'Sektörde teknik zarar azalıyor'

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, Türk sigorta sektöründe 2007 yılının, 2006'da etkin olarak başlayan maliyet azaltma ve verimliliği artırma sürecinin olgunlaşacağı bir yıl olacağını beklediklerini söyledi.

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, Türk sigorta sektöründe 2007 yılının, 2006'da etkin olarak başlayan maliyet azaltma ve verimliliği artırma sürecinin olgunlaşacağı bir yıl olacağını beklediklerini söyledi.
Sektör genelinde doğru fiyatlandırma ve iyi risk seçiminin teknik zarar veren branşlarda geçen seneye göre yıl sonunda daha iyi sonuçlar getireceğini de söyleyen Mustafa Su, sigortacılığa yabancı sermaye girişinden de söz etti ve yeterli özsermayeye sahip olmayan şirketlerin yabancı ortak aramalarının doğal olduğunu ifade etti.

Hedef her ilçede bir acente
Öte yandan, sigorta sektöründe son dört yılın prim üretimi lideri olan
Anadolu Sigorta, bu yıl da liderliği elinden bırakmak istemiyor. Şirketin prim üretimini bir önceki yılın ilk altı ayına göre yüzde 31 artırdığını ve pazar payını yüzde 12.4 seviyesine ulaştırdığını aktaran Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, şirketin Türkiye'deki sigortacılığın yaygınlaşmasını da sağlamak adına, bireysel işlere yoğunlaşacağı bir döneme girdiğini belirtti.
Mustafa Su, profesyonel acenteler kanadındaysa, hedefler doğrultusunda geliştirilen motive edici sistemleri devam ettirirken, belli bir ölçeğin üzerindeki her ilçede en az bir Anadolu Sigorta acenteliği kurarak Türkiye çapında daha da büyüyeceklerini ve ayrıca bankasürans uygulamasına da hız vereceklerini sözlerine ekledi.
Genel müdür Mustafa Su, Anadolu Sigorta olarak, kurumlarla olan ilişkilerin en verimli şekilde korunarak, Türkiye'deki sigortacılığın yaygınlaşmasını da sağlamak adına, bireysel işlere ve küçük-orta ölçekli işletmelere yoğunlaşılacak bir döneme girdiklerini söyledi. "2007 yılı projeksiyonlarımız arasında, bankasürans konusundaki çalışmalarımızı yoğunlaştırmak ve yeni yaklaşımlarla farklı pazarlama yöntemleri uygulamayı da sayabiliriz" diyerek sözlerini sürdüren Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su sözlerine şöyle devam etti: "önümüzdeki yılın 2006'da etkin olarak başlayan maliyet azaltma ve verimliliği artırma sürecinin devamı ve olgunlaşarak dengeye geleceği bir yıl olacağını bekliyoruz. Ölçüsüz rekabet sonucunda gelinen kârlılık noktasının pozitife çevrilmesi için, sigorta şirketlerinin daha verimli işlere odaklandığı, zarar vereceği bilinen işlere ölçülü bir şekilde yaklaşıldığı bir dönemin başlayacağını ümit ediyoruz."

