Sabancı köprüleri attı

Sabancı köprüleri attı
Sabancı köprüleri attı
Son iki yıldır ciro ve mağaza sayısında büyümenin aksine yerinde sayan CarrefourSA'da Sabancı'yı temsil eden 4 önemli isim yönetimden istifa etti

Sabancı Holding, yönetim konusunda anlaşmazlık yaşadığı Carrefour ile yollarını ayırmak için düğmeye bastı. Sabancı Holding’in geçen yılın aralık ayında, sahip olduğu hisse senetlerine ilişkin stratejik opsiyonların değerlendirilmesi amacıyla Rothschild’ı danışman olarak görevlendirdiği CarrefourSA’da, Sabancı’yı temsil eden dört önemli isim şirketten istifa etti. Carrefour ve Sabancı Holding’in perakende alanındaki iştiraki CarrefourSA’da Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Dinçer ve Yönetim Kurulu Üyeleri Faruk Bilen, Mehmet Tevfik Nane ve Zeynel Korhan Bilek yönetim kurulu üyeliklerinden istifa etti. Aynı zamanda Sabancı Holding’in perakende grup başkanı olan Dinçer’in istifası, Sabancı Holding’in CarrefourSA ile yollarını ayırmaya hazırlandığı şeklinde yorumlandı.

Dinçer’den sert mesaj
Sabancı’nın, bu istifalarla CarrefourSA’daki rahatsızlığını kamuoyuna ciddi bir şekilde göstermeyi hedeflemiş olabileceğine dikkat çeken uzmanlar, Sabancı’nın çıkışı dışında, Carrefour’ın ortaklıktan çıkması ya da tarafların birlikte bir satış gerçekleştirmesinin ihtimal dahilinde olduğu görüşünde.

Dinçer istifası ile ilgili olarak yaptığı açıklamada, “Sabancı olarak CarrefourSA’da yüzde 38,8 hisseyle azınlık durumdayız. Çoğunluğa sahip Carrefour’dan gerekli destek ve katkıyı göremediğimizden faydalı olamayacağımızı anladık ve arkadaşlarımızla istifa kararı aldık” dedi.
Carrefour’un Türkiye ’deki faaliyetlerine yanına bir private equity’i ( girişim sermayesi) alarak devam etme ihtimalinin olduğuna işaret eden uzmanlar, “Çok büyük bir girişim sermayesi Migros ve CarrefourSA’yı alarak Türkiye’de pazar lideri olabilir” tespitinde bulundu. Carrefour Yönetim Kurulu Üyesi Thomas Huebner de, 21 Haziran’da Türkiye’de kalacaklarını ama ortak değiştirebileceklerini belirterek, “Yola başka bir finansal ortakla devam etme konusunu görüşüyoruz” demişti.

CarrefourSA son iki yıldır ciro ve mağaza sayısında adeta yerinde saydı. Şirketin 2011 cirosu, 2010’un aynı düzeyi olan 2 milyar 445 milyon lirada kaldı. Zararı ise yüzde 83,7 arttı. Şirketin 2010’da 27 olan hipermarket sayısı, 2011’de aynı kalırken süpermarket sayısı ise 218’den 216’ya düştü.

CarrefourSA’nın en yakın takipçisi Tesco Kipa, ciroyu yüzde 16,4 arttırarak 1 milyar 930 milyon liraya çıkardı.

Hisseler yükseldi
CarrefourSA’da A Grubu hisseler gün içerisinde yüzde 10,2 oranında yükselerek 17.30 liraya, B Grubu hisseler ise yüzde 12,4 oranında yükselerek 18.5 liraya kadar çıktı.(radikal)

bigPara.com