Tansaş Akdeniz'de büyümek istiyor

Doğuş Grubu'na bağlı Tansaş mağazalarının geçen yıl yüzde 25 oranında büyüdüğü ve net satışının 1 milyar 75 milyon YTL'ye ulaştığı açıkladı.

ANTALYA - Doğuş Grubu'na bağlı Tansaş mağazalarının geçen yıl yüzde 25 oranında büyüdüğü ve net satışının 1 milyar 75 milyon YTL'ye ulaştığı açıkladı. Tansaş'ın 206. alışveriş mağazası, Antalya'nın Konyaaltı semtinde törenle açıldı. Tansaş Genel Müdürü Servet Topaloğlu, Tansaş'ın başta 'Gıda Güvencesi' olmak üzere, 'akıl almaz tüketici hakları' gibi ilave hizmetlerle, yüksek kalite ve rekabetçi fiyatlarla müşterilerine yardımcı olduğunu söyledi.
Mağaza sayısı ve ciro olarak, en fazla Ege bölgesinde güçlü olduklarını vurgulayan Topaloğlu, Akdeniz bölgesinde de büyümeyi hedeflediklerini belirtti. Topaloğlu, şöyle devam etti: "Tansaş'ın son yıllardaki başarısı, bilançosundaki tüm önemli göstergelere yansıdı. Ortalama aktif satış alanını, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7.1 artırdı. Tansaş'ın geçen yıl net satışı, yüzde 25artarak, 1 milyar 75 milyon YTL düzeyine ulaştı. Son iki yılda dolar bazındaki satışlar ikiye, operasyonel kâr yaklaşık beşe katlandı."
16 yeni mağaza açacak
Geçen yıl 19 bin metrekare satış alanına sahip 21 mağaza açtıklarını ve 31 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını vurgulayan Servet Topaloğlu, bu yıl da 16 yeni mağaza açarak, 141 bin metrekare alana ulaşacaklarını belirtti. Tansaş'ın gelecek dönemdeki bilançosunda artık net kârlılığın konuşulacağını anlatan Topaloğlu, "Son iki yılda faiz, amortisman ve vergi öncesi kâr yaklaşık beş katına çıkarak 37.4 milyon dolara ulaştı. Tansaş, büyümesini dış kaynağa ihtiyaç duymadan, operasyonel kârı ile finanse edebilir hale geldi" diye konuştu.
Alışveriş mağazacılık sektöründe, Migros, Carrefoursa ve Gima ile Tansaş'ın önde olduğunu ifade eden Topaloğlu, bu sektörde Tansaş'ın pazar payının yüzde 8'i geçtiğini belirtti. Topaloğlu, "Özellikle taze gıdada çok iddialıyız. Mağazalarımızda müşterilerimiz sigortalıdır" dedi.