Stefanel, Türkiye'de üretim yapmaya hazırlanıyor

Türkiye'de şu anda 36 mağazayla faaliyet gösteren ve cirosu 12 milyon avroya ulaşan Stefanel, 2010 yılında üretim yapmaya da hazırlanıyor.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Türkiye'de şu anda 36 mağazayla faaliyet gösteren ve cirosu 12 milyon avroya ulaşan Stefanel, 2010 yılında üretim yapmaya da hazırlanıyor. Böylece Stefanel'in dünyada İtalya, Romanya, Kore ve Hindistan'dan sonra üretim yaptığı birkaç ülkeden biri de Türkiye olacak.
Tüm dünyada satılan Stefanel'lerin koleksiyonunun İtalya'da hazırlandığını belirten Stefanel Türkiye Genel Müdürü Füsun Çevikel, "İtalya Treviso'da bulunan üç fabrikada ağırlıklı olarak trikolar üretiliyor. Romanya'da faaliyet gösteren fabrikada konfeksiyon, Kore'de el işi çantalar, Hindistan'da da deri ürünler yapılıyor. Türkiye'de yapılan üretim ağırlıklı olarak yurtiçindeki Stefanel mağazalarının ihtiyacığını karşılayacak. Belki Türkiye'den diğer ülkelerdeki mağazalar için de alım yapılabilir" dedi.
2003'ten bu yana Türkiye'de hızlı bir büyüme yaşadıklarını söyleyen Füsun Çevikel, "Şu anda 36 mağazaya ulaştık. Yıl sonunda mağaza sayımızı 40'a çıkarmayı hedefliyoruz. 2008'de toplam mağaza sayımızı 75'e yükseltmeyi planlıyoruz. Böyle bir büyüklüğe ulaşınca da Türkiye'de üretim yapmak gerekiyor" açıklamasını yaptı.
Türkiye'de Stefanel mağazalarında satılan tüm ürünleri ürettireceklerini belirten Füsun Çevikel şöyle konuştu: "Türkiye'de yaptırdığımız ürünleri ağırlıklı olarak Türkiye'deki Stefanel mağazalarında satacağız. Ancak ben penye, kot gibi ürünlerin buradan tüm dünyadaki Stefanel mağazalarına gönderilebileceğini düşünüyorum."
Stefanel mağazalarında şu anda kadın ve erkek koleksiyonlarının satıldığını belirten Çevikel, 2007'den itibaren çocuk koleksiyonunun da satışa sunulacağını açıkladı. Çocuk ürünlerinin satılacağı mağazalar açacaklarını ifade eden Çevikel, 2008'e kadar 25 Stefanel Çocuk mağazası açmayı planladıklarını anlattı. Stefanel'in dünyada sade ama kaliteli ürünleriyle tanındığını belirten Çevikel, "Kalite olarak Gucci ve Prada ile yarışıyoruz. Fiyat olarak onlardan uygunuz" dedi.
İndirime özel tarih
16 Haziran'da indirime girdiklerini dile getiren Füsun Çevikel sözlerini şöyle tamamladı: "Avrupa ülkelerinin aksine Türkiye'de indirimin bir kuralı yok. İsteyen istediği zaman indirime giriyor. Bu da tüketicide sürekli bir indirim beklentisi yaratıyor. Türkiye'de indirimler konusunda bir tarih belirlenirse buna ilk ben uyarım. Bana sorarsanız 1 Ağustos'tan önce indirim yapılmaması lazım."