Sosyal medya GAP'ın yeni logosunu çöpe attırdı

Sosyal medya GAP'ın yeni logosunu çöpe attırdı
Sosyal medya GAP'ın yeni logosunu çöpe attırdı

ABD li tekstil devi GAP ın reklamları büyük beğeni kazanmıştı.

Haber: VOLKAN ŞAHİN / Arşivi

İSTANBUL - 4 büyük markasıyla moda endüstrisinin en önemli aktörlerinden olan GAP, 20 yıldır kullandığı logosunu değiştirince sosyal medyayı birbirine kattı. Markanın Facebook ’taki hayran sayfasına üye 732 bin 77 kişi ve Twitter ’dan 36 bin 137 takipçisi karara ciddi tepki gösterince firma geri adım atıp eski logosunu kullanmaya devam edeceğini duyurdu.
Facebook ve Twitter ’ın yanı sıra kısa sürede sosyal medyanın her alanına yayılan GAP ’ın logosuna dair tartışmalar blogger ’ların da gündemini müşgul etti. Sadece yeni logoyu ti ’ye almak için http://www.gapyourself.com gibi sitelerinin bile hazırlanması ise akıllara  “acaba bu bir viral pazarlama taktiği miydi ” sorusunu getirdi. Yeni logonun son derece zayıf tasarımı ve firmanın kararından hızla geri dönmesi bu tezi güçlendirirken, markanın Facebook ’taki üye sayısı sadece son 3 günde 9500 kişi arttı. Yeni logoyu protesto edenlerin kurduğu Twitter hesabının ise kısa sürede 5 43 takipçisi oldu.

Viral taktikler kullandı
Aralarında Sony, Boyner ve Kayra gibi markaların da bulunduğu pek çok şirkete sosyal medya ve online itibar danışmanlığı hizmeti veren Hayal Akademisi ’nden Ercüment Büyükşener, GAP ’ın logo değişikliği kararı ile kendisini bir anda sosyal medyanın önemli gündem maddelerinden biri haline getirdiğini belirterek, bunun tesadüfi olmasının zor olduğunu söyledi. Büyükşener,  “Danışmanlık hizmeti verdiğimiz şirketlere viral pazarlamanın temel felsefesi olan,  ‘marka hakkında insanlara konuşulacak malzeme verme ’ noktasına odaklanmalarını tavsiye ediyoruz. GAP bu alanda son derece başarılı çalışma yaptı” dedi.
Firmanın yeni logoya gelen tepkiler üzerine geri adım atarak kriz yönetimi yapmış ya da süreci baştan itibaren planlamış olabileceğini savunan Büyükşener, her iki durumda da marka imajının bu operasyondan başarılı çıktığını söyledi. Büyükşener,  “Konuyu bilen bilmeyen, markanın müşterisi olan ya da olmayan herkes Facebook, Twitter ve bloglarda yeni logo ile ilgili fikir belirtiyor. Bu süreç iyi yönetildiğinde her markanın işine yarayacak bir durumdur. GAP’ta profesyonelce davranarak süreci başarılı bir şekilde yönetiyor ” dedi. Online halkla ilişkiler ve viral pazarlama hizmetleri veren Tick Tock Boom ajansından Beybin Esen ise, markaların sosyal medya kullanıcılarının tepkisini ölçme noktasındaki girişimlerinin önemli olduğunu söyledi.