Şölen'in 'Biscolata Stix'i yok satıyor

İSTANBUL - Şölen’in 5-6 milyon avroluk yatırım sonucunda temmuz ayında satışa sunduğu Biscolata Stix’i hem Türkiye’de hem de ihracatı yapılan 120 ülkede büyük ilgi gördü. Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (Tübitak) ile geliştirilen Biscolata’nın iki yıllık bir çalışmanın ürünü olduğunu belirten Şölen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Elif Çoban, “Ürünü temmuzda piyasa sürdük. Çikolata kaplı çubuk bisküvi Biscolata Stix, çok tuttu. Biscolata markası adı altında mart ayında üç dört ürün daha piyasaya süreceğiz” dedi.
Biscolata Stix’in şu anda Türkiye genelinde 10 bin noktaya ulaştığını belirten Çoban, 2010’da 40 bin noktada ürünlerinin satılacağını söyledi.  Türkiye’de unlu mamüller pazarının 2 milyar dolara ulaştığını söyleyen Çoban, “Biz de pazarın en önemli üç kategorisi olan kek, bisküvi ve krakere odaklanacağız” dedi. Unlu mamüller pazarına 20 farklı ürünle girdiklerini belirten Çoban, 2010 sonuna kadar bu rakamı 40’a çıkartacaklarını açıkladı. Şölen ürünlerinin özel bir teknolojiyle üretildiğini  de belirten Çoban, özellikle çikolatalı bisküvide ‘Biscolata’ markası ile büyüyeceklerini vurguladı. 

100 milyon avro yatırdı
Şölen’in şu anda Gaziantep ve İstanbul Silivri’de üretim yaptığını söyleyen Çoban, yeni yatırım ve ürünlerle büyümeyi sürdüreceklerini kaydederek, “Büyüme stratejimizi sürekli yeniliyoruz. Unlu mamüllere 100 milyon avroluk yatırım yaptık. Bunun yüzde 10’u Biscolata’ya ait” dedi. Krizde büyümeye devam ettiklerini kaydeden Elif Çoban, “Bu da istikrarlı olduğumuzu ortaya koyuyor” dedi.
 Türkiye’de yıllık çikolata pazarının 1.2 milyar dolar olduğunu, unlu mamüller pazarının da 2 milyar dolara ulaştığını aktaran Çoban, 2009’da beklenen daralmaya rağmen cirosal ve satış anlamında büyümeye devam ettiklerini belirtti. Çoban, “Krizde yüzde 15’lik bir büyüme sağladık. Bu da 2010’un daha iyi bir yıl olacağını gösteriyor. Ayrıca unlu mamüller pazarında küçülme veya durgunluk değil büyümenin süreceğini tahmin ediyoruz. Çünkü potansiyel var” diye konuştu. (Radikal)