Soya fasulyesi kazak oldu

Gıda ve tekstilden sonra ekolojik ürünler triko sektöründe de kullanılmaya başlandı. Soya fasulyesi, kayın ağacı (viskon) ve bambu kamışından elde edilen ipliklerden kazak ürettiklerini söyleyen Motif Triko Yönetim Kurulu Başkanı Türesin Anık...
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Gıda ve tekstilden sonra ekolojik ürünler triko sektöründe de kullanılmaya başlandı. Soya fasulyesi, kayın ağacı (viskon) ve bambu kamışından elde edilen ipliklerden kazak ürettiklerini söyleyen Motif Triko Yönetim Kurulu Başkanı Türesin Anık, "Bu kazakların en büyük özelliği kışın vücudu sıcak tutmasına rağmen terletmemesi ve anti alerjik oluşu. Ayrıca kayın ağacından elde edilen viskon iplikten yapılan kazaklar diğerlerine göre hem daha ince, hem de yumuşak oluyor" dedi.
Penye buluz da üretiyor
Tüm dünyada doğal ürünlere doğru bir kayışın söz konusu olduğunu belirten Anık, "Türkiye'de de doğal ürünler tüketmek isteyen bir grup var. Bunların sayısı her geçen gün artıyor. Biz de bu kitle için bambu kamışı, soya fasulyesi ve kayın ağacından elde edilen viskon ve tensel ipliklerden yapılan kazak ve penye buluz üretmeye başladık. Diğer kuruluşlardan farklı olarak bunları herkesin satın alabileceği fiyatlardan satışa sunduk. Bizde
ürün fiyatları 39 YTL'den başlar 160 YTL'ye kadar çıkar. Önümüzdeki yıl toplam üretimimiz içerisinde doğal ürünlerin payı daha da artacak" diye konuştu.
Bugün Motif ve Motie markaları altında yılda 700 bin adetlik üretim yapan Motif Triko'nun temellerinin anneleri tarafından atıldığını ifade eden Anık şöyle devam etti: "1970'li yıllarda annemin evde tek bir triko makinesinde ördüğü kazakları ağabeylerimle birlikte Sultanhamamam'da satardık. Zaman içerisinde satışlarımızın artması yeni makine almamızı ve bir atölyeye geçmemizi sağladı. Daha sonra fabrikasyon üretime başladık. Bugün yılda 700 bin adetlik üretim yapıyoruz. 220 çalışanımız var. 20 yaş ve üzeri kadınlar için dört line'da üretim yapıyoruz. Klasik giyinmeyi sevenler için Motif Clasic, çalışan kadınlara yönelik Motif Elegan, büyük bedenler için Motif Extra Large ve spor giyinmeyi sevenler içinde Motie markasını yarattık."
Önümüzdeki dönemde trikonun tamamlayıcısı olan etek, pantolon ve gömlek üretmeyi ayrıca erkek giyimine de girmeyi istediklerini ifade eden Türesin
Anık sözlerine şöyle devam etti:
"Koleksiyonumuzu tamamladıktan sonra hızla mağazalaşmayı planlıyoruz. Büyüklüğü 50-100 metrekare arasında değişen konsept mağazalar açacağız. İlk mağazamızı önümüzdeki yıl İstanbul'un Anadolu yakasında faaliyete geçirmeyi hedefliyoruz. Bu konuda çok hızlı hareket edeceğiz. Kısa süre içerisinde 17 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz."
Çin baskısı var
Her alanda olduğunu gibi triko sektöründe de Çin'in haksız rekabet yaptığına dikkat çeken Türesin Anık şunları söyledi:
"Çin'le başa çıkabilmek için Türkiye'nin fasoncu zihniyetini bırakıp bir an önce tasarıma yönelmesi lazım. Ayrıca sürat ve lokasyon avantajımızı iyi kullanmalıyız. Çünkü bir siparişi Türkiye dört haftada teslim ederken Çin iki ayda ancak yapabiliyor. Ayrıca Türkiye'nin Avrupa ülkelerine yakınlığı da önemli bir avantaj. Bu sayede teslimat daha hızlı gerçekleşiyor. Türkiye bu avantajını mutlaka kullanmalı."