Renault'da imaj değişimi Yeni Megane'la başladı

Renault'da imaj değişimi Yeni Megane'la başladı
Renault'da imaj değişimi Yeni Megane'la başladı

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, ?Bu iki araç imaj konusunda Renault?ya çok büyük katkı sağlayacak? dedi.

Otomobil pazarında liderliği ilk üç ayda kaptıran Renault, tamamen değişen Megane HB ve Megane Coupe'yle liderliği geri almak istiyor. Renault'nun yaptığı fedakârlıkla Yeni Megane'ın fiyatı 31 bin 250 TL'den başlıyor. Ancak ÖTV indirimine sadece 1000 araç yetişecek

İLKER PEHLİVAN
ANTALYA - Büyük bir imaj değişimine girişen Renault, Megane HB ve Megane Coupe modellerini tamamen yeniledi. Yıllardır Türkiye’de binek otomobil pazarının lideri olan Renault Mais bu yılın ilk üç ayında liderliği Hyundai’ye kaptırmıştı. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, “Biz, 11 yıldır binek otomobilde lideriz. Bunu bırakmaya da hiç niyetimiz yok” dedi.
Şimdiki Megane HB sınıfında 8’inci sıradaydı. Renault Mais, Yeni Megane HB ile ilk üçe çıkmayı planlıyor.

‘Merkez fedakârlık yaptı’

C sınıfında Renault ürün arzının yenilenme sürecinin ilk adımını oluşturan Yeni Renault Megane Hatchback (HB) ve Coupe, yarından itibaren 31 bin 250 TL ve 36 bin 750 TL’den satışa sunulacak. Araçların fiyatlarını müşterilerin belirlediğini ifade eden Aybar, “Bu sınıfta başka rakipler var, o rakiplerin de fiyatları belli. Bir fedakârlık yapıldı. Bu uygun fiyat markamızın, pazarda bizleri güçlü kılmak için yaptığı fedâkarlık diyebiliriz” şeklinde konuştu.
ÖTV indirimi içerisinde yani 15 Haziran’a kadar satabilecekleri 1000 otomobil bulunduğunu, bundan sonrası için Türkiye’nin pazar şartlarına bakacaklarını söyleyen İbrahim Aybar, imaj konusunda yoğun çalışmalarının, ‘değişim’ sloganıyla başladığına dikkat çekti.

‘Sıçramayı göreceksiniz’

Aybar, “Bu ürünlerimiz, bize imaj konusunda çok büyük katkı yapacak. Önümüzdeki aylarda bu büyük sıçramayı bizde göreceksiniz. İmaj konusunda önemli atılımlar yapma kararı aldık. Bu değişimi de bu araçlarla lanse ediyoruz” şeklinde konuştu.

‘Oyak avantajını kullanacağız’

Renault Mais Genel Müdürü Aybar, pazar liderliğine ilişkin bir soru üzerine, şunları söyledi: “Biz 11 yıldır binek otomobilde lideriz. Bunu bırakmaya da hiç niyetimiz yok. Yıl sonu geldiğinde, 2008 sonu, en az stok seviyesiyle yakalanan üç markadan biriyiz. Öyle olunca, birden faaliyet başladığı zaman kısa kalma imkânınız var. Neticede ona göre finansman durumunu idare edebiliyorsan bir yandan da kısa kalabilirsin. Yalnız çok büyük bir şansımız, ürünlerimizin fabrikası, Oyak Renault Bursa Fabrikamız bize hemen esnek çözümler üretebilir durumda, devreye girdi. ÖTV süresi içerisinde, bunun avantajını maksimum düzeyde kullanmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Nisan sonu, mayıs sonu rakamlarıyla bunu aktarabileceğimizi düşünüyorum.”
“Otomobiller ile hatchback sınıfında, C sınıfında çığır açacağımızı ve Renault’un haklı konumunu kolaylıkla alacağını düşünüyoruz” diyen Aybar, “Megane serisinin başarısını, yıl sonunda konuşuyor olacağız, bizi izlemeye devam edin” dedi.

Renault anlayış gösterdi

Renault Satış ve Şebeke Müdürü Merih Tüzün ise ÖTV indirimi sürecinde 1000 adetten fazla araç istediklerini ancak pazar Avrupa’da da canlandığı için bununla yetinileceğini vurguladı. Tüzün’ün verdiği bilgiye göre Renault’nun ilk planlamasında bu rakam daha azdı. ÖTV’nin indirilmesi sürecinde Renault merkez anlayış göstererek bu rakama çıkardı. Tüzün, “Bu nitelikteki otomobil bu fiyatlarla çok daha fazla talep görecektir ama biz ne yazık ki bu adetlerle kısıtlıyız” karşılığını verdi.

