Rus tüketici Goldaş'ı sevdi

Türk mücevherat sektöründe uluslararası mağazalar zincirine sahip ilk firma olan Goldaş, Rusya Federasyonu'nda bulunan mağazalarına iki halka daha ekledi.

MOSKOVA - Türk mücevherat sektöründe uluslararası mağazalar zincirine sahip ilk firma olan Goldaş, Rusya Federasyonu'nda bulunan mağazalarına iki halka daha ekledi. Rusya'daki mağaza sayısını beşe çıkaran Goldaş, yenileri için de çalışmalarını sürdürüyor.
Yeni mağazaları için IKEA Mega Khimki Alışveriş Merkezi ve Arcadya Türk Ticaret Merkezi'ni seçen Goldaş, iki mağazanın daha anlaşmalarını ise sonuçlandırmak üzere. Bunların dışında İsveçli perakende devi
IKEA'nın Rusya'da yakında açacağı alışveriş merkezlerinde de toplam yedi Goldaş mağazası bulunacak. Rusların bu markayı sevmelerinin başında, Goldaş ve Silver D'sing konseptlerinin çeşit zenginliği geliyor. 60 binden fazla ürün portföyüne her yıl 5 binden fazla model ekleniyor. Ruslar en çok yüzük çeşitlerine ilgi gösteriyor. Yaz ayları boyunca ise piercing satışlarında patlama yaşanıyor. Goldaş kuruluşundan bir yıl sonra, 1994 yılında Amerika Birleşik Devletleri, 1998'de Britanya'da temsilcilik açtı. Bunu Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Almanya, Tayland, Güney Afrika ve Çin temsilcilikleri izledi. Beş kıtada 40 ülkeye ihracat yapan firmanın ilk mağazaları ise 2003 yılı başında Rusya ve Almanya'da açıldı. Bunları BAE mağazası izledi.
Mağaza sayısı 100'e çıkacak
Goldaş Genel Müdürü Sedat Yalınkaya, Rusya'da büyümelerinin süreceğini, yıl sonuna kadar bu ülkede mağaza sayısını 12'ye, beş yılda Türkiye dışında 100'e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Rusya'daki bürokrasinin karmaşık olduğunu, mağazalar zinciri için ayrı bir şirket kurmaları gerektiğini belirten Yalınkaya, "Rusya'da her yeni açılan mağaza şirket cirosuna 2 milyon dolar katkı yapıyor. Önümüzdeki dönemde Rusya ile birlikte perakende alanında Çin'de de büyümeyi hedefliyoruz" dedi.