Sabancı beyaz ette Ömür ile var

Sabancı Holding, 72 yıllık 'Ömür' markasıyla beyaz et pazarına girdi. Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, grubun ana işlerinden gıdada Ömür markasıyla yeni ve önemli bir adım atıldığını belirtti.

İSTANBUL - Sabancı Holding, 72 yıllık 'Ömür' markasıyla beyaz et pazarına girdi. Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, grubun ana işlerinden gıdada Ömür markasıyla yeni ve önemli bir adım atıldığını belirtti. Güler Sabancı, "Hepimizin çocukluğundan bildiği, sevdiği bir markayla piliç pazarına giriyoruz" dedi. Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grup Başkanı Haluk Dinçer ise, tüketim harcamaları içinde yüzde 25 payı olan gıda sektörünün büyüme ve değişiminde önderlik etmeyi istediklerini belirterek "GıdaSA, şirket alımlarıyla hızlı bir şekilde büyümeye ve fırsatlardan yararlanmaya devam edecek" diye konuştu.
"Hedefimiz, Sabancı'yı diğer sektörlerde olduğu gibi gıdada da lider konuma getirmek" diyen Dinçer, 2004 yılı konsolide cirosu 290 milyon dolar olan GıdaSA'nın 2005 hedefinin 400 milyon doları aşmak olduğunu ifade etti. Dinçer, GıdaSA'nın stratejileri hakkında da şu bilgileri verdi: "Marsa ile bitkisel yağ pazarında en büyük iki oyuncudan biriyiz. Türkiye'nin en büyük bitkisel yağ ihracatçısıyız; geçen sene yaklaşık 50 milyon dolar oldu. Geçen yıl yüzde 72 artan satışların yüzde 31'i yeni ürün kategorilerinden geldi. Saka ile damacana su pazarında İstanbul'daki üç oyuncudan biriyiz. Saka'yı şubat ayında pet şişelerde tüketiciye sunuyoruz."
Poşet çay sırada
Haluk Dinçer, poşet çayla ilgili çalışmaların ise bu ayın sonunda netleşeceğini, ancak bunun şu ana kadar bilinen bir marka değil, yeni bir marka olacağını söyledi.
GıdaSA Çiftlik İş Birimi Genel Müdürü Hasan Tulgar ise Türkiye beyaz etin hızlı büyüyen bir pazar olduğunu belirterek, 1995 ve 2004 yılları arasında yıllık yüzde 12.5'lik üretim artışıyla pazarın, bugün 1.6 milyar dolar ve 870 bin tonluk büyüklüğü olduğunu anlattı.
AB'de kişi başına 25 kilograma ulaşan yıllık beyaz et tüketiminin, Türkiye'de yıllık 13 kilogram olduğunu belirten Tulgar bunun da pazarın büyüme potansiyelini gösterdiğini ifade etti. Tulgar, piliç tüketiminin yüzde 30'unun üç büyük ilde gerçekleştiğini ve bunlardan İstanbul'un payının yüzde 64 olduğunu belirterek, yapılan araştırmaların piliç eti tüketen tüketicilerin yüzde 84'ünün bu etin markalı olması isteğini ortaya koyduğunu dile getirdi. Tulgar, Ömür ile ilgili 7-8 milyon dolarlık yatırım harcamaları olduğunu, 2005'te 45 milyon dolar ciro beklediklerini, iç pazarda lider konumuna geldikten sonra, ihracata başlanacağını söyledi.
Markanın sloganı 'gençlik' olacak
GıdaSA Çiftlik İş Birimi Pazarlama Müdürü Gülden Kayahan da, ilk entegre piliç üretim tesisinin de 1950 yılında Ömür tarafından kurulduğunu belirtti. Kamuoyuna 'Piliç aranıyor' ilanıyla duyurulan Ömür markası 'Bir ömür gençlik' sloganıyla piyasaya sunuldu. Markanın portföyünde 33 çeşit ürün var.