Şok jet hızıyla gitti Macro da satılabilir

Şok jet hızıyla gitti Macro da satılabilir
Şok jet hızıyla gitti Macro da satılabilir
Migros, kısa süre önce başlattığı pazarlığı bitirerek bünyesindeki 1230 Şok mağazasını 600 milyon liraya Ülker grubunun yatırım şirketi Gözde Finansal ve toptan mağazacılık yapan şirketi Bizim Toptan'a sattı.
Haber: RUHİ SANYER / Arşivi

Satış haberi sürpriz değil. Zaten bir süredir Migros’un Şok mağazalarını satacağına ilişkin haberler gazetelerde yer alıyordu. Migros da İMKB ’nin Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) bu konuda görüşmelerin başladığını duyurmuştu. 

İşin ilginç yanı, Şok mağazalarının satışının çok kısa bir süre içinde gerçekleşmiş olması. İki gruba da yakın kaynaklar, Ülker Grubu’nun yaklaşık iki hafta önce satın alım için Migros Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Özaydınlı’nın kapısını çaldıklarını ve görüşmelerin çok kısa sürede tamamlanarak imzaların atıldığını söylüyorlar. Aynı kaynaklar bu süreçte Şok mağazalarında ürün sayısının, BİM (hard discount) mağazalarındaki gibi 700’e çekildiğini, yönetimin ve depoların ayrıldığını da belirtiyorlar. 

Ülker, BİM’de işi öğrendi 
Migros’tan adının açıklanmasını istemeyen bir yetkiliye göre satış, şirketin ana ortağı Moonlight Capital’in sahibi İngiltere merkezli BC Partners’ın iş yapış stratejisine de uygun. Aynı yetkili bunu şu sözlerle açıklıyor: 

“Ana hissedar bir yatırım şirketi ve 2008’de Migros’u alırken çıkış için 5 yıllık bir süre koymuşlardı. Zaten satış her zaman için gündemdeydi. Şimdi Migros’un bir parçasına teklif gelince ve fiyat da cazip olunca bu fırsatı değerlendirdiler. Satın alanlar bu işin yabancısı değiller. Ülker Grubu zaten Şok’un rakibi BİM’de uzun yıllar azınlık ortak olarak bu işi öğrendi. Bizim Toptan ile işin toptan yanında da hayli güçlüler. Üretim cephesinde de (şekerleme, bisküvi, bitkisel yağ ve margarin, süt ve süt ürünleri) her geçen gün büyüyorlar. Bu nedenle Şok mağazalarının alınması akılcı bir hamle.” 

“Peki, Macro’ya da teklif gelirse o da satılır mı?” sorusuna ise “Neden olmasın? Macro için de cazip fiyatlı bir teklif gelirse değerlendirilir” cevabını veriyor. 

Geleceği var 
Tüm ısrarımıza rağmen rakamlar konsolide olarak Migros bilançosunda yer aldığı için, Şok’un kâr ve satış verilerini öğrenemedik. Ancak yine aynı yetkili son iki yılda 600 mağaza açan Şok’un “şimdilik” çok kârlı olmadığını belirterek ‘Ciro rakamları çok iyi ve hızla büyümeye devam ediyor. Zaten Ülker Grubu da bunu gördüğü için Şok’un geleceğine yatırım yaptı” diyor. 

Artık Migros’ta ‘cin şişeden çıkmışa’ benziyor. Önümüzdeki günlerde şirketten yeni açıklamaların gelmesi ya da gazetelerde benzer haberlerin yer alması kimseyi şaşırtmayacak. Ancak İstanbul’un bazı semtlerinde gördüğümüz MJet tabelalı yeni mağazalar, Migros’un küçük mağazalarda hızlı alışveriş işine de girmeye başladığını gösteriyor. 2000 civarında ürünün özel bir kasa konuşlandırmasıyla hızlı şekilde satışını öngören mağazaların sayısı İstanbul’da 20’ye ulaşmış bulunuyor. Gelişmeler MJet’lerin sayısının hızla çoğalabileceğine işaret ediyor. Belki de yeni teklifler gelinceye kadar Türkiye ’nin süpermarket alanında en önemli ismi olan Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Özaydınlı, Migros’u klasik mağazaların yanı sıra bu yeni bebeklerle büyütmeyi hedefliyor.

bigPara.com