Süper kahramanlar korksun 'Süpercan' geliyor!

Süper kahramanlar korksun 'Süpercan' geliyor!
Süper kahramanlar korksun 'Süpercan' geliyor!
Türkiye'yi yerli online oyunlarla tanıştıran ve 50 milyon dolarlık bir pazarın oluşumuna ön ayak olan Sobee'nin kurucusu Mevlüt Dinç, şimdi de üzerinde çalıştıkları 'Süpercan' adlı kahramanla dünyaya açılmayı hedefliyor

NURİYE DOĞU

İSTANBUL - İngiltere’de adım attığı oyun sektöründeki tecrübelerini sekiz yıl önce Türkiye’ye taşıyan Sobee’nin kurucusu Mevlüt Dinç, yarattığı yerli oyunlarla Türkiye’de pazarı büyütüyor. Türkiye’ye döndüğünde henüz olmayan bir pazara girdiğini belirten Dinç, “Ancak potansiyel çok yüksek. Bugün dünyada büyüklüğü 50 milyar doları bulan sektör Türkiye’de ise 50 milyon dolara ulaştı” dedi.

1983 yılında yüksek lisans için gittiği İngiltere’de oyun endüstrisine atılan Mevlüt Dinç, dünyaca ünlü ve ödüllü Enduro Racer, Last Ninja II, Hammerfist, Time Machine, First Samurai ve Street Racer gibi birçok oyun yarattı. Bugüne kadar Türkiye pazarına yedi oyun geliştirdiklerini vurgulayan Dinç, “Şimdi de Süpercan isimli bir kahraman geliştiriyoruz. Oyun eylül ayında piyasada olacak. Türkiye’de çocuklar nasıl Spiderman, Superman, Hulk gibi kahramanları izliyorsa, yurtdışında da özellikle çocuklar arasında ‘Süpercan’ trendi yaratmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Türkiye’de 15 milyon oyuncu
2009 yılında Türk Telekom bünyesine katıldıklarını hatırlatan Mevlüt Dinç, “Türk Telekom’la birleştikten sonra işlerimiz büyüdü, önümüze yeni kapılar açıldı. İsmimizi de Sobee Studios olarak değiştirdik. Artık oyun yazılımının dışında animasyon filmler de yapacağız” dedi.

Türkiye’de 15 milyon online oyun kullanıcısı olduğunu belirten Dinç, 70 milyon nüfuslu bir ülkede bu rakamın çok önemli olduğunu ve büyük bir potansiyeli temsil ettiğini vurguladı. Dünya oyun sektöründe milyarlarca dolar ciroyla Kore ve Çin’in lider olduğunu belirten Mevlüt Dinç, Kore ve Çin’in liderliğini sürdürdüğü milyarlarca dolarlık online oyun sektöründe artık Türkiye’nin de yer almasının çok önemli bir gelişme olduğunun altını çizdi. Dinç, önümüzdeki dönemde yeni oyunların geleceğini ve pazarı daha da büyütüceklerini ifade ederek, facebook üzerinden de bir oyun portalı yaratacaklarının haberini verdi.

Oyun bağımlılarına ‘uyarı’
Online oyun sektörü gelişirken, beraberinde çeşitli sorunları da getirdiğini ifade eden Sobee Yazılım Geliştirme Müdürü Özgür Soner, özellikle çocuk ve gençlerde ciddi oranda bir bağımlılık sorunu yaşandığını söyledi. Oyunların çocuklar üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirmek için çalıştıklarını anlatan Soner, şöyle devam etti:

“Ben de bir oyun tutkunu olarak, bazen zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorum. Özellikle çocukların oyun başında harcadıkları zamanı kontrol altına alabilmek için bir ‘uyarı sistemi’ üzerinde çalışıyoruz. Bu sistem, saat başı uyarı vererek, oyuncuyu uyaracak. Oyunların da denetlenmesi gerektiğini düşünüyoruz. Çünkü bazen oyunların ruh haline kendimizi çok fazla kaptırabiliyoruz.”

‘İstanbul Kıyamet Vakti’ kutulandı, 50 bin satacak
‘İstanbul Kıyamet Vakti’ (İKV) yeni eklentilerin yer aldığı özel sürüm kutusuyla oyunseverlerle buluşuyor. TTNet ve Aral işbirliğiyle piyasaya sunulacak özel sürüm kutusu sayesinde İKV’nin daha geniş kitlelere ulaşacağını belirten Mevlüt Dinç, yaklaşık üç yılda yedi kişilik bir ekip tarafından geliştirilen oyundan 50 bin kutu satmayı hedeflediklerini söyledi.

Sobee, TTNet ve Mynet hesaplarında geçerli üç aylık plus paketle satışa sunacağı İKV’nin özel sürüm kutusunu, 29.90 TL yerine sadece 19.90 TL’den oyunseverlerle buluşturacak. 2007 yılında Türkiye’nin internet üzerinden oynanan ilk devasa çevrimiçi oyunu olarak piyasaya sürülen İKV’yi şu anda yaklaşık 600 bin kişi oynuyor. Dünyadaki online oyun standartlarının üstünde realist grafiklere sahip ilk oyun olan İKV, İstanbul’un önemli tarihi mekanlarında geçiyor. 1956 yılında kopan bir kıyametle başlayan oyunda tarihin akışı değişiyor ve yeraltı canlıları ortaya çıkıyor.

bigPara.com