Sabancı sofrayı donatıyor

Sabancı Grubu, gıdadaki büyümesini 'çay'a girerek hızlandırdı. Harmancı anlamına gelen Deren markasıyla sıcak içecek pazarına giren Sabancı, beş yılda her üç tüketiciden birinin tercih ettiği çay markası olmayı hedefliyor.

İSTANBUL - Sabancı Grubu, gıdadaki büyümesini 'çay'a girerek hızlandırdı. Harmancı anlamına gelen Deren markasıyla sıcak içecek pazarına giren Sabancı, beş yılda her üç tüketiciden birinin tercih ettiği çay markası olmayı hedefliyor. Sabancı, Deren'le bir ilke imza atarak Türkiye'nin ilk yüksek bölge çayını da çıkardı. Yaylaların serin havasında yetiştiği için aromatik tatları daha yoğun hissedilen bu çaylardan 650 bin adet üretildi ve koleksiyonerler için satışa sunuldu.
Sabancı Grubu'nun gıdada 1.5 yıl önce Piyale markasını yeniden pazara kazandırarak büyümesini başlattığını söyleyen Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grubu Başkanı Haluk Dinçer, "Piyale, geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 70 büyüdü. Kasım 2004'te tanıtımını yaptığımız Saka Su, İstanbul'da damacanada en büyük iki markadan biri oldu. Beyaz ette Ömür markasıyla, 2-3 hafta içinde çok olumlu tepkiler aldı. Şimdi de Deren'le çay pazarına giriyoruz. 1.5 yılda dört yeni markayı tüketiciyle buluşturduk. Bu yıl 400 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Çaya 5-6, içeceğe 30 milyon dolar yatırım yaptık. Türkiye'de tüketim harcamalarının yüzde 25'i gıdaya ayrılıyor" dedi.
Dinçer, Çaykur'un özelleştirilmesine ilişkin ise şöyle konuştu:
'Çaykur'la ilgilenmiyoruz'
"Çaykur'un özelleştirilmesiyle ilgilenmiyoruz. Ben gidip bölgede inceleme yaptım. Çok iyi bir ekipleri ve fabrikaları var. Ancak Çaykur'un bölgedeki misyonu çay ziraatını geliştirmeye yönelik. Çaykur, 200 bin aile, 160 bin dekar arazi, 46 fabrika ve 17 bin çalışana sahip büyük bir yapı."
GıdaSA Genel Müdürü Adnan Erem, Türk damak tadına uygun üretim yapmak için markayı yaratırken 2 bin 500 kişiye tadım yaptırdıklarını belirtti. Hedeflerini '2010'a kadar üç kişiden birinin tercih ettiği marka haline gelmek' şeklinde açıklayan Erem, Türkiye'nin, 575 milyon dolarla dünyada en büyük beş çay pazarı arasında yer aldığını dile getirdi.
Deren Çay için 2004 yılının mayıs ayında Karadeniz'de üretilen mahsulü satın aldıklarını ve 3 bin tonluk ürünü Konya'da nemden korunmaya bıraktıklarını aktaran Erem, ihtiyaç oldukça bu depolardan Hereke'deki fabrikaya mal getireceklerini ifade etti.
Kadına özel ürün
Çay pazarına 26 çeşit ürünle giren Deren Çay'ın bitki ve meyve çayları üretilirken Prof. Dr. Osman Müftüoğlu'yla çalışıldı. Bu çalışma sonucu rakiplerden farklı olarak bu kategoride 'kadınlara özel' çay üretildi.
Akbank fırsat peşinde
Koç Grubu'nun Yapı Kredi Bankası'nın yüzde 57.42 hissesini almasıyla ilgili süreç devam ederken, Türkiye'nin önde gelen bankası Akbank'ın hâkim ortağı Sabancı Holding CEO'su Celal Metin, Akbank'ın satın almalar konusunda fırsatları değerlendireceğini söyledi.
Deren Çay'ın tanıtım toplantısı sonrasında 'Koçbank ve Yapı Kredi'nin birleşmesi durumunda daha büyük bir banka ortaya çıkacak. Siz bu durumda satın alma düşünür müsünüz?' sorusu üzerine Metin, "Sabancı Holding, Akbank'ın çok büyük bir kısmına sahip. Akbank değeriyle, payıyla hızla yükseliyor. 'Birisini alır mıyız?' konusunda herhangi bir aksi görüşümüz yok. Bankacı arkadaşlarımız her türlü fırsata bakacak" dedi.
Metin, Koç ve Yapı Kredi birleşmesiyle Akbank'ın geçileceği yorumuna, "Rakamlara iyi bakmak gerek" karşılığını verdi.