Renault: Türkiye'siz olmaz

Nissan'ı beş yılda dünyanın en kârlı otomotiv şirketlerinden biri haline getiren Carlos Ghosn, bu kez Avrupa'da kan kaybeden Renault için düğmeye bastı.

PARİS - Nissan'ı beş yılda dünyanın en kârlı otomotiv şirketlerinden biri haline getiren Carlos Ghosn, bu kez Avrupa'da kan kaybeden Renault için düğmeye bastı. Renault'yu Avrupa'nın en kârlı otomobil üreticisi konumuna getirme hedefiyle hazırlanan 'Renault 2009 Sözleşmesi' isimli planı açıklayan Renault İcra Kurulu Başkanı Carlos Ghosn, "Bu planın hedefine ulaşmasında en kârlı operasyonumuz olan Türkiye'nin payı büyük olacak" dedi.
2009'a kadar tüm dünyada satışlarını 800 bin adet artırıp 26 yeni modeli piyasaya sunacaklarını belirten Ghosn, Bursa fabrikasında yatırıma devam edip, yeni modellerin geleceği sinyalini verdi. Ghosn Renault'yu ayağa kaldırmak için Nissan formülünü uygulayacağını açıkladığı ve dünyada 30 fabrikada 126 bin Renault çalışanının canlı yayınla izlediği toplantıda, Türkiye'deki operasyonlarından övgüyle söz etti.
'Türkiye'de bir numara'
Renault'nun Avrupa'da marka imajının düşüş içinde olduğunu, Türkiye'de ise en sevilen marka olduğunu hatırlatan Ghosn şunları söyledi: "Türkiye bizim için önemli ve en kârlı piyasamız. Türkiye'de hem pazarda bir numarayız hem önemli ihracatçı pozisyonundayız. Bursa fabrikamız kalite açısından da çok iyi temele sahip. Kalite kriterlerimize göre dünyada daima bir numara çıkıyor."
Ghosn, Bursa fabrikasının teknoloji ve know-how konusunda uluslararası ihtiyaca cevap verebilecek düzeyde olduğunu belirterek, şöyle konuştu: "Türkiye'deki fabrikamızdan Doğu Avrupa başta olmak üzere birçok ülkeye önemli miktarlarda ihracat gerçekleştiriyoruz ve performansından mutluyuz. Renault 2009 Sözleşmesi'ne bağlı olarak Bursa'ya yeni yatırımlar yapmaya devam edeceğiz. Bu kapsamda yeni modeller de Türkiye'de üretilecek."
Ghosn, Türkiye'yi överken Brezilya'da ise hayal kırıklığı yaşadıklarını belirtti. 1997'den beri Brezilya'ya 1.3 milyar dolar yatırım yaptıklarını söyleyen Ghosn, "Pazar payımız yüzde 2.9 oldu ve kâra geçemedik. Büyük hayal kırıklığı yaşıyoruz ama çekilmeyi düşünmüyoruz" diye konuştu.
'Kimseyi işten atmayız'
Renault'nun içinde bulunduğu durumun kriz değil marka imajının zayıflaması olduğunu hatırlatan Ghosn sözlerini şöyle sürdürdü: "Kimseyi işten çıkarmayacağız. Renault'nun potansiyelini kullanıp eski gücüne kavuşmasını amaçlıyoruz. Bu kapsamda üç önemli taahhütte bulunuyoruz; kalite, kârlılık ve satış artışı. Bunun için üst sınıfta yeni ürünler sunacağız. 2009 yılında kâr marjını yüzde 3'lerden 6'ya çıkaracağız. 4 yıl içinde toplam satışları 800 bin adet artıracağız."
Renault'nun 2009 yılına kadar 26 yeni ürünü piyasaya sunacaklarını söyleyen Carlos Ghosn, bunun 13'ünün mevcut modellerin yenilenmesinden, geri kalan 13'ünü ise yepyeni modellerden oluşacağını söyledi. 2007 yılı ile 2009 arasında her yıl ortalama 8 yeni aracı piyasa süreceklerini kaydeden Ghosn, ortalama model yaşının ise 2.2 yıla indirileceğini söyledi. Ghosn, Renault'nun bugün en büyük sorununun ürün gamındaki yetersizlik olduğunu belirterek şöyle konuştu: "Örneğin Renault üst sınıfta yok. Bu yüzden SUV, 4x4 ve Crossover gibi segmentlerde ürün geliştireceğiz. Formula 1'de iki şampiyonluk elde etmemize rağmen, ona yakın bir performansta modelimiz yok. Ayrıca, Renault şu anda tek bir ürüne bağlı. Şirketin kârının yüzde 50'si Megane'dan geliyor. Tek bir ürün şirketi zayıflatabilir. Bu yüzden ürün gamımız büyüyecek. Avrupa dışında da varlığımızı kuvvetlendireceğiz."
Avgon üretimi Bursa'da
Renault'nun, Türkiye'nin içinde bulunduğu Avrupa-Akdeniz bölgesi sorumlusu Luc Alexander Menard, grubun Türkiye'deki otomobil üretimini bu yıl 240 bin adede çıkarmayı planladığını söyledi. Menard, Bursa'daki fabrikanın üretiminin 4 yılda 110 binden 190 bine çıktığını kaydetti.
Renault'nun 35 yıl önce ilk defa iç pazara üretim yaptığını hatırlatan Menard, şu anki üretimin büyük bölümünün ihracata yönelik olduğunu, gelecek üç yıl içinde Bursa'daki fabrikanın en büyük fabrikalarından biri olacağını, kapasitenin artırılması için çalışmaların devam ettiğini söyledi. Luc Alexander Menard, Bursa'daki fabrikada Clio, Sembol, Clio 3 modellerinin üretildiğini hatırlatarak, Clio Special Vagon türünün üretiminde Türkiye'nin seçileceğini dile getirdi.