Tanıtımı aşan tanım etiket değiştirtti

Rakıda artan rekabet, tanıtım etiketlerine de 'en has' 'orijinal' ve benzeri türde ifadelere yol açınca, Reklam Kurulu Mercan, Efe ve Çilingir rakılarının tanıtım etiketlerinin değiştirilmesi kararı verdi.

ANKARA - Rakıda artan rekabet, tanıtım etiketlerine de 'en has' 'orijinal' ve benzeri türde ifadelere yol açınca, Reklam Kurulu Mercan, Efe ve Çilingir rakılarının tanıtım etiketlerinin değiştirilmesi kararı verdi. Reklam Kurulu, 12 Eylül'de yaptığı toplantıda, Elda İçecek ve Enerji Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş. tarafından üretilen 'Efe' ve 'Çilingir' marka rakılar ile Tariş Tat Alkollü İçkiler San. ve Tic. A.Ş. tarafından üretilen 'Mercan' marka rakıya ilişkin ürün etiketlerinde yer alan ibarelerin mevzuata aykırılıklar içerdiği gerekçesiyle reklamlarının durdurulmasına karar verdi.
Edinilen bilgiye göre, kurul Mercan rakı etiketinde yer alan 'Daima iyi rakı Ege'nin en kaliteli ürünlerinden özenle üretilmiştir' ve 'Her şişede aynı tat aynı muhabbet' ifadelerini, Efe rakıda 'Türk rakısının hası", Çilingir rakıda da 'Kalitesi efe kalitesinde orijinal Türk rakısı' ifadelerinin etiketlerde yer almaması gereken ifadeler olarak değerlendirdi.
Kozmetikçilere de ceza
Yetkililer, "Bu ifadeler tanıtım amacı taşımıyor. Haksız rekabet yaratıyor" derken firmaların etiketlerini değiştirerek bu ifadeleri çıkardıklarını vurguladı.
Kurul, ilaç gibi tanıtıldığı için kefir ve bazı gıda reklamlarını durdurdu. Naturel Diyet Ürünleri firmasına 54.9 bin YTL para cezası verirken birçok kozmetik ürünün reklamına da yanıltıcı ifadeleri nedeniyle para cezası kesti.