Starbucks okullara 'müzik odası' projesiyle otizme dikkat çekiyor

Starbucks okullara 'müzik odası' projesiyle otizme dikkat çekiyor
Starbucks okullara 'müzik odası' projesiyle otizme dikkat çekiyor

Kılıçali Paşa İlköğretim Okulu?ndaki müzik odasının açılışına Starbucks Coffee Türkiye?den Gülben Tuncaakar (sağdaki) ile Tohum Otizm Vakfı Kurucu Başkan Yardımcısı Aylin Sezgin de katıldı.

Starbucks Coffee, Tohum Otizm Vakfı işbirliğiyle İstanbul'da bir ilköğretim okuluna müzik odası yaptı. Starbucks, otizm konusundaki farkındalığı artırmak için, her gün yaklaşık 40 bin kişinin girdiği mağazalarına da broşürler asacak
Haber: MURAT ÖĞÜTÇEN / Arşivi

İSTANBUL - Starbucks Coffee, Tohum Otizm Vakfı aracılığıyla Ortaköy’de bulunan Kılıçali Paşa İlköğretim Okulu’na müzik odası yaptırdı. Projenin amacı, toplumda otizm konusunda farkındalık yaratabilmek. Müzik odasının açılışında konuşan Starbucks Türkiye Genel Müdürü Can İkinci, tüm mağazalarında otizmle ilgili bilgilendirici broşürlerin yer alacağını söyledi. Bu şekilde Starbucks mağazalarına her gün giren 30-40 bin kişi ve 1100 çalışanın otizm hakkında bilgi sahibi olacağını belirten İkinci, amaçlarının daha fazla kahve satmak değil de, esin kaynağı olmak olduğunu ifade etti.
Her mağazalarının bulunduğu toplumun bir parçası olduğunu kaydeden İkinci, “Biz iyi komşu olmaya dikkat ederiz. Toplumdan bir şey alıyorsanız bir şeyler de vermelisiniz” dedi. Starbucks’un sosyal sorumluluk çerçevesinde gerçekleştirdiği bu projeyle öğrencilerin müzik yeteneklerinin geliştirilmesi de amaçlanıyor.

‘Eğitime odaklandık’
Açılışta konuşan Starbucks Coffee Türkiye Pazarlama&Kategori Direktörü Gülben Tuncaakar da, Starbucks’ın 2003’ten bu yana sürdürdüğü kardeş okul projesine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Kardeş okul seçimi için ilgili İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri’ne başvuru yaptıklarını belirten Tuncaakar, “İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri’nin yönlendirmesi doğrultusunda alternatif okullar arasından kardeş okullarımızı belirliyoruz. Sosyal sorumluluk çerçevesinde, kardeş okullardaki öğrencilerin gelişimlerini destekleyici etkinlikler gerçekleştiriyoruz” diye konuştu. Tuncaakar, Starbucks’un sosyal sorumluluk çalışmalarının kahve yetiştiricileri, çevre ve eğitim üzerine odaklandığını ifade etti. ABD’nin özellikle kahve yetiştiricileriyle ilgili çalışmalara odaklandığını belirten Tuncaakar, diğer ülkelerde faaliyet gösteren Starbucks’ların ise eğitim konusunda çalışmalar gerçekleştirdiğini söyledi.

‘Erken tanı önemli’
Tohum Otizm Vakfı Kurucu Başkan Yardımcısı Aylin Sezgin de, otizmde erken tanının ve eğitimin kritik role sahip olduğunu vurguladı. Sezgin, “Vakıf olarak, otizm konusunda toplumumuzda gerekli farkındalığın oluşması ve otizm tanısı konulan çocukların ihtiyaç duydukları özel eğitimleri alabilmesi için çalışıyoruz. Starbucks’un çalışmalarımıza destek olmasından mutluluk duyuyoruz” diye konuştu.

Krizde ‘Daha az kahve içelim’ yaklaşımı görmüyoruz
Can İkinci, şirketin 2009 yılı performasına ilişkin beklentilere dair soruları da yanıtladı. İkinci, performansı sadece finansal açıdan ölçmediklerini belirterek, şunları söyledi:
“İnsan ruhunu zenginleştirmek misyonu çerçevesinde gelen her misafirimizi sanki tek misafirimizmiş gibi her sunulan kahveyi de yaptığımız tek bir kahveymiş gibi sunmaya çalışıyoruz. Bunu yaparken bizim başarı ölçütlerimiz sadece ciro değil. Çünkü uzun vadede sürdürülebilir bir başarı yakalamak istiyoruz. Bunu yapmak için misafirlerimizi evlerindeki gibi rahat hissedebilecekleri ortamda kaliteli kahveyi temiz, rahat bir ortamda sunup, müşterilerimizin günlerini renklerdirmeyi hedefliyoruz. Bu yüzden performansı bu şekilde değerlendirirsek; biz şu anda çok iyi bir yerde olduğumuzu düşünüyoruz. Kriz nasıl etkiledi derseniz; iyi yönleri de var, kötü yönleri de var. Kriz yeni fırsatlar getiriyor. Özellikle yeni kiralama alanlarında... Diğer yandan da insanlar kriz ortamlarında daha fazla evde zaman geçiriyorlar. Daha az caddelere çıkıyorlar. Bu sektörde krizden hiç etkilenmeme gibi bir durum yok. Mağazaların önünden geçen yaya sayısında bir düşüş oldu. Fakat biz kahvede harcamalarımızı azaltalım şeklinde gibi bir yaklaşım da görmüyoruz.”