Sağlıklı nesil için pazarı büyütecek

Sağlıklı nesil için pazarı büyütecek
Sağlıklı nesil için pazarı büyütecek
Haber: SİBEL CİNGİ - sibel.cingi@radikal.com.tr / Arşivi

Milupa ve Bebelac markalarını bünyesinde barındıran Numil Gıda, Türkiye ’de sağlıklı bebekler için yatırım yapıyor. “Önceliğimiz daha fazla pazar payı değil, pazarı büyütmek” diyen Numil Gıda Genel Müdürü Gamze Çuhadaroğlu, Endonezya’daki formül süt tüketiminin bile Türkiye’nin iki katı olduğunu açıklıyor. Çuhadaroğlu, hedeflerinin sağlıklı nesiller için daha çok bebeğin hayatına dokunmak olduğunu söylüyor.

Avrupa ’da lider olduk
2007 yılında Groupe Danone çatısına giren Numil’in Türkiye ayağının Endonezya, Çin, İngiltere ile birlikte gruba ciro bazında en çok katkı sağlayan 4 ülkeden biri olduğunu belirten Çuhadaroğlu, “2012 sonu değer bazında yüzde 26 büyüme ve yüzde 74 pazar payıyla Avrupa’daki en başarılı ülke olduk” açıklamasını yapıyor. Çuhadaroğlu, bebek başına düşen mama tüketimi iki katına çıktığında Türkiye’de fabrika kurulacağına dikkat çekiyor.

Minyatür yetişkin değiller 
Bebeklerin minyatür yetişkinler olmadığını kaydeden Çuhadaroğlu, “Türkiye’de 1 yaşından önce inek sütü kullanımı yüzde 64, ek besine erken geçiş yüzde 43, anne sütü, devam sütü yerine fazla ek besin verme oranı ise yüzde 60. Birçok açıdan benzerlik gösteren Polonya ile Türkiye’yi karşılaştırdığımızda tablo şu: Polonya’da emzirme oranı yüzde 91, Türkiye’de yüzde 97. Buna rağmen Polonya’nın formül süt tüketimi bizim 3 katımız” diyor.

3 yılda 10 kişi yurtdışına terfi etti

Numil Türkiye’nin başarısı şirket içinden yurtdışına transferleri de arttırmış. Grup içinde yetenek ihracının son 3 yılda ciddi bir artış gösterdiğini açıklayan Çuhadaroğlu, “3 yılda grup içinde 10 kişi yurtdışında çeşitli pozisyonlara terfi etti” diyor.


Gülüsan Hanım’ı Monte Carlo’da bile yanından ayırmadı

Numil’in Monte Carlo’da düzenlediği yıl sonu değerlendirme toplantısına çalışanları ve distribütörleri katıldı. Toplantının baş tacı ise Çuhadaroğlu’nun “Bizi bizden daha çok düşünen, gözü gibi bakan” diye tanımladığı mutfak görevlileri Gülüsan Hanım’dı. Gülüsan Hanım’a gecede bir de plaket takdim edildi.

Kayınvalide ve görümce ne derse o!

Odak noktalarının bebek ve anne beslenmesi olduğunu belirten Gamze Çuhadaroğlu, Türkiye’de yılda 250 bin anne, 10 binin üzerinde sağlık personeli ve perakendeci için eğitim seminerleri düzenlediklerini anlatıyor. Türkiye’de bebek beslenmesinde anne, kayınvalide ve görümcenin çok etkili olduğunu kaydeden Çuhadaroğlu, “Bu konuda sağlık personelinin etkisi yüzde 63 iken, anne, kayınvalide ve görümcenin etkisi yüzde 45. Sağlıklı bebekler için bunun değişmesi lazım” diyor.

bigPara.com