Suzuki hedef büyüttü

Suzuki hedef büyüttü
Suzuki hedef büyüttü
Türkiye'de yeniden yapılanmaya geçen ve ilk çeyrekte pazar payını yüzde 30 arttıran Suzuki 2 yeni model getirip bayi sayısını 23'ten 30'a çıkaracak.
Haber: MEHMET ALİ KANTARCI / Arşivi

Geçen yıl Doğuş Grubu’nun ilgilendiği ancak sonra Volkswagen’in de geri çekilmesiyle Türkiye distribütörlüğü HACO Şirketler Grubu’nda kalan Suzuki markası bu yıl sonunda Türkiye genelinde 23 olan bayi sayısını 30’a çıkaracak. Yılın son çeyreğinde ilk dizel motorlu aracı Swift dizel 1.3 lt’yi getirecek olan marka ardından SX4 modelinin 1.2 lt 4 çeker versiyonunu ithal edecek. Bayilerini yeniden yapılandıran marka 2012 sonuna kadar İstanbul Avrupa yakası, Ankara , Mersin, Muğla ve Aydın’da yeni satış noktaları açıp 16 farklı ilde mevcut olacak. 

Pazardan hızlı büyüdü
Otomotiv pazarında bu yıl 3 aylık dönemde otomobil satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 20,6 azalırken Suzuki ilk çeyrek sonunda 2011’e göre pazar payını yüzde 30 arttırdı. Geçen aylarda Suzuki Türkiye Genel Müdürlüğüne atanan Murat Aydın yeni yapılanma sonrası Türk pazarında daha iddialı bir performans sergileyeceklerini belirterek, “Suzuki olarak binek araç pazarında en çok satan ilk 20 marka içinde olmayı hedefliyoruz. Bu hedefimiz doğrultusunda yüzde 1 pazar payına ulaşmayı amaçlıyoruz. 2012 sonunda geçen yılın satışlarını en az ikiye katlarız” dedi. 

Japonya’dan destek talebi
Önümüzdeki ay Japonya’ya gidip merkezden özellikle fiyat ve yeni ürünler konusunda destek isteyeceklerini kaydeden Aydın dolar euro ve Japon Yen’iyle araç ithal ettiklerini ancak merkezden gelecek destekle fiyatların daha da cazip hale geleceğinin mesajını verdi. Murat Aydın 1.6 lt motor ve altına uygulanan vergi politikasının kendilerine avantaj getirdiğini, SUV segmentinde de iddialı olduklarını söyledi.

Motosiklette de atılım yapacak
Pazar paylarının ilk 3 ayda yüzde 0,23’ten 0,3’e çıktığını vurgulayan Aydın hedeflerinin yüzde 1’e ulaşmak olduğunu sözlerine ekledi. Suzuki’nin deniz motorları ve motosikletlerinin de distribütörlüğünü yaptıklarını kaydeden Aydın bu alanda da önümüzdeki aylarda önemli atılımlar gerçekleştireceklerini kaydetti. Suzuki’nin Türkiye’deki motosiklet ürün gamının lüks sınıfa hitap ettiğini belirten Aydın daha uygun modelleri de ithal edeceklerini açıkladı.

Renault Scenic yenilendi
Avrupa’da geniş ailelerin tercihinde ön plana çıkan stationwagon ve MPV modeller Türkiye’de de ilgi görmeye başlıyor. Avrupa’da binek otomobil pazarının yüzde 19’unu MPV modelleri oluştururken, Türkiye’de bu pazar toplam satışların yüzde 1’i düzeyinde. Yaklaşık 10 bin MPV’nin satıldığı ülkemizde, sınıfının en önemli oyuncusu ise Renault Scenic olarak dikkat çekiyor. Son 3 yıldır 5 koltuklu kısa versiyonuyla Türkiye pazarında yer almayan Scenic, yenilendikten sonra hem uzun hem kısa hem 5 hem 7 kişilik seçeneklerle Türkiye’de satışa çıktı. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar 62 bin TL’den başlayan aracın lansmanında, bu yıl için satış hedefi vermezken, sınıfın payının Avrupa’da olduğu gibi yüzde 19 düzeylerine ulaşması gerektiğini vurguladı. Yeni Scenic’te yer alan 1.5 litrelik dizel motor, Renault’nun yeni geliştirdiği EDC vitesli dizel motorun ortalama yakıt tüketiminin 4.7 lt olması dikkat çekiyor. Yeni Scenic ailesi, Şerit Takip Asistanı ve Otomatik Uzun-Kısa Far özelliklerini içeren Renault Visio System ile birlikte sunulan ilk model.

Otomotiv dengesi artıda
Geçen yıl cari açık veren otomotiv sektörü, yılın ilk çeyreğinde artı verdi. İlk çeyrekte otomobil ihracatı yüzde 9, otobüs ihracatı ise yüzde 1 azaldı. Geçen yılın ilk iki ayında taşıt araçları dış ticaret rakamlarında 77 milyon dolar fazla veren ithalat/ihracat dengesi, bu yıl 739 milyon dolara yükseldi. Aynı dönemde sadece otomobil üzerinden yapılan hesaplamalarda ise geçen yıl 13 milyon dolar ekside kalan ithalat/ihracat dengesinin bu yıl 358 milyon dolar artıya döndüğü ortaya çıktı. Geçen yılın ilk iki ayında 2.2 milyar dolar olan taşıt araçları ithalatı bu yıl 1.7 milyar dolara indi.

bigPara.com