Sanal alışveriş erkeklerle büyüyor

Türkiye'de internet ortamında yapılan sanal alışverişin cirosu her geçen yıl büyüyor. İnternet üzerinden alışveriş hizmeti veren Hepsiburada.com Genel Müdürü Kaan Dönmez, yaptığı açıklamada...

İSTANBUL - Türkiye'de internet ortamında yapılan sanal alışverişin cirosu her geçen yıl büyüyor. İnternet üzerinden alışveriş hizmeti veren Hepsiburada.com Genel Müdürü Kaan Dönmez, yaptığı açıklamada, Bankalararası Kart Merkezi (BKM) tarafından açıklanan online işlemler cirosu ve tedarikçileri ile yaptıkları araştırmalara göre Türkiye'de online perakende cirosunun bu yıl 240 milyon dolar olarak gerçekleşeceğini tahmin ettiklerini söyledi.
Her yıl yüzde 100 büyüme
Dönmez, Türkiye'de online alış verişin potansiyelinin çok yüksek olduğunu vurgulayarak, "Büyük şehirlerde yaşayanlar zamansızlık, trafik gibi sorunlardan küçük şehirlerde yaşayanlar ise mal ve hizmetlerin fiyat standardı ve ürün çeşitliliğindeki aksamalardan dolayı internet alışverişini tercih ediyorlar" dedi.
Sektörün her yıl en az yüzde 100 büyümesini beklediklerini, gelecek dönemde perakende alış verişinin büyük bir kısmının diğer gelişmiş ülkelerde de olduğu gibi internete kayacağını belirten Dönmez, ABD'de 2010'da tüm perakende satışlarının yüzde 50'sinin internete kaymış olacağının tahmin edildiğini söyledi.
Dünyada ivme kazandı
Dönmez, ABD'de online perakende cirosunun geçen yıl 172 milyar dolar olarak gerçekleştiğini, yapılan bir araştırmada da 2010 yılında 329 milyar dolara ulaşmasının beklendiğinin ortaya çıktığını kaydederek, Avrupa'da ise online satışlarda 9.79 milyar avro ile İngiltere'nin ilk sırada yer aldığını, İngiltere'yi 9.71 milyar avro ile Almanya ve 6.5 milyar avro ile Fransa'nın izlediğini söyledi. 2006 yılı için Batı Avrupa'da toplam online satış rakamının 97 milyar dolar olarak tahmin edildiğini, bu rakamın 2010 yılında 234 milyar dolara ulaşmasının beklendiğini ifade eden Dönmez, "Bu yıl kişi başı ortalama harcama ABD'de 1.83 dolar, İngiltere için 2.1 dolar olarak tahmin ediliyor" dedi.
Üye sayısı bu yıl itibarıyla toplam 846 bin 772 kişiye ulaşan ve günlük ortalama 150 bin tüketicinin ziyaret ettiği Hespiburada.com'un, aylık ortalama cirosunun 7 milyon dolar olduğunu belirten Dönmez, cirolarını bu yıl 83 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.
Kadının tercihi güzellik
Hepsiburada.com Genel Müdürü Kaan Dönmez, üye bilgileri değerlendirildiğinde alışveriş yapanların yüzde 75'ini erkeklerin oluşturduğunu ifade ederek, şöyle dedi: "Kadınların kozmetik ve teknoloji ürünlerine ilişkin talebinin artmasıyla kadın müşteri oranı da giderek yükseliyor. Erkeklerin tercihi bilgisayar ürünleri, cep telefonu ve ev elektroniği ürünleri. Kadınlar ise spor ve sağlık, güzellik ürünlerini tercih ediyor. Fakat yavaş yavaş kadın tüketicilerin mp3 çalar, cep telefonu gibi ürünlerle, erkeklerin de kozmetik ve sağlık ürünleriyle ilgilenmeye başladığını görüyoruz."
En çok bilgisayara ilgi var
Müşterilerinin yaş ortalamasının 25-30 arasında olduğunu belirten Kaan Dönmez, alışverişlerin yoğunlukla hafta içi yapıldığını, saat 14.00, 15.00 ve 16.00'da yoğunlaştığını, yılbaşı, Anneler Günü, Babalar Günü ve Sevgililer Günü gibi özel günler öncesinde satışların ortalama yüzde 50 arttığını, uzun tatil sürelerini kapsayan bayramlarda ise satış oranlarının az da olsa düştüğünü anlattı. Ciro bazında en çok sipariş verilen ürünün bilgisayar olduğunu, telefon ve DVD/VCD film gibi ev elektroniğiyle ofis ve kırtasiye malzemelerinin ise müşterilerin en çok tercih ettiği diğer kategorileri oluşturduğunu ifade eden Dönmez, spor ürünleri, pet shop ve kozmetik ürünlerine giderek artan bir ilgi olduğunu da söyledi. Dönmez, ciro bazında en fazla sipariş verilen iller arasında yüzde 30 ile İstanbul'un ilk sırada yer aldığını, İstanbul'u sırasıyla Ankara, İzmir, Muğla, Antalya ve Bursa'nın takip ettiğini belirterek,
"Özellikle Anadolu'dan büyük talep artışı var" diye konuştu.