Yüzde 31 üretim artışı
2002 yılından beri prim üretiminde sektör liderliğini elinden bırakmayan Anadolu Sigorta'nın 2006 yılının ilk yarıyılında alışılagelen performansından ödün vermeyerek sigorta sektöründe birinciliği sürdürdüğünü hatırlatan Mustafa Su, "Bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 31 oranında artışla 484.8 milyon YTL'ye yükselttiğimiz prim üretimimizle, hayat dışı branşlarda üretim yapan sigorta şirketleri göz önünde bulundurulduğunda, pazar payımızı da yüzde 12.4 seviyesine taşıdık" şeklinde konuştu.
Güven Sigorta Genel Müdürü, Somuncu
Hazine Müsteşarlığı'nda müşavir olarak görev yapan Bülent Somuncu, Güven Sigorta Genel Müdürü oldu. Somuncu, Sigorta Denetleme Kurulu'nda uzman, Ankara Grup Başkanı ve kurul başkanlığı görevlerinde de bulundu.
Ankara'dan internette 'pert araç' satışı
Ankara Sigorta, pert araçların internet ortamında iki turlu kapalı ihale şeklinde satılacağını duyurdu. Ankara Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Dr. Baturalp Pamukçu "Sistemin daha fazla alıcı tarafından kullanılabilmesini sağlamak için pert araçların satış uygulaması tekrar yapılandırıldı.
İhaleye çıkacağı belirlenecek olan araçlar için araç bedelinin belirli bir oranını teminat olarak yatıran ve araç satış sözleşmesini imzalayan herkes ihaleye katılabilecek" diye konuştu.
Birlik çalışanları hedeflerini tartıştı
Birlik Sigorta'nın genel müdürlük ve bölge müdürlüğü çalışanları Silivri Halkbank Dinlenme ve Eğitim Tesisleri'nde 2006 yılı değerlendirmeleri ve 2007 yılı hedeflerini tartışmak için bir araya geldi. Toplantıda Birlik Sigorta'nın 2006 yılının ilk yarısına ait verileri değerlendirilirken aynı zamanda bilgi işlem, acente teminatları ve tahsilatlar konusunda şirket çalışanlarına eğitim de verildi.
Eğitimlerde özellikle bilgi işlem altyapısı konusunda ne tür yenilikler ve düzenlemeler yapılabileceği tartışıldı. Tüm çalışanların katıldığı bir arama toplantısı özelliği kazanan konuşmalar neticesinde, 2007 yılı hedefleri belirlendi.
Şeker Sigorta yeni atılımlara hazırlanıyor
13 Eylül 2006 itibarıyla hisselerinin yüzde 70.20'lik bölümü Amerikan Liberty Mutual Grubu'na geçen şirket yeni atılımlara hazırlanıyor. Şeker Sigorta Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Joe H. Hamilton, "Uluslararası tecrübemizi ve iş yaklaşımımızı Şeker'in var olan gücüne katarak finansal yapısı daha güçlü ve en iyi kalitede servis veren bir şirket yaratmayı planlıyoruz" dedi.
Hamilton, Liberty Mutual Grup'un dünya sigortacılığı içindeki yeri konusunda şunları söyledi: "Liberty Mutual Group, Amerika'nın en büyük şirketleri listesinde 102'nci sıradadır. Ayrıca yine Amerika'da 2004 yılı doğrudan yazılan primler dikkate alındığında, sekizinci en büyük bireysel sigorta ve beşinci en büyük ticari sigorta şirketidir. Liberty Mutual, bugün itibarıyla bünyesinde 39 binden fazla çalışanı dünya üzerindeki 900'den fazla ofisinde barındırmaktadır. Misyonumuz, insanlara güvenli bir yaşam sunmak."
Hamilton, yeni dönemde Şeker Sigorta'nın sektörde üstleneceği misyon ve hedefleri konusunda şunları söyledi: "Şirket misyonumuz, insanlara emniyetli ve daha güvenli bir yaşamları olması için yardım etmek. Kısa vadede Şeker'i dünya çapındaki operasyonlarımıza entegre etmeyi, orta ve uzun vadede ise satın almalar yoluyla büyümeyi ve organik olarak pazar payı kazanmayı planlıyoruz."
Acenteler Aksigorta'nın destekçisi
Aksigorta Genel Müdürü Yergin, iki yılda yaşanan hızlı gelişimin acenteler tarafından da olumlu olarak değerlendirildiğini açıkladı

Aksigorta, eylül ayı içinde düzenlediği Bölgesel Acenteler Toplantıları'nda ve serbest kürsülerde acenteleriyle bir araya geldi. Toplantıda konuşan Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, "Bu yılın ilk altı ayında prim üretiminde sağladığımız yüzde 34'lük ve kârlılıkta elde ettiğimiz yüzde 140'lık büyümemizin gururunu acentelerimizle paylaştık" dedi. Eylül ayı içinde yapılan toplantılarda görüşülen konuları da değerlendiren Ragıp Yergin şöyle konuştu: "Bu sene gerçekleştirdiğimiz Bölgesel Acenteler Toplantıları ve Serbest Kürsülerde, acentelerimizin geçtiğimiz iki yıl içerisinde kaydettiğimiz gelişmeleri yakından takip ettiğini ve çok olumlu değerlendirdiklerini görmekten ayrıca memnun olduk. Aldığımız bu olumlu geri dönüşler, bize acentelerimizle birlikte başardıklarımızı ve doğru yolda olduğumuzu görme fırsatı verdi.
Ayrıca, başarılarımızın acentelerimizce de fark edildiğini, izlediğimiz yol haritasının acentelerimizce de benimsendiğini ve uygulandığını görmek ayrı bir gurur vesilesi. Hedeflerimizi onların da fark etmiş ve destekliyor olması bizi çok mutlu ediyor."

Hizmet merkezi yükü azalttı
Yergin, Acente Bazlı Müşteri İlişkileri Yönetimi'nde Aksigorta'nın büyük önem verdiği Aksigorta Hizmet Merkezi'nden acentelerin çok memnun olduklarını dile getirerek, "Acentelerimiz, Aksigorta Hizmet Merkezi'nin operasyonel yüklerini hafifletmesi sayesinde pazarlama ve satış faaliyetlerine daha fazla zaman ayırabildiklerini belirttiler. Ürün geliştirme çalışmalarımız sonucunda oluşturduğumuz Akkasko ve Akkonut ürünlerimizin de onlar için sahada büyük bir rekabet avantajı sağladığını dile getirdiler" diye konuştu.