Süper FM'in sahibi Kanadalı Canwest Türkiye'den ayrıldı

Süper FM'in sahibi Kanadalı Canwest Türkiye'den ayrıldı
Süper FM'in sahibi Kanadalı Canwest Türkiye'den ayrıldı

Dört radyodaki paylarını Spectrum?a sattıklarını açıklayan Canwest Türkiye Başkan Yardımcısı Fatih Akol, ?Canwest?in Türkiye pazarına geri dönmesi şaşırtıcı olmaz? dedi.

Metro FM, Süper FM, Joy FM ve Joy Türk radyolarına ait hisseleri TMSF'den satın alarak iki yıl önce Türkiye'ye adım atan Kanadalı Canwest, kriz ve hukuki sorunlar nedeniyle hisselerinin tamamını sattı

İSTANBUL - Metro FM, Süper FM, Joy FM ve Joy Türk radyolarının bir kısım hisselerini iki yıl önce TMSF’den satın alarak Türk medya sektörüne giren Kanadalı medya grubu Canwest, Türkiye pazarından çıktı. Canwest dört radyodaki hisselerini de sektör dışından bir kurum olan Spectrum Medya Grubu’na sattı. Satış bedeli konusunda bir bilgi verilmedi.
Canwest Türkiye Başkan Yardımcısı Fatih Akol, satış işleminin kesinleştiğini belirterek “Satış bedeli hakkında net bir bilgi verebilmem doğru olmadığı gibi, ticari sır kapsamına girdiği için kurumsal yapımız gereği bu tür konularda yorum yapamıyorum” dedi.

Kriz yüzünden ayrıldı
Akol, yaptığı açıklamada, ‘Canwest neden geldi neden gidiyor’ sorusuna şu yanıtı verdi:
“Türk medya pazarının hızlı büyüyen medya pazarlarından birisi olması, bu pazarın diğer hızlı büyüyen pazarlar ile kıyaslandığı zaman, pazar büyüklüğü, coğrafi konumu, medya insan kaynakları alt yapısı, bölgesel büyümeye zemin oluşturabilme altyapısı, piyasalara sık sık çıkmayan bir grup medya varlığının aynı anda Türk medya pazarında satışa sunulması ve Türkiye’nin Avrupa Birliği çıpası Canwest’in Türk medya pazarına girmek istemesinin temellerini oluşturmuştur. Ancak yaşanan global kriz yeryüzündeki hemen her firmanın öncelik sırasını değiştirdiği gibi, Canwest’in de öncelikler sırasını değiştirmiştir.”

Hukuki altyapı sorun
Akol, Türkiye pazarında geçen süreci ve küresel krizin etkilerini ise şu sözlerle değerlendirdi: “Malumunuz, Canwest Türkiye’nin önde gelen medya gruplarının birisini alıp Türkiye’de köklü bir medya yatırımı yapmak istemiş ve TMSF’nin Star TV ihalesine girerek 306 milyon dolara kadar ihale fiyatını yükseltmiş, Türkiye’nin önde gelen medya grupları ile yarışmış ve bu yarış esnasında Türkiye’nin çok değerli dört radyo markasını yani Süper FM, Metro FM, Joy FM ve Joy Türk markalarını bünyesine katarak Türkiye radyo sektöründe liderlik konumuna gelmiştir. Canwest radyo sektörüne yaptığı yatırıma ek olarak, Türkiye’deki operasyonları çerçevesinde, Türk medya pazarında sürekli yatırım alternatiflerini değerlendirmiş ve yatırımlarını artırmaya çalışmıştır. Ancak, gerek mevcut medya sahiplilik hukuki altyapısının müsaade etmemesi ve gerekse de global krizin yarattığı ekonomik daralma Canwest’in önceliklerini bir kez daha gözden geçirmesine ve Türk piyasalarından en azından bir süreliğine çekilme kararı almasına neden olmuştur.”

‘Tekrar gelebiliriz’
Canwest’in Türkiye pazarına gelecekte yeniden dönme ihtimaliyle ilgili olarak da Canwest Türkiye Başkan Yardımcısı Fatih Akol şunları söyledi:
“Canwest, Türkiye’ye yatırım yaptığı günden itibaren, Türk medya grupları, Türk Medya çalışanları ve diğer birçok medya oyuncusu tarafından oldukça sıcak karşılanmış ve çok kısa bir zaman içerisinde Türk medya dünyasının bir parçası olabilmiştir. Bu yatırım Canwest’in Türk medya pazarına girerek önceden tespit ettiği pazar gerçeklerini yakından tanımasına vesile olmuş ve buna bağlı olarak Türk pazarına olan inancını artırmasına vesile olmuştur. Dolayısıyla, Canwest’in bu pazara geri dönmesi kesinlikle şaşırtıcı olmayacaktır.

65 milyon dolar yatırım
‘Grup radyolarını nerede aldınız hangi noktada satıyorsunuz, bu süreçte ne kadar tutarda yatırım yaptınız’ sorusuna ise Fatih Akol’un yanıtı şöyle oldu: 
Süper FM, Metro FM, Joy FM ve Joy Türk’ ü yatırımlarımız ile birlikte, toplam 65 milyon dolara mal ettik. Gerek marka değerleri, gerekse de ticari bütünlükleri açısından oldukça değerli ürünler olaraksatın aldık ve bu ürünlere (radyolara) önemli değerler katarak devir ediyoruz.

‘Radyoculuk hobi idi’
Doğrusunu söylemek gerekirse, Canwest öncesinde Türkiye’de radyoculuk bir hobi işi yada dev medya gruplarını tamamlayan bir ufak tamamlayıcı enstrüman olarak görülüyordu. Açık söylemek gerekirse pek de ciddiye alınmıyorlardı. Canwest ile Türkiye’de radyoculuk gerçek anlamını kazandı. Radyoculuk, tamamlayıcı bir enstrüman yada bir hobi işi olmaktan çıkıp ciddiye alınan bir sektör halini aldı. Kaldı ki, yüzde 37 ile televizyondan sonra en çok tüketilen bir medya ürünü olan radyonun ciddiye alınmaması da Canwest’in Türkiye’ye girmesi esnasında önemli bir fırsat olarak değerlendirilmiştir.” (Anka)