Sabancı beyaz etten çıkıyor

Sabancı Holding bisküviden sonra beyaz et sektöründen de çıkıyor. Holdingin Gıda ve Perakendecilik Grup Başkanı Haluk Dinçer, Ömür markasıyla girdikleri beyaz et sektöründen çıkma arifesinde olduklarını söyledi.

İSTANBUL - Sabancı Holding bisküviden sonra beyaz et sektöründen de çıkıyor. Holdingin Gıda ve Perakendecilik Grup Başkanı Haluk Dinçer, Ömür markasıyla girdikleri beyaz et sektöründen çıkma arifesinde olduklarını söyledi. Dinçer, iki yıllık dönemde sektörün rekabet gücünü değerlendirdiklerini ve rekabet edebilmek için 100 milyon dolar civarında yatırım gerektiğini ancak bu yatırımı yapmak için uygun ortam olmadığını düşündüklerini belirtti.
Dinçer, "Üretim için kiraladığımız tesisle üç yıllık anlaşma yapmıştık. Tesiste stoklarımız var. Süpermarketlerle satış anlaşmalarımız var. Orada çalışan personel bulunuyor. Ömür'ün de bir marka bedeli hesaba katılırsa bir değer ortaya çıkıyor. Uygun bir alıcı çıkarsa Ömür'ü satacağız" dedi. Dinçer, perakende ve gıda grubundaki toplam ciro içinde beyaz etin yüzde 1'lerde kaldığını, bu rakamı yüzde 5'e 10'a çıkaramadıktan sonra bu sektörde kalmanın anlamlı olmadığını da söyledi.
7 bin kişiye daha iş
Sabancı Holding bir süre önce de Piyale markasıyla Karaman'da kurulu Saray şirketine yaptırdıkları test amaçlı bisküvi üretiminden de vazgeçmişti. Dinçer, Anadolu'da nüfusu 500 bini aşan illere de hipermarketler açacaklarını ve önümüzdeki üç yıl içinde 500 milyon dolar gibi bir yatırım planladıklarını söyledi.
Dinçer, gazetecilerle düzenlediği sohbet toplantısında, son iki yılda dolar bazında yüzde 70, YTL bazında yüzde 82 büyüyen Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grubu'nun yıl sonunda 3.7 milyar YTL'lik kombine ciroya ulaşmasını öngördüklerini açıkladı. Yeni yatırımlarla büyümesine devam edecek grubun 13 bin kişiye istihdam sağladığını, önümüzdeki üç yıl içinde bu sayıya 7 bin kişinin daha ekleneceğini kaydeden Dinçer, Sabancı Holding'in piyasa değerinin yüzde 10'unun, finans dışı faaliyetlerde ise yüzde 22'sinin gıda ve perakende grup şirketlerinden geldiğine dikkati çekti.
Gıdasa 350 milyon dolarda
Dinçer, Sabancı Holding'in piyasa değerinin 7.6 milyar dolar olduğunu, yatırım banka raporlarında olması gereken piyasa değerinin ise 9 milyar dolar olduğunu açıkladı. Türkiye'de gıda ve içecek harcamalarının 75 milyar dolar seviyesinde olduğuna dikkat çeken Haluk Dinçer, gıdada üretim ve pazarlama faaliyetlerini sürdürdükleri Gıdasa'nın bu yıl 350 milyon dolar ciroya ulaşmasını öngördüklerini de söyledi.



En büyük Carrefour Merter'e
Haluk Dinçer, Avrupa'nın en büyük Carrefour'unun İstanbul Merter'de Veliefendi Hipodromu yakınlarında inşaatının sürdüğünü, 300 bin metrekarelik alanı kapladığını kaydederek, şöyle konuştu: "İnşaat maliyeti 100-120 milyon doları bulacak. Carrefour'la birlikte sahip olduğumuz alışveriş merkezi alanlarımızı satmıştık. Altı alışveriş merkezinin satışından 2005'te 250 milyon dolar sağlamıştık. Merter'deki en büyük Carrefour'un alışveriş merkezi bölümünü de aynı şekilde satmayı planlıyoruz. Orada tabii ki Carrefoursa yazılı bir tabelamız olacak. Yani hipermarket kısmı elimizde olacak. Eğer anlaşabilirsek alışveriş merkezini yabancı bir gayrimenkul fonuna satacağız. Çünkü orası çok önemli bir çekim merkezi olacak. İstanbul Bahçelievler kavşağındaki Carrefoursa'nın yapımı da sürüyor" dedi.
'Carrefour bizden biri'
Dinçer, Fransız Carrefour ile aralarında çok kuvvetli bir ilişki bulunduğunu, Fransız mallarının boykot edilmesi gibi yaklaşımlarla bu ilişkinin bozulmasının söz konusu olmadığının altını çizdi.