Sürücüler 'orta sınıf' dedi

Otomotiv pazarında 2005 yılında da en fazla satış C segmenti (orta sınıf) modellerde yapıldı. Bu sınıfta 2004 yılında yüzde 45 olan pazar payı...
Haber: SİBEL ÜNLÜ / Arşivi

İSTANBUL - Otomotiv pazarında 2005 yılında da en fazla satış C segmenti (orta sınıf) modellerde yapıldı. Bu sınıfta 2004 yılında yüzde 45 olan pazar payı, yüzde 1.8'lik düşüşle yüzde 43.2'ye inse de Türk halkının 'kalıplı' otomobil beğenisinin değişmediği ortaya çıktı. C segmentindeki düşüşün bir kısmı B segmentine (küçük sınıf) gitti. Küçüklerin payı yüzde 39.9'dan yüzde 41.4'e çıktı ama 'lider' değişmedi.
Türkiye'de otomobil kullanıcıları ağırlıklı olarak 'erkek, aile babası ve tatillerde memlekete giden' bir portre çizerken, arka koltuklarda çocukların rahat oturabileceği, sedan kasa sayesinde geniş iç hacimli bagaja birkaç bavulun sığabileceği modeller ilgi gördü. Hatta otomobil deyince akla başka bir segment gelmediği gibi yollarda enine boyuna orta sınıf modellerden başkası da yoktu. Bu beğeni sektörün, ekonominin, sosyo ekonomik yapının değişmesiyle birlikte pazarda kendine yer bulmaya başlayan diğer segmentlere rağmen 'ilk gözağrısı' olmanın verdiği avantajla da halen sürüyor. Park sorunu, çalışan kadınlar, evdeki ikinci otomobil, genç ve bekâr erkekler küçük otomobillerin yıldızını parlatsa da biraz da yaş grubu, cinsiyet ve meslek itibarıyla orta sınıf otomobiller Türkiye'de iyi satıyor. Bu nedenle üretici ve ithalatçı firmalar da portföylerinde bu sınıfta güçlü bir modeli lokomotif olarak değerlendiriyor.
Renault Megane II sedan ile model bazında da birinciliği elinde tutuyor. İlk üçteki Megane II sedan 29 bin 225, Accent Admire 21 bin 697, Focus C-Max ise 19 bin 591 adetlik satışa ulaştı.Opel Astra, Corolla, Honda Civic, Peugeot 307, Volkswagen Golf ve Citroen C4 de sınıfın önde gelen modelleri. C segmentinin gördüğü ilgi yeni modellere de yansıyor. Hyundai'nin Türkiye'de üretmeye başladığı Accent Era da sadece aralıkta 661 adetlik satış yaptı.
Lider Megane II
2005 yılında orta segmentte en fazla satan model 29 bin 225 bin adetle Megane II sedan oldu. 1.4 litre 16V versiyonu 98 beygir güç üreten, maksimum 185 km/s hız yapan modelin yakıt tüketimi şehir içinde 9.1 litre, şehir dışında 5.4 litre ve ortalamada 6.7 litre. Megane sedan sıfırdan 100 km/s hıza 12.7 saniyede çıkıyor. Aracın yakıt deposu ise 60 litre büyüklüğünde. Renault önümüzdeki günlerde yeni Megane'ın lansmanını yapacak. Yeni model bu yılın ilk çeyreğinde Türkiye'ye sunulacak. Renault yeni Megan II'de farlar daha da 'keskin bakışlı' olacak şekilde tasarlandı. Ön panjur ve tampon yenilendi.