Sabancı, çay ve suyu sevdi

Sabancı Grubu şirketlerinden GıdaSa'nın içecek pazarlama müdürü Elif Göktaş, GıdaSa'nın çay pazarını sevdiğini belirterek...

İSTANBUL - Sabancı Grubu şirketlerinden GıdaSa'nın içecek pazarlama müdürü Elif Göktaş, GıdaSa'nın çay pazarını sevdiğini belirterek, "Çay pazarı çok hoşumuza gitti. Ciddi potansiyel var. Çay markamız Deren de 2006 yılında yenilikçi ve kaliteli imajıyla sektörde iddialı bir oyuncu olacaktır" dedi.
GıdaSa'nın şubatta 'Deren' markasıyla bütün kategorilerde çay pazarına girdiğini anımsatan Göktaş, 170 bin ton büyüklüğündeki çay pazarının yüzde 94'ünü dökme çayların oluşturduğunu belirtti. Çay pazarının geriye kalan kısmının küçük, ancak katma değeri yüksek ürünlerden oluştuğunu ifade eden Göktaş, dökme çayda devlet tekeli bulunduğunu vurguladı. Göktaş, "Dökme çayda kimse Çaykur'u geçemez. Çaykur özelleştirilmeli"dedi. Hendek'te bulunan fabrikalarının yıllık 5 bin 500 tonluk üretim kapasitesinin bu yıl yarısını kullandığını ifade eden Göktaş, 2006'da üretimi iki katına çıkaracaklarını açıkladı. Göktaş, "Avrupa'da bitki çayı ve yeşil çaylar tüketiliyor. Tüketiciler buralara kayacak. Burada ciddi gelecek var" diye konuştu.
GıdaSa'nın su markası Saka'nın ilk olarak piyasaya damacana olarak girdiğini anlatan Elif Göktaş, "Kısa sürede İstanbul'da en iyi satan ikinci marka olduk. 2006'da su ihracatında da ciddi artış olacak" dedi.