Sosyete balı kilosu 480 TL

Sosyete balı kilosu 480 TL
Sosyete balı kilosu 480 TL

Online satış da yapan firma ilk şubesini Nişantaşı City s Alışveriş Merkezi nde açtı. Firmanın hedefi yıl sonuna kadar popüler alışveriş merkezlerinde büyümek. Markanın Lal, Safir, Akik, Hem-Dem, Kids ve Kids Crop koleksiyonu bulunuyor.

Bal hep kıymetli bir gıda oldu ama ilk defa lükse girdi. Özel ambalajlı kilosu 480 TL olan ballar sosyetenin hediye listesinde başa oturdu.
Haber: SİBEL CİNGİ - sibel.cingi@radikal.com.tr / Arşivi

İSTANBUL - Profesyonel yöneticiler son zamanda girişimci ruhlarını konuşturmaya başladı. Bunlardan biri de Çilek İcra Kurulu Üyesi Ali Canlısoy. Çilek’in patronu Muharrem Çilek ile birlikte karavanla dünyayı keşfe çıkan Ali Canlısoy, gezdiği gördüğü yerlerden eli boş dönmemiş.
Yurtdışı seyahatlerinde kimi özel şarap kimi zeytinyağı kimi kitap kimi takı peşine düşerken, Canlısoy ise dünyayı dolaşırken balın izini sürmüş. Canlısoy, ‘mucizevi gıda’ olarak tanımladığı bala Sarayova markası ile lüks kimlik kazandırmış. Özel tasarım ambalajları ile kilosu 500 TL’yi bulan ballar başta muhafazakâr kesim olmak üzere Türkiye ’nin ünlü isimlerinin hediye alternatifleri arasına girmiş durumda. 

Tasarım ekibi 1 yıl çalıştı
Sarayova firması 2011 yılının ocak ayında kuruldu. 200 bin TL sermaye ile kurulan Sarayova markası, hem kurucularının aile köklerinin olduğu Saraybosna’ya hem de bal için tarihte soyluların gıdası olarak yapılan tanıma bir gönderme olması amacıyla tercih ediliyor. ‘Bala itibarını geri kazandırmak’ hedefi ile yola koyulan Canlısoy, bunun için de bala bugüne kadar dünyada bile olmayan lüks kimliği vererek harekete geçiyor.
Hedefini üst gelir grubu olarak belirliyor ve adımlarını da ona göre atıyor. Çeşitli bölgelerden en değerli özel aromalı balları topluyor. Ambalaj tasarımları üzerinde büyük bir ekip tam bir yıl kafa patlatıyor.
Fiyatlar da hedef kitleye göre belirleniyor... Markanın en pahalı segmenti olan Lal kategorisinde bir kilo balın fiyatı 480 TL. 10 aylık bir şirket olmasına rağmen aldıkları talep Canlısoy’un heyecanını katlamış. Bu heyecanın en büyük nedeni de markanın şimdiden Türkiye’nin önde gelen isimlerinin hediye alternatifleri arasına girmiş olması.

Tüm Amerika’yı karavanla dolaştı
Ali Canlısoy, 2009 yılında Çilek Mobilya’nın ortaklarından Muharrem Çilek ve yeğeni Talha Çilek ile maceralı bir seyahat yaptı. Hem ticaret hem ziyaret fikri ile yola çıkan (soldan sağa) Muharrem Çilek, Ali Canlısoy ve Talha Çilek karavanla ABD ’yi dolaştı. Los Angeles’ta başlayan seyahatlerinin rotası da Route 66, Hayalet Şehir Calico, Grand Kanyon, Kaibab Gölü, Las Vegas, Death Valley, Yosemite Ulusal Parkı, San Francisco, Monterey ve Santa Monica’ydı.

bigPara.com