Taklit ürünlerde ciro 4 milyar dolar

Tescilli Markalar Derneği (TMD) Başkanı Selçuk Güzenge, Türkiye'de taklit üretiminin boyutlarının çok yüksek düzeylere ulaştığını belirterek, "Türkiye'de tahminimize göretoplam 4 milyar dolar civarında taklit üretim yapılıyor" dedi.

İSTANBUL - Tescilli Markalar Derneği (TMD) Başkanı Selçuk Güzenge, Türkiye'de taklit üretiminin boyutlarının çok yüksek düzeylere ulaştığını belirterek, "Türkiye'de tahminimize göretoplam 4 milyar dolar civarında taklit üretim yapılıyor" dedi.
Güzenge, TMD'nin, markaların taklit üretimleri, sahtecilik, haksız rekabet ve vergi kaybını önleme, yabancı markaların Türkiye'deki yatırımlarını artırma ve üretime geçmeye teşvik etmek amacıyla 2001 yılında, aralarında Tommy Hilfiger, Samsonite, Cacharel, Desa, Fila, Swatch, Puma, Levi Strauss, Lee, Mavi Jeans, Adidas gibi markaların da bulunduğu 20 markanın katılımıyla kurulduğunu belirtti.
TMD'nin Türkiye'nin imajını bozan sahtecilik konusunda kamu görevlilerini uyardığını, marka bilinçlendirme çalışması yaptığını anlatan Güzenge, derneğin Anadolu'daki KOBİ'lerden de büyük ilgi gördüğünü dile getirdi.
Gözlük ilk sırada
En fazla taklit edilen ürünlerin spor markaları olduğunu belirten Güzenge, spor ayakkabısı, eşofman, çanta, gözlük, kemer gibi ürünlerin sahtecilikte başı çektiğini söyledi. Güzenge'ye göre, son yıllarda araba yedek parça, tekstil gibi her konuda sahtecilik arttı. Dernek olarak bir ihbar hattı oluşturduklarını belirten Güzenge, duyarlı tüketicilerden gelen sahte mallara ilişkin ihbarları firmaların avukatlarına bildirdiklerini ifade etti.