'Sizi temsil edecek marka yaratın'

Wolff Olins kıdemli marka danışmanı ve stratejist Moti Shahani, "Türk markalarının yeniden icat edilmesinin' zamanı geldi" dedi.
Haber: SATFİYE YUVA / Arşivi

İSTANBUL - Wolff Olins kıdemli marka danışmanı ve stratejist Moti Shahani, "Türk markalarının yeniden icat edilmesinin' zamanı geldi" dedi.
7. Marka Konferansı'nda konuşan Shahani, Türkiye'yi neyin temsil ettiğini düşündüğünde imge bulamadığını belirterek, şirketlere, "İflas edinceye kadar beklemeyin. Böyle başarılı olunmuyor'' diye seslendi. Türk şirketlerinin dünya markalarıyla rekabette zorlandığını savunan Shahani, 'icat' için yeni alan belirlemek gerektiğini, bunun yolunun da şirketi yapılandırmak, yaratıcı olmak ve fark yaratmaktan geçtiğini söyledi. Yeniden icatın satış ve gelir artırdığını belirten Shahani, şu örnekleri verdi:
"Burberry, krize girdikten sonra kendini yeniden icat etti. Cirosu arttı. Apple'ın, bilgisayarda pazar payı düşünce müzikteki kalıpları yeniden tanımlayarak iPod'u çıkarttı. Şirket hisseleri borsada sekiz kat yükseldi." Öte yandan, Amerika'da, 'Got Milk?' (Süt var mı?) kampanyasıyla 1990'lı yıllarda süt satışlarındaki azalmayı durduran pazarlama dehası Jeff Manning, Türkiye'de de böyle bir kampanya başlatılabileceğini belirtti. Manning, "Bir reklam kampanyasının başarılı olması için markayı ulaşılabilir kılın. Markayı güldürün. Fikirlere tapının" dedi. Sütaş Genel Müdür Yardımcısı Ergun Ermutlu da, Manning'le çalışabileceklerini söyledi.