Tedarik sıkıntısı olanlar var

Tüzün, “ÖTV’den en fazla yararlanan şirket biz oluruz diyebiliyor musunuz?” sorusu üzerine de, tedarik kısıtları bulunduğuna dikkati çekerek, “Yeterince otomobil alabilirsek o potansiyel var. Rekabette çok açık bir şekilde görülüyor ki bazı markalar tedarik sıkıntısı yaşarlarken, bazıları o konuda biraz daha rahat davranabiliyorlar. Amacımız, o liderliği mutlaka ve mutlaka geri almak, gerek ÖTV periyotunun içinde, gerekse yıl sonuna kadar” şeklinde konuştu.


Cesur tasarım, tasarruflu motorlar

Renault ürün yenilenme sürecinin ilk adımını oluşturan Yeni Renault Megane Hatchback (HB) ve Coupe tamamen yenilendi. Araçların tasarımı çok daha cesur hale gelirken yol tutuşu artırıldı, konforu üst sınıftaki araçlarla neredeyse aynı oldu. İki Megane da 1.6 litre 16 V 110 beygirlik benzinli motor ve 1.5 dCi 105 beygirlik dizel motorla alınabiliyor. Megane HB’de Expression ve Dynamique versiyonları seçilebilirken Yeni Megane Coupe en donamımlı versiyon olan Dynamique ile satışa sunuluyor.

Megane HB ve Coupe’de tasarım felsefesi aynı. İç tasarımda Laguna’dan esinlenilmiş.


4.5 litre yakan Coupe

Yeni Megane Hatchback’in fiyatı 1.6 litre benzinli seçenekte 31 bin 250 lira. Dizel Dynamique ise 37 bin 950 TL. Megane Coupe benzinlide 36 bin 750, dizelde 39 bin 950 TL. Dizel motorlar 100 km’de ortalama 4.5 litre yakıt tüketirken benzinlisi 6.9 litrelik tüketim değerine sahip.
Yaz sonunda ise araçlara Renault -Nissan ittifakı çerçevesinde geliştirilen 1.4 litre 130 beygirlik benzinli motor eklenecek. Yeni Megane HB ve Coupe’nin iç mekânlarında ergonomi ve konfora öncelik verilmiş. Araçlar, renkli animasyonu okumayı kolaylaştıran analojik ve dijital ekranlı gösterge paneli bulunuyor. Yeni Renault Megane eller serbest Renault kart sistemi, çift bölgeli elektronik klima, Bluetooth’lu Radyo/CD/MP3 ve dinamik viraj lambalı Bi-Xenon farlar gibi üst sınıftan gelen bir çok donanım da var. Aynı zamanda Arkamys’in özel olarak tasarladığı ‘3D Sound’ ses sistemi ilk kez bu iki modelde kullanıldı. Megane HB ve Coupe’nin bagaj hacimleri ise sırasıyla 370 ve 344 litre.

Yüzde 95’i dönüşebiliyor

Renault’un İspanya’daki Palencia fabrikasında üretilen Megane’larda kullanılan malzemenin yüzde 95’inin geri dönüşümlü malzemeden üretildi. Araçların içinde kullanılan plastik aksamın yüzde 12’lik kısmını oluşturan 22 kilogramlık bölümünü de geri dönüşmüş malzemeden oluşuyor.

Garanti üç yıla çıktı

Yeni Megane serisinde, ilk kez 3 yıl 100 bin kilometre mekanik garanti uygulaması olacak. Yeni Megane HB, EuroNcap çarpışma testlerinden tam puan (37/37) alarak Renault’nun 5 yıldız alan 11. modeli oldu. Yeni Megane’da, ilk kez Laguna III’te kullanılan çift yan darbe sensörleri ve çift hazneli göğüs/basen hava yastığı kullanıldı.

Laguna Coupe 38 bin avro
Renault’nun ‘lüks spor’u Laguna Coupe de mayıs ayından itibaren siparişle satışa çıkıyor. Araç 2 litrelik benzinli ve dizel motorlarla satılacak. Laguna Coupe’nin avro üzerinden satılması kararlaştırıldı. Tek donanımla satılacak aracın fiyatı 38 bin avrodan başlayacak. Laguna Coupe’de dört tekerlekten yönlendirme sistemi bulunuyor. Düşük hızlarda, dört yönlü tekerlekli Active Drive şasi daha büyük bir manevra kabiliyeti sağlıyor.