Taklitçi 'pes ettirdi'

Hugo Boss Türkiye Genel Müdürü Sezai Kaya, Türkiye'de yatırıma girdikleri günden bu yana taklitçilikle mücadele ettiklerini, ancak netice alamayarak 'pes ettiklerini' söyledi.

İZMİR - Hugo Boss Türkiye Genel Müdürü Sezai Kaya, Türkiye'de yatırıma girdikleri günden bu yana taklitçilikle mücadele ettiklerini, ancak netice alamayarak 'pes ettiklerini' söyledi. Sezai Kaya, Ege Serbest Bölgesi içinde 1999 yılından beri üç üretim tesisiyle faaliyet gösterdiklerini, İzmir'deki fabrikada bazı modellerin geliştirilmesi konusunda Almanya'daki merkeze destek de olduklarını belirtti. Kaya, tekstil ve konfeksiyon sektöründeki 'taklitçiliğe' dikkat çekti.
'Avukatlar kazandı'
Kaya, "Kurulduğumuz günlerde heyecanla kopyacılığın üstüne gittik. Hatırlayamayacağımız kadar dava açtık. Ancak bu konuda yasal düzenlemeler yetersiz. Uğraşamaz duruma geldik. Netice alamadık. Açtığımız davaların sadece avukatlara yaradığını gördük, pes ettik. İzmir'de daha çok taklit ürünlerin satıldığı Bostanlı Semti'nde kurulu bir pazar var. Bu pazarın ismine bile 'Bosspa' diyorlar. Hangi biriyle mücadele edeceksiniz" diye konuştu.
Hugo Boss'un Türkiye'ye 40 milyon Avro yatırım yaptığını ve bu ülkede kalıcı olduğunu ifade eden Sezai Kaya, serbest bölgedeki vergisel teşviklerin devamı konusunda hükümetten güvence aldıklarını da sözlerine ekledi.
AB moral verdi
AB müzakereleri ile birlikte Türkiye'nin hem moral kazanacağını hem de istikrarlı bir ülke olarak tanınacağını ifade eden Sezai Kaya, tekstil-konfeksiyon sektörünün katma değeri yüksek ürünlere yönelmesini beklediğini dile getirdi. Hugo Boss'un Türkiye'de yatırım yapmasının çok önemli olduğuna dikkat çeken Kaya, "Hugo Boss'un Türkiye'de olması, sektördeki diğer markalara da cesaret verdi. Türkiye'ye gelmiş olmamız pek çok moda şirketininin dikkatini buraya çekti. Burada benzer tarzda üretim yaptırma arayışları var" dedi. Kaya, İstanbul Deklarasyonu gibi kotaların 1-2 yıl geciktirilmesi için yapılan çalışmalardan çok kalıcı tedbirlere çaba harcanması gerektiğini de söyledi.