Sosyal medya işleri

Sosyal medya işleri
Sosyal medya işleri
Sosyal medyada artık sıra ciddi ciddi iş aramaya geldi. Linkedin'den sonra şimdi de Facebook iş arama pazarına giriyor
Haber: ZİYA ÖZIŞIK / Arşivi

Sosyal medyada yeterince ‘iş attık’ artık iş bulma zamanı. Hem o kadar giyindik süslendik, cool müzikler dinledik, süper tatiller yaptık, bu eğlenceli, esprili, zekâ küpü, hayvan (kedi) sever sosyal medya karakterimize kim iş vermez değil mi? Hazır işverenler “prezentabl” personel de arıyorlar ya sosyal medya avatarlarından daha iyisini mi bulacaklar? Görülüyor ki bu soruya Silikon Vadisi şirketleri de “Tabii ya” diye yanıt veriyor. Linkedin ile başlayan iş ararken sosyalleşme, bağlantılar (connections) ile maaş arttırma oyununa şimdi Facebook da ekleniyor.

Wall Street Journal geçen hafta yazdı, Facebook yaz sonuna (tatil fotoğraflarının bitmesini mi bekliyor acaba?) iş ilanları koymayı planlıyor. İsmi de Facebook Jobs olacakmış. Yazılana göre, BranchOut, Jobvite ve Work4 Labs gibi üçüncü parti servislerden gelecek ve kullanıcılara sunulacak olan iş ilanları, üyeler tarafından da aratılabilecek. Aslında Facebook daha önce ABD Çalışma Bakanlığı ile böyle bir çalışma yapmıştı. 2011 Ekim ayında ekonomik kriz sonrası oluşan işsizliğe karşı (geçen sene) 800 milyon kullanıcıya ulaşan Facebook’un bu gücünden faydalanmak istenmiş ve Social Jobs adlı yeni bir program oluşturulmuştu. Uygulamanın başarılı olduğu söylenemez çünkü ilgili sayfasında (https://www.facebook.com/socialjobs) “başarı hikâyeleri paylaşacağını duyuran şirketin şu anda aynı sayfasında terk edilmiş bir hurdalığı andıran alt alta şirket duyuruları var. Zuckerberg’ün ekibi dahil böyle bir sayfayı unutmuş olacak ki “Social Jobs’u yeniden etkinleştireceğiz” yerine yepyeni bir çalışmadan bahsediyorlar. Peki bu nasıl bir pazar? Rakamlar ile bakalım. “Jobs Searching With Social Media For Dummies” (Ahmaklar için sosyal medyada iş aramak) kitabında 2011 verileri ortaya konuyor. Buna göre 2010’da işe alımlar için firmaların sadece yüzde 6’sı sosyal ağları kullanırken, 2011’de bu oran yüzde 89’a yükseldi. Dünya çapında son bir yılda personel almış şirketlerin yüzde 65’i sosyal medyayı bir şekilde kullanmış. Firmaların yüzde 80’i yeni eleman ararken Linkedin’e başvuruyor. Bunun için Facebook’u kullananların oranı yüzde 50, Twitter’ı kullananların oranı ise yüzde 45’te kalmış.

Bir de “moral bozan” bir veriyi paylaşalım: Her üç kişiden biri sosyal medyada hakkındaki bir bilgi veya paylaşımı yüzünden iş görüşmesinden eleniyor! O halde aman diyelim; sosyal medyanın iş ararken de karşımıza çıkacağını unutmayalım. Zira Facebook’un da pazara girmesi ile yeni bir insan kaynakları yönelimi oluşuyor gibi.

Aman dikkat!
Demek ki neymiş; orada burada fink atarken, eski sevgiliye atar yaparken, gecelerden kırmızı gözlü foto paylaşırken ekmeğimiz elimizden alınabilirmiş. Hem zaten “Bakıyorum da çok geziyorsun”, “Hayat sana güzel” diye yorum yazan; hastalıklarını zevkle duyuran, “günaydın”, “yatıyorum” diye tweet atan, saygın şairlerin adını kullanarak şıpsevdi laflarını dayayan iticilere kim iş verir!
Adamlar haklı beyler…

Kedi Videosu Festivali
Ana yazıda kalplerini kırdık gönüllerini alalım. Hadi tamam kabul “İnternet, kedi videosu paylaşmak içindir”. Ve işte müjde: Artık festivaliniz bile var. ABD Minneapolis’te 30 Ağustos’ta İnternet Kedi Videosu Film Festivali düzenleniyor. “Ne kadar da şirin” değil mi? Kedi canınızı sizin!

bigPara.com