Süper FM'e süper fiyat

TMSF, Uzanlardan haczedilen Medya Grubu şirketlerinin satışına başladı. 18.5 milyon dolar fiyat biçilen Süper FM'i 33 milyon 100 bin dolara Kanada ortaklı CGS aldı.

İSTANBUL - TMSF Uzan Grubu'nun İmar Bankası'ndan kaynaklanan borçlarının tahsili amacıyla başlattığı Star Medya Grubu'na bağlı TV, radyo kanalları ve gazete satışına dün Süper FM ile başladı. 18,5 milyon dolar muhammen bedelli Süper FM'e ihalede en yüksek teklifi, 33 milyon 100 bin dolarla CGS Televizyon ve Radyo Yayıncılığı verdi. İhale sonrası basın mensuplarının sorularını cevaplamaktan kaçınan CGS yetkilileri, yazılı açıklama yapacaklarını söylemekle yetindi.
CGS'nin yazılı açıklamasında ise şirketin yüzde 25'inde Kanada şirketi CanWest Global Communications'ın dolaylı payı olduğu duyuruldu. Kalan yüzde 75'inin ise Global Yatırım Holding'in danışmanlık hizmeti verdiği özel yatırım şirketi olan Turkcom İletişim Hizmetleri'ne ait bulunuyor. Ancak aynı açıklamada Turcom'un ortakları hakkında ise bilgi verilmedi.
CanWest ortağı Turkcom ile Fon'un satacağı diğer Uzan Grubu'nun medya kuruluşlarıyla da ilgileneceklerini açıkladı.
Star TV dahil olmak üzere birçok TV kanalının canlı yayımladığı ihalede en yüksek ikinci teklifi ise 33,05 milyon dolarla Turgay Ciner'na ait Ciner Televizyon verdi.
Süper FM'in satış ihalesine Doğan Yayın Holding'e bağlı Işıl Televizyon, Ciner Televizyon ve Radyo, CGS Televizyon ve Radyo ile Omer Karacan'a ait 2 Numara Radyo ve Televizyon Yayıncılık katıldı.
'Yüzde 75'ini alabiliriz'
Türk yasalarına göre ulusal radyo ve TV'lerde yabancı payının yüzde 25 ile sınırlanması yüzünden CGS'nin Süper FM'deki payının mevcut düzenlemelere uygun şekilde yapılandırıldığı belirtilerek "Yabancı hissedarlık sınırlamalarında değişiklik yapılması halinde CanWest'in, Süper FM'deki payını yüzde 75'e kadar çıkarma olanağı bulunuyor" denildi.
CanWest'ten gönderilen açıklamaya göre CanWest Global'ın CEO'su Leonard Asper, İngiltere ve Türkiye'yi incelediklerini ifade ederek, "AB sürecinde önemli adımlar atan Türkiye'yi, dikkate değer potansiyele sahip bir pazar olarak görüyoruz" dedi.
Açıklamada, satın alma işleminin 90 günde tamamlanmasının beklendiği ifade edildi.
CanWest'e ağır suçlama
Kanada'nın en büyük medya şirketi ve en büyük günlük gazete yayımcısı olan CanWest, Kanada, Yeni Zelanda, Avustralya ve İrlanda'da çeşitli radyo ve TV kanalları, özel kablolu kanallar ve internet sitelerinin sahibi veya hissedarı konumunda.
Israel (Izzy) Asper'in kurduğu CanWest onun ölümüyle işleri devralan oğulları Leonard ve David'e kadar, Kanada'da medya tekeli oluşturmak ve dünyanın her yerinde aşırı sansürcü olmakla suçlandı. Reuters bu grubu, kendi haberlerini İsrail yanlısı, Arap ve Filistin düşmanı biçiminde saptırmakla, Kanada gazeteci örgütleri, 'sansür'le; medya izleme komiteleri, 'İslam yeni şeytan imparatorluğudur' gibi makalelerle, kovulan köşe yazarları, 'İsrail'i eleştiren yazıların sansür edilmesiyle; kendi gazetecileri, "Merkezden belirlenen yorumların tüm gazetelere sokulmasıyla"; Uluslararası Gazeteciler Federasyonu, "Şirket baskısıyla sansür ve mesleki ilkelere bağlı gazetecilerin kurban edilmesiyle" suçladı.
CanWest ise tüm bunları "O eleştirmenler solcu ve antisemit, Yahudi düşmanı" diyerek pişkinlikle karşıladı. Kanadalı medya imhparatoru Conrad Black'ten geçen yıllarda çok sayıda gazete ve televizyon alarak ülkesinde tekel olan CanWest şimdi de Global Yatırım'ın danışmanlığında Süper FM Türkiye'ye adımını attı.
Süper FM'in iyi fiyattan satıldığını söyleyen İhale Komisyon Başkanı Mehmet Çalışkan ise CGS'nin ortaklık yapısının sorulması üzerine, ödeme şekli dahil detayların, kamuoyuna duyurulacağını kaydetti.
TMSF, Süper FM'in ardından, bugün Uzanlara ait Metro FM'in yarın Joy FM ve Joy Türk FM'in ihalesini yapacak.
Çolakoğlu: Çok pahalı fiyattan satıldı
Televizyon Yayıncıları Derneği Başkanı Nuri Çolakoğlu, Süper FM'e verilen 33.1 milyon doların yüksek olduğunu söyledi. 1990'larda TV kanallarının bu rakamın yarısına satıldığını belirten Çolakoğlu, "1996'da Çağlar, NTV'yi Sabah Grubu'ndan 33.1 milyon dolarlık fiyatın dörtte birine satın aldı" dedi.Türkiye'de iyi iş yapan radyolar bulunduğunu, ancak en kârlı radyoların bile yılda 2-3 milyon dolar kazandığını vurgulayan Çolakoğlu, "Süper FM'i biraz daha yukarı konuma yerleştirseniz bile bu paranın 10-12 yılda kurtarılması mümkün değil" yorumunu yaptı. Türkiye'de yıllık kişibaşı reklam harcamasının 10 dolar, Türkiye'ye benzeyen Brezilya'da 50 dolar olduğunu aktaran Çolakoğlu, Türkiye'de böyle bir sıçrama olursa bu fiyatın kurtarılabileceğini aktardı.