Sermayesi düğün parası

Babasının onu evlendirmek için sattığı 75 koyunun parasını sermaye yaparak iş hayatına atılan Ali Özdinç, 15 yılda Gallipoli ve Recita markalarını yaratarak iç giyim sektöründe iyi bir yere gelmeyi başardı.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Babasının onu evlendirmek için sattığı 75 koyunun parasını sermaye yaparak iş hayatına atılan Ali Özdinç, 15 yılda Gallipoli ve Recita markalarını yaratarak iç giyim sektöründe iyi bir yere gelmeyi başardı.
Ali Özdinç'in iş dünyasına giriş öyküsü 1990 yılında Çukurova Üniversitesi İnşaat Teknikerliği bölümünü bitirip Konya'daki baba ocağına dönmesiyle başlıyor. Ali Özdinç, o dönemde her Anadolu genci gibi babasının evlenme baskısıyla karşılaşır. Bu fikre o dönemde sıcak bakmayan Özdinç, babasından, ağabeylerine yapılan düğün masrafı kadar para ister. Amacı evlenmek değil iş hayatına atılmaktır. Babası 75 koyunu satarak elde ettiği 10 milyon lirayı oğluna verir.
"Konya'da olsaydık bu parayla üç gün üç gece düğün yapılırdı' diyen Özdinç, soluğu İstanbul'da alır. İstanbul'da Anıl İç Giyimi kuran ağabeyini örnek alarak bir atölye kurmak için harekete geçer. Avcılar Gümüşpala'da 250 metrekarelik bir yer açar ve dört adet makine alır. O günleri "Bir makine bozulduğunda sağlam olana bakarak tamir ederdim" diye anlatan Özdinç, ağabeyinin firması Anıl İç Giyim için fason üretim yapmaya başlar. 1996 yılına kadar Anıl'a fason üretim yapan Ali Özdinç, aynı yıl askere gider. Ankara Mamak'ta yaptığı askerlik Ali Özdinç'in hayatında yeni bir sayfa açar. Askerde Çetin Enöz'le tanışan Özdinç dostluğunu sivil hayatta da devam ettirir.
Fason üretimi bıraktı
Makine mühendisi olan, o güne kadar Işıklar Holding, Ekinciler Holding ve Tekser İnşaat'ta görev yapan Çetin Enöz, iş hayatında asker arkadaşı Ali Özdinç'e yardımcı olur. 1999 yılında iki arkadaş bir İtalyan şehrinden esinlenerek Gallipoli markasını yaratır. 2000 yılında son çalıştığı işyeri olan Ekinciler Demirçelik'te bir takım finansal sorunlar yaşayan Çetin Enöz, Ali Özdinç'ten de teklif gelince onunla çalışmaya başlar. 2001 yılında iki asker arkadaşı ortak olur. Aris Tekstil'in asıl yükselişi de bu dönemden sonra başlar. O güne kadar aralarında Almanya, Fransa, İngiltere, Hollanda ve Rusya'nın da bulunduğu çeşitli ülkelere fason üretim yapan Aris Tekstil, kendi markası Gallipoli'yle de satışa başlar.
Rus 'dolgun' istiyor
Rusya, Ukrayna ve Bulgaristan pazarı için Recita markası yaratılır. İç piyasaya girilir. Bugün yılda 250 bin set (külot ve sutyen) ürettiklerini ifade eden Aris Tekstil Pazarlama Müdürü Çetin Enöz, "50 çalışanımız var. Geçen yıl 1.5 milyon dolar ihracat yaptık. Bu yılki hedefimiz bu rakamı yüzde 15 artırmak" dedi. İç piyasada ürünlerinin 200'ün üzerindeki noktada satıldığını ifade eden Enöz, "Yurtdışında 15 ülkeye satış yapıyoruz. Her ülkenin farklı beden ölçüsü ve iç giyim zevki var. Avrupalılar ince ve zarif modelleri tercih ederken, Ruslar göğüsleri büyük gösteren dolgun sutyen alır. Afrikalılar ve Ortadoğulularsa göğüslerinin küçük görünmesi taraftarı" açıklamasını yaptı.