Romeo, Giulietta'sıyla yeniden doğup 'eski günler'e dönecek

Romeo, Giulietta'sıyla yeniden doğup 'eski günler'e dönecek
Romeo, Giulietta'sıyla yeniden doğup 'eski günler'e dönecek

Alfa 147 nin yerini alan Giulietta Türkiye de 22 bin 500 avrodan başlayan fiyatlarla satılıyor. Giulietta 1.4 litrelik benzinli, 1.6 dizel ve 1.8 litre 235 beygirlik versiyonlarıyla geliyor.

Fiat Grubu'nun incisi haline gelen Alfa Romeo, Giulietta modeliyle yeniden doğacak. Tofaş da Türkiye'de Alfa Romeo distribütörlüğünün 10. yılı olan 2011'de satışlarda tekrar 1000'li adetlerin üzerine çıkacak. Model atağındaki Alfa Romeo iki SUV modeli için de çalışmalara başladı
Haber: İLKER PEHLİVAN / Arşivi

İSTANBUL - İtalyan Alfa Romeo’nun yıllar süren sessizliği yeni bir modelle son buluyor. Fiat Grubu, hem dünyada hem de Türkiye ’de ürün yenileme konusunda geç kalan ve satışlarında kan kaybeden Alfa Romeo’yu uykusundan uyandırıyor.
Fiat Grubu’nun incisi ilan edilen Alfa Romeo, ilk atılımını Giulietta ile yaparken ardından birbirinden yeni modeller satışa sunulacak. Alfa Romeo’da 147 modelinin yerine gelen Giulietta’yla Tofaş da Türkiye’de 10 yıl önceki satışlarına yeniden dönecek. 2001 yılında Zeytinoğlu Holding’den Tofaş’a geçen Alfa Romeo, 1800’lü adetleri bulmuş ve altın çağını yaşamıştı. Şimdi Tofaş da distribütörlüğünün 10. yılında yani 2011’de 1000’li adetleri geçecek. Takvimler 2014’ü gösterdiğinde ise Türkiye’de yılda 4 bin adede yakın Alfa Romeo satılacak.

2014’te 500 bin satacak
Giulietta’nın tanıtımında konuşan Tofaş İcra Kurulu Başkanı (CEO) Ali Pandır da Alfa Romeo’nun 2010 yılında 40 bin, 2011 yılında ise global anlamda 100 bin adet satmayı hedeflediğini söylüyor. Giulietta’nın, İtalyan markasının tüm dünyada uzun zamandır beklenen yeni lokomotif modeli olduğunu anlatan Pandır, “Kısa sürede sadece İtalya’da bile 22 bin adet sipariş aldı. Yine ilk hafta sonunda bayilerde 10 bini aşkın test sürüşü yapıldı” diyor.
Pandır, Alfa Romeo’nun Fiat Grubu’nun beş yıllık stratejik plan çerçevesinde ‘incisi’ olarak konumlandırıldığına dikkat çekerek, Alfa Romeo’nun 2014 yılında global açıdan 500 bin adetlik satışa ulaşma hedefi olduğunu vurguluyor.

İki SUV yapıyorlar
Alfa Romeo, yeniden yükselişini yeni modellerle güçlendirmeyi planlıyor. Planlar arasında Giulietta’nın platformu üzerinde 2012 yılından itibaren bir SUV model üretilmesi de var. Ayrıca farklı bir büyük SUV modeli de 2014’ten itibaren bantlardan inecek.
Bu iki modelle marka Kuzey Amerika pazarına girecek. Ayrıca üç kapılı olarak satılan küçük sınıftaki MiTo’nun beş kapılı bir hatchback versiyonu 2013’ten itibaren Avrupa hem de Kuzey Amerika pazarında satışa sunulacak.
Yine Giulia adı verilecek yepyeni bir sedan ve station wagon model ailesi de 2012 yılında tüm dünya pazarlarında satışa çıkaacak. Yeni Alfa Romeo Spider modeli de 2013’ten itibaren devreye girecek. Tüm bu modellerle birlikte Alfa Romeo, Türkiye’de 2014 yılında 4 bin adetlik satışı görecek.

Bayi teşkilatı yapılanıyor
İlk defa Alfa’nın bundan sonra fırlayacağına inandığını anlatan Pandır planlarını şöyle anlatıyor: “Bundan sonra hedefimizi büyütüyoruz. Buna göre teşkilatlanıyoruz. Bayii teşkilatımızı yeniden yapılandıracağız. Bayilikte Alfa ve Lancia’nın bir arada olması bugüne kadar ikisinin de adetlerinin düşük olduğundandı. Alfa böyle bir atılım yapınca tek başına bayii network’ü olarak bir çok büyük illerde durabilecek. Bundan sonra strateji olarak alfistilerin (Alfa Romeo severler) adedini yükseltmeyi istiyoruz. Bütün hızımızı Alfa Romeo Giulietta ile beraber bu markanın yeniden yapılanması ve yeniden doğuşuna harcıyoruz.”

Uma Thurman sunar...
Alfa Romeo Giulietta modelinin uluslararası reklam filmlerinde ve Türkiye ilanlarında ünlü oyuncu Uma Thurman yer alıyor.
Agresifliği ve cesaretiyle Pulp Fiction ve Kill Bill film serisinin başrol oyuncusu Thurman, Alfa Romeo Giulietta’nın beş farklı karakterini anlatıyor. William Shakespeare’den alıntı dizelerle süslenen reklam filmi ve ilanlarda Alfa Romeo Giulietta’nın gerçeğe dönüşen bir rüya olduğu vurgulanıyor.

Reklam vermeden 10 günde 100 adet sattı
Alfa Romeo Marka Direktörü Arzu Çolakoğlu ise çok kısa bir süre önce Alfa Romeo Giulietta’ya ön sipariş almaya başladıklarını ve şimdiye kadar 10 gün içinde 100 adetten fazla araç sattıklarını söyledi. Reklamı bile başlamadan satan araçların teslimine başlandı.
Çolakoğlu, yıl başında Alfa Romeo Türkiye olarak 500 adetlik satış hedefi koyduklarını hatırlatarak, “İlk altı ay sonrasında sınırlı ürün yelpazemizle öngördüğümüz hedeflerimiz doğrultusunda ilerliyoruz. Fakat Alfa Romeo Giulietta’nın getirdiği itici kuvvetin etkisiyle çok rahatlıkla 2010 yılında 750 adete ulaşacağımızı söyleyebiliriz” dedi.
Çolakoğlu, şu anda Türkiye’de Alfa Romoe’nun pazar payının yüzde 0.1-02 civarında olduğunu, 2014 yılında ise binek otomobil pazarının 490 bin adet civarında olacağı öngörüsüyle pazar paylarının yüzde 1’e çıkacağını vurguladı.

22 bin 500 avro
Alfa Romeo’nun kompakt sınıftaki 147 modelinin yerini alan Alfa Romeo Giulietta, 22 bin 500 avrodan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. 1.4 litrelik 120 ve 170 HP’lik benzinli motor seçeneklerinin yanında 1.6 litre 105 HP’lik turbo dizel motor da bulunuyor. Alfa Romeo Giulietta’nın en güçlü motor seçeneği ise 1.8 litre 235 beygirlik benzinli versiyon.
Üç versiyonla satılan Giulietta’nın baz donanımı bile oldukça lüks.