Sevgiliye pırlanta yakışır

Piyasadaki sıkışıklığı aşmak, satışlarını artırmak ve yeni yıla hızlı bir giriş yapmak isteyen perakedenciler Sevgililer Günü'ne (Saint Valentine Days) özel kampanyalarla müşterilerinin karşısına çıkıyor.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi


Büyütmek için tıklayınız
İSTANBUL - Piyasadaki sıkışıklığı aşmak, satışlarını artırmak ve yeni yıla hızlı bir giriş yapmak isteyen perakedenciler Sevgililer Günü'ne (Saint Valentine Days) özel kampanyalarla müşterilerinin karşısına çıkıyor. 14 Şubat'ta kutlanacak olan Sevgililer Günü için birçok firma özel çalışmalar yaptı. Piyasada devam eden indirimle de birleşince bu kampanyalar sayesinde satışların normal günlere göre yüzde 300'e varan oranlarda artması bekleniyor.
Sevgililer Günü öncesinde en büyük hareketlilik hazır giyim firmalarıyla restoranlarda gözleniyor. Restoranlar hazırladıkları özel mönülerle sevgililere farklı bir akşam yaşatmayı planlarken, çiçekçiler de şimdiden kırmızı gül siparişlerini vermeye başladı.
Bankalararası Kart Merkezi'-nin (BKM) verilerine göre Türkiye'de en fazla alışveriş Babalar Günü öncesinde yapılıyor. Onu Anneler ve Sevgililer Günü izliyor. Geçen yıl Babalar Günü alışverişi için gerçekleştirilen harcamalar bir önceki yıla göre yüzde 23 artışla 325 milyon YTL olarak gerçekleşti. Babalar Günü'nün favori adresi ise yüzde 20.22 ile seyahat acenteleri oldu.
Anneler tatile gönderiyor
Firma yetkilileri bunun nedeni, "Babalar Günü'nde hediyeyi genelde anneler finanse ediyor. Babalar Günü haziran ayına denk geldiği için hediye olarak ailecek çıkılacak seyahat paketleri verildi" şeklinde yorumladı. Bu nedenle 2005 yılı Babalar Günü'nü içeren 18-20 Haziran tarihleri ile bir önceki hafta sonu karşılaştırıldığında işlem adetlerinde en çok artış görülen sektörlerin başında yüzde 20.22 ile seyahat acenteleri geldi. Seyahat acentelerini yüzde 11.9 ile kuyumcular izledi. Geçen yıl Anneler Günü'nü kapsayan hafta sonu 6-8 Mayıs tarihleri arasında BKM takasında gerçekleştirilen işlem adedi geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre binde 45 artarak 5 milyon 833 bin 876 adet olarak gerçekleşti. Takas verilerine göre, bu işlemlerin tutarı ise 2004 yılına oranla yüzde 22 arttı ve 307 milyon YTL oldu. 2005 yılı Anneler Günü'nü kapsayan haftasonu ile bir önceki hafta sonu karşılaştırıldığında BKM'den geçen işlem adetlerinde en çok artış görülen sektörlerin başında yüzde 123 ile kuyumcular geldi.
Kuyumcuları yüzde 70,7 ile havayolları, yüzde 62.1'le mobilya ve dekorasyon, yüzde 60.3'le giyim ve aksesuvar, yüzde 28 ile hizmet sektörü izledi. BKM'nin verilerine göre, geçen yıl Sevgililer Günü'nü kapsayan 13-14 Şubat tarihlerinde kredi kartı ile 5 milyon 529 bin 308 adet işlem gerçekleşirken, bu işlemlerin tutarı 282 milyon YTL'ye ulaştı.
Geçen yıl 14 Şubat Sevgililer Günü'nde ise BKM switch'ten geçen işlem adedi 2004 yılına göre, yüzde 21 artarak 2 milyon 528 bin 926 adet oldu. BKM verilerine göre, 2004'ün 14 Şubat'ında gerçekleşen işlem adedi 2 milyon 85 bin 235 adetti.
14 Şubat Sevgililer Günü'nde en fazla satışı kuyumcular yaptı. 13-14 Şubat tarihlerinde, bir önceki hafta sonu ile karşılaştırıldığında yüzde 302 artış ile kuyumcular öne çıktı. Bunu yüzde 70'lik artış ile restoranlar izledi.