Sponsorluklar THY'yi 'business class'ta uçurdu

Sponsorluklar THY'yi 'business class'ta uçurdu
Sponsorluklar THY'yi 'business class'ta uçurdu

Hamdi Topçu (sağda) Bayern Münih ten teklif gelirse değerlendirebileceklerini söyledi.

THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, "Özellikle 'business class'ta ciddi artış var. Bu artışı da sponsorluklardaki tanıtıma bağlıyoruz" dedi
Haber: SEVDA YÜZBAŞIOĞLU / Arşivi

BERLİN - Yurtdışında yaptığı sponsorluk anlaşmaları Türk Hava Yolları’nı ‘uçuşa’ geçirdi. Barcelona ve Manchester United’a sponsor olan, Avrupa basketbol ligi Eurolig’in ise isim haklarını satın alan THY, bir taraftan yolcu sayısını arttırırken diğer taraftan birçok ülkeden de “Bizim havayolu şirketimize ortak olun” teklifleri alıyor. İspanya ’nın Barcelona kentinde Avrupa Basketbol Ligi (Euroleague) anlaşmasını imzaladıktan sonra Türk- Almanya İş Konseyi’ne katılan Hamdi Topçu, ayağının tozuyla THY’nin operasyonları ve yeni sponsorluk anlaşmalarıyla ilgili soruları yanıtladı.
THY’nin yolcu sayısınnın geçen yıla göre yüzde 17 arttığını belirten THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, “25 milyon yolcuyu 31 milyona çıkartacağız. Özellikle ‘business class’ta ciddi bir artış hissediyoruz. Bu artışı da sponsorluklardaki tanıtıma bağlıyoruz” dedi.

Krizde atağa geçtik
Avrupa basketbol ligi Eurolig’in isim haklarını satın aldıklarına da dikkat çeken Topçu, “ AB ’de birçok şirketin reklam bütçelerini kıstığı 2008-2009 yıllarında biz bunu fırsata çevirerek bize göre avantajlı anlaşmalar yaptık. Çünkü Avrupa’da bilinirliğimizi çok yükseltmemiz gerekiyor, 127 dış hat uçuşumuzun 71 tanesi Avrupa’ya” dedi. Sponsorlukların özellikle Uzakdoğu ve Kore’de çok ses getirdiğini kaydeden Topçu, “Geri dönüş oluyor. Bölgelerdeki acentelar bize farklı bakıyor” diye konuştu. Çıtayı yüksek tuttuklarını da belirten Topçu, “Bayern Münih’ten bir teklif gelirse değerlendirebileceklerini sözlerine ekledi.
Global piyasada dikkatle izleniyoruz
THY Yönetim Kurulu Başkanı Topçu, 10’a yakın devlet ile satın alma ve ortaklık görüşmeleri yaptıklarını da açıkladı. Topçu, “THY global piyasada izleniyor. Yurtdışındaki 10 devlet bize başvurdu. 2003’ten bu yana yüzde 300 büyüdü. Hem yatırım yapan ve bilançosunu kârla kapatan bir firmayız. Bunu gören birçok firma da bizimle ortaklık yapmak istiyor” dedi. Topçu, özellikle Afrika pazarının bakir bir pazar olduğunu da söyledi.