Satışlara kupa dopingi

Bu yılın en önemli organizasyonlarından biri olarak kabul edilen 2006 FIFA Dünya Kupası'nın Adidas, Nike, Puma, Umbro, Joma, Marathon ve Lotto'nun satışlarını artırması bekleniyor.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Bu yılın en önemli organizasyonlarından biri olarak kabul edilen 2006 FIFA Dünya Kupası'nın Adidas, Nike, Puma, Umbro, Joma, Marathon ve Lotto'nun satışlarını artırması bekleniyor. Haziranda başlayacak olan Dünya Kupası'nı 32 milyar insanın izleyeceği tahmin ediliyor. Satışlarını ve bilinirliklerini artırmak isteyen firmalar da şampiyonaya katılan 32 futbol takımının forma sponsorluğu konusunda yarışıyor. Dünya Kupası'na katılan 12 takımın forma sponsorluğunu Puma yapıyor.
Puma'yı sekiz takımla Nike, altı takımla Adidas izliyor. Lotto ve Umbro iki, Joma ve Marathon'sa bir ülkenin forma sponsorluğunu yapıyor. 2006 FIFA Dünya Kupası'nın yılın en önemli futbol organizasyonlarından biri olduğunu söyleyen Adidas Türkiye Genel Müdürü Haluk Özmutlu, "Şampiyonanın satışlarımızı olumlu yönde etkileyeceğine inanıyorum. Dünya kupasını izleyecek olan seyirci sayısının 32 milyarı bulacağı beklentisi, forma ve taraftar ürünlerine olan ilgiyi artıracak ve satışlarımıza olumlu yönde yansıyacak" dedi.
Tanıtım bütçelerinin önemli bir kısmını Dünya Kupası'na ayırdıklarını belirten genel müdür Haluk Özmutlu şöyle devam etti:
"Dünya Kupası'nın resmi tedarikçisi olmamız, Almanya ve Fransa gibi futbol federasyonları ile olan işbirliğimiz ve bireysel sporculara verdiğimiz destek, 2006 yılı için ayırdığımız bütçenin önemli bir bölümünü teşkil ediyor. Bununla birlikte 2005 yılının ekim ayında dünyanın en büyük futbol kampanyalarından biri olarak başlattığımız ve temmuz ayına kadar devam edecek olan +10 futbol kampanyası, bireyin grup, grubun birey için önemini anlatırırken, 'takım Ruhu' olmadan imkânsızın başarılamıyacağının da altını çiziyor.
Yeni global futbol reklam kampanyamız Impossible Team'de ise, yine dünyanın en iyi futbolcuları bir arada bulunuyor. Tüm zamanların en büyük futbol takımını bir araya getiren iki çocuğun hikâyesinin anlatıldığı filmde, günümüz dünya starlarına, Franz Beckenbauer ve Michel Platini gibi geçmişin futbol kahramanları eşlik ediyor. Impossible Team ile daha önceden başlattığımız +10 kampanyasını, takım fikri ve marka duruşumuz olan 'Impossible is Nothing' ile bir üst seviyeye taşımış oluyoruz."
'Bir yıldır hazırlanıyoruz'
Son bir yıldır yaptıkları çalışmalarla Dünya Kupası'na hazırlandıklarını söyleyen Puma Genel Müdür Yardımcısı Atalay Camcı ise "İlkbahar-yaz sezonunda Dünya Kupası, hem günlük yaşam hem de performans koleksiyonlarımızın ana teması oldu.
Örnek vermek gerekirse; tüm ülkeler için hazırlanan günlük yaşam kreasyonlarının yanı sıra, İtalya milli takımından ilham alan Azzuri ve Italy Country Themes, futbolun efsanevi ismi Pele için hazırlanan Pele Legends, Afrika Kupası ve Afrika takımlarının enerjik ve renkli yüzünü yansıtan Africa United ve futbolu sahalardan plajlara taşıyan Beach Football bu koleksiyonlardan bazıları. Bütün bu koleksiyonlar ayakkabı, tekstil ve aksesuvarlarıyla bir bütünlük içerisinde kendi ruhlarını yansıtıyorlar. Bu sene Dünya Kupası'na ev sahipliği yapan Almanya'nın, aynı zamanda Puma'nın da anavatanı olması nedeniyle organizasyona özel ilgi gösteriyoruz ve futbolun birleştirici, renkli yüzünü sahalarla sınırlı kalmayıp sokaklara da taşıyoruz. Ürünlerimiz çok ilgi görüyor, hatta daha Dünya Kupası başlamadan tümünün tükeneceğini tahmin ediyoruz" dedi.
12 takımın sponsoru
Dünya Kupası'na katılan 32 takımdan 12'sinin resmi forma sponsoru olduklarını ifade eden Camcı, "Türkiye'nin Dünya Kupası'na katılmasını çok isterdik. Ancak ne olursa olsun bu çok büyük bir spor olayı ve 32 takımdan 12'sinin resmi sponsoru olmak bizim için gurur verici. İlkbahar-yaz koleksiyonumuzun ana temasını Dünya Kupası ve futbol oluşturuyor ve bu kadar sevilen ve takip edilen bir organizasyonda, satışlarımız olumsuz etkilenmez" açıklamasında bulundu.
Puma ürünlerinin Türkiye'de 400 noktada satıldığını söyleyen Camcı sözlerini, "Ürünlerimizi 7'den 77'ye sporu ve spor yaşamı günlük hayatlarına taşımayı seven herkes kullanıyor. Hayatın her anında müşterilerimiz, Puma'nın eğlenceli yüzünü buluyor" diyerek sözlerini tamamladı.