Suudi ALJ, Toyota'ya 'Türkiye ticari üretsin' dedi

Suudi ALJ, Toyota'ya 'Türkiye ticari üretsin' dedi
Suudi ALJ, Toyota'ya 'Türkiye ticari üretsin' dedi

Bozkurt, ?Türkiye?de üretilecek Doblo ya da Fiorino benzeri bir ticari ABD?ye bile ihraç edilebilir? dedi.

Toyota'nın Türkiye distribütörlüğünü alan Suudi ALJ Group, Toyota Başkanı Toyoda'dan Türkiye'de hafif ticari araç üretilmesini istedi. Toyota Pazarlama CEO'su Bozkurt, 'Ben olacağına inanıyorum' dedi

İSTANBUL - Toyota’nın distribütörlüğünü Sabancı Holding’den 85 milyon dolara alan Suudi ALJ Group, Toyota’dan Türkiye’de hafif ticari araç üretmesini istedi. Toyotasa’nın devralınmasından sonra markanın tüm dünyadaki en büyük distribütörü olan ALJ Group’un üst yönetimi ve Toyota Pazarlama CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota’nın tepe yöneticilerini Japonya’da ziyaret etti.
Ziyaret sırasında Türkiye’de ticari araç üretimi konusu da konuşuldu. ALJ yöneticileri, Türkiye’nin üretim konusundaki taleplerini Toyota’nın dünya başkanı Akio Toyoda’ya iletti. Ali Haydar Bozkurt, bu konuda olumsuz tavır sergilemediklerini ifade ederek, “Bizi çok dikkatlice dinlediler. Ben kişisel olarak bunun olacağına inanıyorum. Eğer Türkiye’de üretilirse maliyetini ciddi şekilde çıkarır. Sadece Türkiye’de değil, Ortadoğu bölgesine satışını da yaparız. Hatta ABD’ye bile ihracatı yapılabilir. ALJ Group, dünya genelinde Toyota’nın kendi sattığı araçlar dışında en fazla satışı gerçekleştiren grup” diye konuştu. 

Başkana ev aranıyor

Toyota’nın krizden önce hafif ticari araç üretme konusunda bir planı bulunuyordu. Üretilebilecek ülkeler arasında Türkiye’de bulunuyordu.
Toyota’nın hedefi, krizde bile büyük başarılar kazanan Tofaş’ın Fiat Doblo veya Fiat Fiorino modeli benzeri bir küçük ticari üretmekti. Ancak geçen yılki kriz birçok proje gibi bu projenin de ertelenmesine neden oldu. ALJ Group’un başkanının sık sık Türkiye’ye geldiğine dikkat çeken Bozkurt, “Türkiye’yi çok seviyor. Ayda iki kez görüşüyoruz. Hatta kendisine İstanbul’da ev arıyoruz” dedi. (Radikal)

‘Herkes en az bir kez Toyota kullanacak’
Toyota’nın distribütörlüğünü aldıktan sonraki stratejilerini anlatan Ali Haydar Bozkurt şöyle konuştu: “Türkiye’de otomobil almak isteyenlerin aklına ilk Toyota’nın gelmesi için çalışıyoruz. Herkese, hayatında en az bir kez Toyota deneyimi yaşatmak istiyoruz. 2010 yılından itibaren yoğun bir test sürüşü dizisi başlatacağız. Türkiye’de halihazırda 220 bin Toyota kullanıcısı bulunuyor. Markanın iletişimi,
sevgi bağı bir miktar eksik kalmış. Toyota’yı Türkiye’nin en sevilen markası yapmaya kararlıyız.”
Beş yıl sonunda Türkiye’de 50 bin adetlik satışa ulaşmayı hedeflediklerini anlatan Bozkurt, 2020 hedeflerinin de pazar liderliği olduğunu dile getirdi. 2009’da 25 bin araç sattıklarını hatırlatan Bozkurt, “2010’da 26 bin 500 adet araç satmayı planlıyoruz. Toplam pazarda ise düşüş bekleniyor. 2010’da 310 bin adet binek, 150 bin adet de ticari araç satışı bekliyoruz” diye konuştu.