Renault üretim ve ihracatta lider

Renault, 2006 yılının ilk altı ayında binek otomobil pazarında gerçekleştirdiği 29 bin 750 adet satışla yüzde 14.9 pazar payı aldı.

İSTANBUL - Renault, 2006 yılının ilk altı ayında binek otomobil pazarında gerçekleştirdiği 29 bin 750 adet satışla yüzde 14.9 pazar payı aldı. Renault, toplam 200 bin 111 adet satışın gerçekleştiği binek pazarında liderliğini sekizinci yılında da korudu.
2006 yılının ilk yarısında 325 bin 363 adet satış gerçekleşen binek ve hafif ticari araç toplamında ise Renault, gerçekleştirdiği 42 bin 796 adetlik satışla yüzde 13.2 oranında pazar payı elde etti. Oyak-Renault, 2006 yılının ilk yarısında 122 bin 253 adet otomobil, 44 bin 96 adet motor ve 141 bin 452 adet vites kutusu üretimi yaptı. Otomobil üretiminin 40 bin 428'i Megane II Sedan, 33 bin 928'i Clio Symbol, 47 bin 897 yeni Clio oldu. Üretilen araçların yüzde 74'ü ihraç edildi.
Hedef 240 bin adet
2006 yılının ilk yarısında elde edilen 1 milyar doları aşan ihracat cirosuyla birlikte Oyak-Renault'nun ihracatı 8.5 yılda 7.5 milyar doları aştı. Türkiye'de üretilen Renault Megane Sedan 11 bin 14 adet satışla 2006 yılının ilk yarısının en çok satılan otomobili oldu. Megane Sedan'ı yine Türkiye'de üretilen Renault Clio Symbol 10 bin 628 adet satışla en çok satılan ikinci model olarak takip etti. 2006 Nisanı'n da pazara sunulan ve Türkiye'de üretilen ilk hatchback model olan Yeni Clio ise 3 bin 936 adet satışıyla segmentinde önemli bir konum elde etti.
Renault yetkilileri otomotiv pazarının geneline ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı: "Avronun YTL karşısında yüzde 20 değer kazanmasıyla piyasalarda yaşanan dalgalanma otomotiv sektörünü de etkiledi. Kısa vadede müşteriler zam beklentisi ve faiz oranlarındaki olası yükselmeler nedeniyle alımlarını öne aldı.
Haziran-temmuzdaki bir kısım satışlar mayıs ayında gerçekleşti. Mayısta 2005 yılına göre yüzde 34.6 oranında artış gösteren binek ve hafif ticari araç pazarında 78 bin 55 adede çıktı. Haziran ise mayısa göre yaklaşık yüzde 30 daraldı ve 54 bin 353 adet araç satışı gerçekleşti."
Renault yılı yüzde 30 üretim ve ihracat artışıyla bitirmeyi planlıyor. Yıl sonu hedefi 240 bin otomobil üretimi ve bunun üçte ikisini ihraç etmek. Şirket ilk altı ayda bu oranı tutturdu.
Dacia'nın yükselişi
Renault Grubu'nun yeni markası Dacia'da da olumlu gelişmeler var. 2004'te ticarileşen Dacia Logan, yeni dizel motoruyla Dacia markasının Türkiye'deki konumuna olumlu katkıda bulunuyor. Dacia, Türkiye'de 2006 yılının ilk yarısında gerçekleştirdiği 4 bin 136 adet satışla yüzde 2.1 pazar payı elde etti.
Dacia satış ve satış-sonrası ağı yenileniyor ve genişliyor. Geçtiğimiz yıl 60 olan yetkili satıcı sayısı, 2006 yılının ilk yarısında 63 adede yükseldi. Renault'ya servis veren bütün yetkili servis noktaları Dacia'ya da hizmet veriyor. Bu nedenle yedek parça tedariki hızlı ve tüketiciye herhangi bir sorun yaşatmayacak şekilde gerçekleşiyor. 2006'da daha sportif sürüş arayanların ihtiyacını karşılamak üzere, Logan 1.6'ya 16 supaplı motor seçeneği eklenecek.