Risk ürünleri hayatı büyütecek

Risk ürünleri hayatı büyütecek
Risk ürünleri hayatı büyütecek
Allianz Türkiye CEO'su Alexander Ankel, sigorta sektörünün banka sigortacılığı dışında da risk ürünlerini tüketiciyle buluşturabilmesi halinde, hayat sigortası branşının daha hızlı büyüyeceğini ifade etti

Hayat sigortası pazarının gelişiminde inovatif ürünler sunmanın önemini belirten Alexander Ankel, sektörün banka sigortacılığı dışında da risk ürünlerinin satılmasını sağlayacak girişimde bulunmasının, hayat sigorta pazarının daha hızlı büyümesine katkıda bulunacağını belirtti. Ayrıca, birikime yönelik hayat sigortalarında, farklı riskleri teminat altına alacak rekabetçi yeni nesil ürünlere ihtiyaç duyulduğunu söyleyen Ankel, bu noktada ayırt edici özelliğin sigortalıya sunulacak hizmet kalitesi ve ek hizmetler olduğunu öne sürdü.

2012 daha zor geçebilir
Sigorta sektöründeki rakamları değerlendiren Alexander Ankel, ‘‘ Türkiye Avrupa Birliği ’nin bir üyesi olmasa da küresel ekonominin bir parçası olduğu için Avrupa’daki ekonomik kriz Türkiye’yi ve sigorta sektörünü etkiledi, etkilemeye de devam edecek. 2011 zor bir yıldı. Ancak 2012 çok daha zor bir yıl olacak’’ şeklinde konuştu. Ankel, Türk sigorta sektörünün 2011 yılının ilk 9 ayındaki kâr rakamları hakkında bilgi vererek, hayat dışı sektörün teknik kârlılığın olmadığını belirtti ve bilanço kârlılığında yatırım gelirlerinin önemine dikkat çekti.

Sektörün hayat dışı branşlarında 615 milyon lira zararda olduğunu söyleyen Ankel, bu konuda sözlerine şöyle devam etti: “Sigorta şirketleri üzerinde kârlılık açısından bir baskı var ve 3. çeyrek sonuçlarına bakıldığında daha önce kârlılık açısından ilk sıralarda yer alan şirketlerin artık üst sıralarda olmadığını görüyoruz. Sektördeki şirketlerin teknik kârlılığı arttıracak gerekli disiplini göstermesi gerekli. Ayrıca, Türkiye’de sigorta bilincini daha da arttırmak için resmi makamların katkısı önemli.” Resmi kurumların ve fikir liderlerinin sigorta yaptırmanın avantajlarını halka anlatmalarının önemine dikkat çeken Ankel, “Böylelikle toplumda sigorta bilinci de artacaktır. Hem halkın hem de sektörün gözünde, sigortacılık mesleğinin de aynı bankacılık gibi uzmanlık gerektiren bir işkolu olduğu bilinci yaratılmalıdır. Sigorta, halkın gözünde pozitif bir konuma yerleşirse, poliçe sayısı da aynı oranda artacaktır” dedi. (radikal)

bigPara.com