Şölen'den Gaziantep'e 20 milyon avroluk yatırım

Şölen'den Gaziantep'e 20 milyon avroluk yatırım
Şölen'den Gaziantep'e 20 milyon avroluk yatırım

İsmail Çoban, Gaziantep teki fabrikada çikolata ve şekerleme, Silivri deki fabrikadaysa unlu mamul ürettiklerini söyledi.

Türkiye'deki iki üretim tesisinden biri olan Gaziantep'e 20 milyon avro yatırım yapacaklarını söyleyen Şölen Çikolata Başkanı Çoban, 'Yurtdışına yatırım planımız yok' dedi

GAZİANTEP - Candy Industry Dergisi’nin Küresel Top Listesi’nde dünyanın çikolata ve şekerleme listesinde ilk 10 firma arasında 65’inci sırada gösterdiği Gaziantepli Şölen Çikolata, yatırımlarını Türkiye’de sürdürmeyi hedefliyor. Silivri ’de yaklaşık 100 milyon dolarlık yatırımla unlu mamuller üretimi de yapan Şölen, ilk çikolata üreticisi olma unvanını elinde bulundurduğu Gaziantep’te yıl sonuna kadar 20 milyon avro yatırım gerçekleştirecek.
Çikolata sektörünü dipsiz kuyuya benzeten Şölen Çikolata Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Çoban, ilerleyen dönemlerde yurt dışında yatırım planlamadıklarını, özellikle Gaziantep’te büyümeyi hedeflediklerini, ‘Aynısını yapmak değil, fark yaratmak’ anlayışıyla yükselişlerini sürdüreceklerini söyledi. Sanayide zaman zaman risk almanın gerekliliğine inandıklarını, bu nedenle kriz dönemlerinde büyüdüklerini vurgulayan Çoban, “Başarımızın sırrı dürüstlük ve küçük ayrıntılarda saklı. Her sanayici mutlaka risk alabilmeli, ama akıllı bir risk almalı, riskin karşılığını nasıl alacağını hesaplamalı” diye konuştu.

120 ülkeye ihracat
1989’den bu yana üretimini sürdüren ve 1000’e yakın kişiye iş olanağı sağlayan Şölen’in 2008’de 100 milyon dolarlık harcamayla Silivri’de kurulan fabrikada kek, bisküvi ve kraker üretimine de başladığını kaydeden Çoban, şunları söyledi: 
“Şölen Çikolata, kekte Luppo, bisküvide Biscolata ve krakerde Krakito markaları ile unlu mamuller sektörüne iddialı bir giriş yaptı. İkramlık, bireysel ve çocuk kategorisi bazında 200’ü aşkın ürün çeşidi bulunan Şölen, üretiminin yüzde 70’ini Avrupa Birliği ülkeleri, ABD, Orta Asya başta olmak üzere 120’yi aşkın ülkeye ihraç ediyor. Dağıtım ağına verdiği önem sayesinde bugün Şölen, yurtiçinde 120’ye yakın, yurtdışında ise 170’i aşkın distribütör ile çalışıyor. Şölen lezzetli ürünleri ile yurtdışında, Loblaw, ED, Leader Price, Leclerc, Watsons, Wal-Mart ve Carrefour gibi uluslararası perakende zincir mağazaları başta olmak üzere binlerce satış noktasında tutkunlarıyla buluşuyor. Yurtiçinde ise distribütör ağını sürekli genişleten Şölen, Migros, CarrefourSA, Carrefour Express, Real, Metro, Kipa, Bim ve DiaSA gibi ulusal perakende zincir mağazaları başta olmak üzere yurtiçinde de on binlerce satış noktasında yer almaktadır.”
Şölen’in 2010’da ihracat ve iç piyasada toplam yüzde 30 gibi bir büyüme hedefinin olduğunu, geçen beş ayda yüzde 20 oranında büyüme ve ihracat gerçekleştirildiğini kaydeden Çoban, “Bizim sektör anlamında yılın son dört beş ayı daha önemli olduğu için yüzde 30 olarak belirlediğimiz hedefimize ulaşacağımızı düşünüyorum” dedi.

İhracatı artırdı
2009’da 72 milyon 546 bin dolar ihracat gerçekleştirerek 2008’da 173’üncü sıradaki Türkiye ihracat listesindeki yerlerini 145’inci sıraya yükselttiklerini kaydeden İsmail Çoban, aracılarla birlikte geçtiğimiz yıl yaptıkları ihracatın 118 milyon dolara ulaştığını açıkladı. Aralarında Azerbaycan, Bosna Hersek , Irak Suudi Arabistan, Ürdün’ün olduğu ülkelerde televizyonlarda reklam çalışmalarına başlandığını açıklayan Çoban, önümüzdeki dönemde Ortadoğu ve Balkanlar ile Arnavutluk ve Romanya’ya ağırlık verileceğini vurguladı. Çoban, “Artık, Brezilya, ABD, Kanada ve Güney Afrika ’da da varız. Aslında olmadığımız ülke yok gibi” dedi. (DHA)


    ETİKETLER:

    Silivri

    ,

    Bosna Hersek

    ,

    Afrika