Tek tuşla rekabet edecek

Bu yıl büyüme açısından hem dünyada hem Türkiye pazarında oldukça agresif hedefler belirleyen Sony Ericsson, piyasaya sunduğu ürün sayısını da ikiye katladı.
Haber: HALE TÜZÜN / Arşivi

HANNOVER - Bu yıl büyüme açısından hem dünyada hem Türkiye pazarında oldukça agresif hedefler belirleyen Sony Ericsson, piyasaya sunduğu ürün sayısını da ikiye katladı. Hannover'de düzenlenen Cebit Fuarı'na 24 ürünle katılan Sony Ericsson, 'cep'te görüntü ve müzik konusunda iddialıyız' mesajı verdi. Rakiplerini 'duygusal yerine fonksiyonel tasarımla' yenmeyi planlayan Sony Ericsson'da tüm ürünler 'internete, fotoğrafa ve müziğe tek tuşla erişim' mantığında tasarlanıyor.
'Asli işlevini unutmuyoruz'
Rakiplerinin ürünlerine farklı ve çok sayıda ek özellik katarak tüketicinin bazen kafasını karıştırabildiğini söyleyen Sony Ericsson Üretim Müdürü Mike Pauwels, "Bize göre cep telefonu en başta bir iletişim aracıdır. Biz bunu aklımızdan çıkartmıyoruz. Bu yüzden tüketicilerimizin yorulmadan tek tuşla istedikleri fonksiyona ulaşması için ürün tasarlıyoruz. Rakiplerimizi de bu özelliğimizde geçeceğiz. Teknik terimlerle donatılmış ürünler yerine daha çok insanların hayatında olan şeylerden bahsediyoruz. Dünyada zaten iletişimin yüzde 70'i hâlâ ses ve mesaj şeklinde gerçekleşiyor"dedi.
Sony Ericsson'un bu yıl farklı olarak alt kategori ürünlerine de yöneldiğini ve bu amaçla J100'ü piyasaya sunduklarını hatırlatan Pauwels, asıl büyüme sahalarının ise 'görüntü ve müzik' telefonlarında olacağını açıkladı. Pauwels, en iddialı ürünlerinin ise 'amiral gemisi' olarak nitelendirdikleri K790 ve K800 olacağını ifade etti.
Kaçak cep sorunu büyük
Sony Ericsson Türkiye&İsrail Pazarlama Müdürü Oben Tezel, "Eğer bir önlem alınmazsa kaçak ürünler piyasanın yüzde 50'sini hatta yüzde 70'ini kapsayacak. Bu durum herkese zarar" dedi.