Sabancı Grubu pilice 'Ömür' kattı

Marsa ile bitkisel yağ pazarında faaliyet gösterirken son iki yılda Piyale, Saka Su ve Deren Çay markalarını da bünyesine katarak gıda sektöründe güçlü bir oyuncu haline gelen Sabancı Holding, 72 yıllık Ömür markasıyla beyaz et pazarında da iddialı olduğunu açıkladı.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Marsa ile bitkisel yağ pazarında faaliyet gösterirken son iki yılda Piyale, Saka Su ve Deren Çay markalarını da bünyesine katarak gıda sektöründe güçlü bir oyuncu haline gelen Sabancı Holding, 72 yıllık Ömür markasıyla beyaz et pazarında da iddialı olduğunu açıkladı.
'Aranan piliç bulundu' sloganıyla girdiği beyaz et sektöründe 33 çeşit ürüne ulaştıklarını belirten GıdaSA Çiftlik İş Birimi Genel Müdürü Hasan Tulgar, gördükleri ilgiden ve kısa süre olmasına rağmen ulaştıkları satış rakamından son derece memnun olduklarını söyledi.
Beyaz et sektörüne üç ay önce adım atmalarına rağmen bu konudaki çalışmalarına 2004 yılı şubat, mart aylarında başladıklarını açıklayan Hasan Tulgar, Ömür markası ile yaptıkları üretimleri hakkında şu bilgileri verdi; "Günlük üretim kapasitemiz 80-90 bin adet düzeyinde bulunuyor. Biz üretimimizin tamamını satıyoruz. Yani stoksuz çalışıyoruz. Bu yıl 25 bin tonluk piliç eti satarak 45 milyon YTL'lik bir satış rakamına ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.
Beyaz et sektörünün, gıda alanında büyümek isteyen Sabancı Grubu'nun uzun süreden bu yana girmek istediği bir pazar olduğunu belirten Hasan Tulgar, "Yılda 870 bin tonluk ürünün satıldığı, yıllık cirosu 1.6 milyar dolara ulaşan ve her yıl yüzde 12.5 büyüyen beyaz et sektörü cazip bir pazar oldu. Pazarda 100'e yakın kuruluş var. Ama bunların yüzde 20-25'i markalı üretim yapıyor. Markalı üretim yapanların da en büyüğünün payı yüzde 12 civarında" diye konuştu.
Hedef lider olmak
Sektörde ilk yılları olmasına rağmen çok hızlı bir çalışma içerisinde olduklarını belirten Hasan Tulgar şirketin faaliyetleri hakkında şu bilgileri verdi: "Bir taraftan pazarı büyütürken diğer taraftan da pazar payımızı artırmayı planlıyoruz. İlk etapta büyük şehirlere odaklandık. Başta zincir marketler olmak üzere ürünlerimiz 900 noktada satılıyor. İki ay içerisinde satış noktası sayımızı 2 bin civarına çıkarmayı planlıyoruz. Haziran ayı sonunda ise Ege ve Marmara Bölgesi'ne hızla yayılacağız."
'Hormon kullanılmıyor'
Türkiye'de markalı beyaz etin tamamen hijyenik şartlarda üretildiğini ve asla hormon kullanılmadığını da açıklayan Hasan Tulgar, son aylarda sıkça tartışılan hormon ve antibiyotik kullanımına ilişkin ise şu bilgiyi verdi; "Hormon son derece pahalı bir madde. Türkiye'de asla kullanılmıyor. Türkiye'de sadece koruyucu ve bağışıklık sistemini güçlendirmek amacıyla antibiyotik kullanılıyor. O da hayvanın vücudundan yedi gün içerisinde atılıyor. Zaten bir hayvan kesilmeden yedi gün önce sadece yemle besleniyor. Bu sırada da vücuttaki antibiyotik atılıyor."