Sermaye yeterliliği zorlayacak

Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü Dr. Ahmet Genç, Sermaye Yeterliliği Yönetmeliği'ne göre çizgi altında kalabilecek sigorta şirketlerinin bulunduğunu ve bu şirketlerin şimdiden tedbir almaya başlamasının gerekli olduğunu belirtti.

Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü Dr. Ahmet Genç, Sermaye Yeterliliği Yönetmeliği'ne göre çizgi altında kalabilecek sigorta şirketlerinin bulunduğunu ve bu şirketlerin şimdiden tedbir almaya başlamasının gerekli olduğunu belirtti. Dr. Ahmet Genç, şirketlerin sigortalılarla yaşadığı sıkıntıların büyük bir bölümünün eksik bilgilendirmeden kaynaklandığını dile getirerek, Bilgilendirme Yönetmeliği ile bu sorunların en aza indirgeneceğini vurguladı ve "Bilgilendirme Yönetmeliği ile poliçe satılacak müşteriye basit ve anlaşılır bir bilgilendirme formu verilmesini mecbur kılıyoruz" diye konuştu.
Doğru tarife, doğru yatırım yönlendirmesi ve dengeli portföy dağılımı yapılmadığında sermaye yeterliliğinde kaçınılmaz olarak çizginin altında kalınacağını söyleyen Ahmet Genç, "Bu durum bana meşhur 'Jaws' filmini hatırlatıyor. Kahramanlar sakin bir biçimde tekneyle ilerliyor. Her şey yolunda gibi görünüyor. Derken köpek balığının sesi duyuluyor. 'Tık tık tık' Teknenin altına vuran köpekbalığı önce geldiğini haber veriyor. Ve olaylar korkunç bir biçimde gelişiyor. Ben de sermaye yeterliliğinin masum göründüğüne bakmayın diyorum. Sektör şirketlerinin, 2006 yıl ortası rakamlarına bakarak uyarı sinyallerinin olup olmadığına dikkat etmeli" dedi. Genç, "Yabancıların fiyat kırarak rekabete gireceklerini pek zannetmiyorum. Hatta yeni giren şirketlerin bazılarında hafif fiyat yükseltmeleri de görüldü. Artık rekabet ürünlerde ve hizmet kalitesinde olacak. Yabanc¦lar¦n sektöre girişi, doğrudan sermaye girişi anlam¦na geldiği için önem arz ediyor. Büyüme hedefleri var ve büyürken de personel istihdam edecekler" diye konuştu.
Tüketici korunuyor
Çalışmaları son aşamaya gelmiş bulunan Bilgilendirme Yönetmeliği'nin tüketici açısından büyük önem arz ettiğini ifade eden Ahmet Genç, bu yönetmelikle aracının müşteriye basit ve anlaşılır bir bilgilendirme formu vererek bütün soru işaretlerini gidermesini mecbur kıldıklarını belirtti. Genç şöyle konuştu:
"Bilgilendirme Yönetmeliği'ne göre her şirket bir şikâyet departmanı bulunduracak. Vatandaş Hazine'den önce şirketin iç mekanizmalarını kullanacak. Bence sigortacılıkla ilgili sorunların yüzde 90'ı doğru bilgi eksikliği kaynaklı."



Özkaynak kredi sigortasıyla korunur
Üçüncü Nart Risk Management Forum 2006'da Euler Hermes, Coface, Atradius, Finance&Insurance, International Advisors'ın yöneticileri, kredi sigortasını anlattı

Nart Sigorta ve Reasürans Brokerliği tarafından üçüncüsü düzenlenen Nart Risk Management Forum 2006 "Kredi Sigortaları ve Alacaklarınızın Yönetimi" başlığıyla gerçekleştirildi. Söz konusu toplantıda, sınai ve ticari kuruluşların yerel ve uluslararası müşterileriyle yapmış olduğu ticarette alacakların ödenmemesi durumunda başvuralabilecekleri kurumsal çözümler ve bunların şirketlere yapacağı katkılar gündeme geldi.
300'e yakın sanayicinin katıldığı forumda söz alan Nart Sigorta ve Brokerlik Yönetim Kurulu Başkanı Levent Nart, 1999 yılında kurulan Nart Sigorta ve Brokerlik'ın Türkiye'nin en büyük sigorta ve brokerlik şirketi olduğunu ve 25 binin üzerinde müşteriye kurumsal ve özel sigorta çözümleri sunduklarını dile getirdi. Nart, Türkiye'de ilk defa sadece kredi sigortalarıyla ilgili faaliyet gösteren partneri Finance&Insurance ile birlikte, yerel ve sınırlar ötesi ticari aktivite gösteren kurumların kredi sigortaları ve alacaklarının yönetimi hizmetini sunacakları bilgisini de verdi.
Alacak risklerinin yönetiminde brokerin rolü hakkında ortak bir sunuş yapan Nart Sigorta ve Brokerlik Yönetim Kurulu Başkanı Levent Nart ile Finance&Insurance Genel Müdürü Jochem Emmen toplantıda, sigorta brokerlerinin bilanço aktiflerindeki alacakların ve pasiflerindeki banka hesaplarının şirkete etkisinin analiz edilmesi ve fiyat, kalite bilgisinin dikkate alınarak en iyi kredi sigorta şirketinin seçimi gibi konularda önemli görevler üstlendiklerini ifade etti.


