıncı büyük pazar konumuna yükseldi. Grubun toplam satışları 2004 sonunda 2.5 milyon sınırına dayanarak rekor kırdı. Bu, toplam satış rakamının dünya pazarının yüzde 4.1'ine denk geliyor. Renault Batı Avrupa otomobil ve hafif ticari araç pazarında ise yüzde 10.8 payla yedinci kez bir numara oldu. Geçen yıl satış hedeflerine ulaşılmasında Megane modelinin performansının da etkili olduğu vurgulanırken, Türkiye'de sağlanan yüzde 101.1 ile Doğu Avrupa ve Rusya'daki yüzde 32.9 büyüme oranlarına dikkat çekildi.