Aksigorta: Markaya yatırım sürüyor
Aksigorta'nın kurum kimliği ve markasına sürekli yatırım yaptığını ifade eden Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, bunlarla Aksigorta markasının güvenle ve yenilikçilikle eşdeğer tutulmaya başlandığını dile getirdi. Yergin, kurumsal kimliğe uygun olarak iyi eğitilmiş ve sigortacılığı iyi bilen kadrolara sahip olduğunu belirtip şöyle konuştu:
"Aksigorta kurumsal bir kimliktir. Markası, güvenilirliği ve yenilikçi imajıyla sektörde farklı bir yeri vardır. Güvenilirliğimize, kurum kültür ve imajımıza uygun acente ve çalışanlarımızla sektörde 46 senedir hizmet veriyoruz. Aksigorta acentesi işine hâkim, müşterisini iyi tanıyan, müşterisinin her türlü ihtiyacını analiz edip bunlara göre ürün sunabilen ve bunu da Aksigorta güvencesi ve markasıyla tamamlayan bir yapıdadır. Biz Türkiye'nin her yerinde, her zaman aynı kalitede hizmet veriyoruz. Geçen sene 900 olan acente sayımızı bugüne kadar 1200'e çıkardık. Yıl sonu 1250 acente olan hedefimize de ulaşacağız. Türkiye'nin her yerinde tüketiciler Aksigorta'yı bulabilecekler."


Aviva personeli Antalya'da güç topladı
Aviva Sigorta Antalya Sirene Golf Hotel'de personel toplantısı düzenledi. Yapılan toplantıda öncelikle Aviva Sigorta Yöneticileri şirketin mevcut durumu ve sektöre ilişkin kısa bilgiler verdi. Sonrasında İnsan Kaynakları birimi şirket politikaları ve yeni gelişmeler konusunda bir sunum yaptı. Daha sonra Aviva Sigorta'ya son dönemde katılan yeni personelle mevcut çalışanlar tanıştırıldı ve şirkete farklı konularda öneri getiren çalışanlara katkılarından ötürü hediyeler verildi.


Sektör haberleri cep telefonunda
Sigortacı Gazetesi, sigorta sektöründeki güncel haberleri ve gelişmeleri cep telefonlarına göndermeye başladı. Haberlerin gelmesi için yapılması gereken, BLOG SIGORTACI yazıp 3151'e SMS ile gönderdikten sonra, gelecek mesajı EVET yazarak cevaplamak. Blogizmo servis üyelik ücreti AVEA, TELSIM ve Turkcell için aylık altı SMS/12 kontör. Servis kapsamında gelen her mesaj 1 SMS/2 kontör olarak ücretlendiriliyor. Sigortacı Gazetesi ayda en fazla 30 mesaj gönderiyor. Üyelik yenilemesi ise otomatik. İPTAL SİGORTACI yazıp 3151'e gönderince abonelik iptal oluyor.


Dokuz ayın lideri Anadolu
Anadolu Sigorta 2006 yılı ilk dokuz ayında 730 milyon YTL üretimle sektör birincisi oldu. 2002 yılından beridir prim üretiminde sektör liderliğini elinden bırakmayan Anadolu Sigorta 2006 yılı üçüncü çeyreğinde de ipi göğüsleyerek sektör birinciliğini yakaladı. Bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 30 oranında artışla 729.3 milyon YTL'ye yükselttiği prim üretimiyle Anadolu Sigorta, hayat dışı branşlarda üretim yapan şirketler göz önünde bulundurulduğunda, pazar payını da yüzde 12.6 seviyesine taşıdı. Anadolu Sigorta, nakliyat branşında 33.2 milyon YTL ve mühendislik branşında ise 36.3 milyon YTL prim üretimi gerçekleştirdi.


Ankara'da sermaye artışı
Ankara Sigorta sermayesinde yüzde 50 oranında artış yaptı. Sektörün köklü kuruluşlarından Ankara Sigorta, sigortacılıktaki 70'inci yılında sermayesini 52 milyon YTL'den 77 milyon YTL'ye çıkarttı. Sigorta sektöründeki hizmet kalitesi yarışında önde olmak için teknolojik altyapıdaki yeniliklere de ayak uyduran ve bu alandaki gelişmelere hız veren Ankara Sigorta, sermayesindeki söz konusu önemli orandaki artışla, mali bünyesini daha da güçlendirip özkaynak büyüklüğü olarak sektördeki sayılı firmalar arasına girdi.


Güneş, hedef paylaştı
Güneş Sigorta Genel Müdürü M. İlker Aycı, bölge, şube ve irtibat bürolarıyla, 2006 yılına dair değerlendirmede bulunup 2007 hedeflerini acente ve bölge çalışanlarıyla paylaşmak amaçlı toplantıları hızla gerçekleştiriyor. Aycı, bu kapsamda ilk olarak İzmir'de acente ve bölge çalışanlarıyla buluştu. İzmir Hilton Otel'de yapılan kokteyle katılan bölgenin tüm acenteleri, günün koşullarını ve sektörün değerlendirmesini yaparken, 2006 yılının kalan son iki ayı ve önümüzdeki yılın beklentilerini ilk ağızdan duyma fırsatını yakaladılar.